Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان گفت: ۲ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی در مناطق روستایی شرق هرمزگان آسیب دیده اند که اکثر آن ها قابلیت سکونت ندارند. ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۱ استانها هرمزگان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس رضا مدرس در تشریح وضعیت مناطق سیل زده شرق هرمزگان اظهارداشت: فعالیت سامانه ی بارشی در استان هرمزگان از روز پنجشنبه گذشته شروع و تا یکشنبه ادامه داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بیشترین میزان  بارندگی در شهرستان قشم و بندرعباس ثبت شده است و بعد از آن ها نیمه شرقی استان هرمزگان بارش های بالایی داشته اند.

مدرس بیان کرد: حجم بالای  بارندگی ها در شرق هرمزگان موجب بروز سیلاب شده و روستاهای منطقه تحت تاثیر قرار داد چنانچه بسیاری از خانه های روستائیان به شدت دچار آبگرفتگی شد و آسیب های فراوانی به زندگی مردم وارد شد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان تصریح کرد:از ساعات اولیه سیلاب  عملیات امداد و نجات و بازگشایی راه دسترسی روستاهایی که در محاصره سیلاب قرار گرفته بودند آغاز شد.

روایت تسنیم از اوضاع بحرانی محله خواجه عطا بندرعباس پس از باران + فیلم14 میلیارد تومان با بی‌تدبیری شهرداری در "خور نایبند" از جیب مردم بندرعباس رفت / آیا دستگاه قضائی ورود می‌کند؟ + فیلمگزارش تسنیم از جلسه شورای شهر بندرعباس|‌ انتقاد‌ شدید اعضای شورا به راه و شهرسازی / ‌چرا بارندگی‌‌ گل و لای ‌وارد شهر کرد؟

 وی تاکید کرد: هشت نقطه در مناطق سیل زده استان به طور کامل مسدود شده بود که در حال حاضر با احداث مسیر تردد موقت بازگشایی شده‌اند.

مدرس خاطر نشان کرد: در مناطقی که نیاز بود امداد هوایی با بالگرد هم در دستور کار قرار گرفت و امداد رسانی با همکاری نیروی دریایی ارتش و سپاه و هلال احمر در منطقه جاسک و مناطق سیلابی بشاگرد همچنان هم در حال انجام است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان خاطر نشان کرد: امداد رسانی هوایی در قالب رساندن اقلام مورد نیاز شرایط موجود و آذوقه به ویژه آب بوده است، همچنین تجهیزات مورد نیاز تعمیر زیر ساخت ها در مناطق صعب العبور نیز از طریق هوایی و توسط بالگردها به منطقه ارسال شده است.

وی عنوان کرد: پس از اتمام عملیات امداد نجات، بحث بازسازی منازل مسکونی مردم آغاز خواهد شد که باید گفت حجم خسارات به زیر ساخت‌ها و خانه‌های اهالی منطقه سیل زده شرق استان بسیار بالا است و توجه ویژه در بحث اختصاص بودجه و اعتبارات را می طلبد.

مدرس تاکید کرد: از 2 هزار و 300 واحد مسکونی آسیب دیده روستایی در مناطق سیل زده شرق استان، حداقل 450 واحد مسکونی آسیب جدی دیده اند هر چند اکثر خانه های منطقه قابلیت اسکان را ندارند.

معاون استاندار هرمزگان ابراز داشت: باید روستاهایی که در مسیر سیلاب و مسیل رودخانه قرار دارند جابه جا و به مکان بهتری منتقل شوند تا دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.

وی خاطرنشان کرد: در استان هرمزگان از قبل هماهنگی های لازم جهت تخلیه روستاهای در مسیر سیلاب انجام شده بود و به همین دلیل در شرق هرمزگان با خسارت های جانی روبرو نبودیم.

وی با اشاره به اینکه زمینه برای حضور گروه های جهادی درمنطقه مهیا شده است تاکید کرد: در حال حاضر پنج کمپ اسکان اضطراری در منطقه دائر و کمپ دیگری نیز در منطقه گابریک در حال ایجاد است و در این مورد نیز در منطقه مشکلی وجود ندارد.

انتهای پیام/864/ ع

R7555/P1494/S6,58/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۱۸۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امداد رسانی گروه‌های جهادی مهریز در سیل/خسارت سیل به ۹ منزل مسکونی

احمد آخوندی سرپرست فرمانداری مهریز گفت: بر اثر بارش‌های اخیر و جاری شدن سیلاب، ۹ منزل سطح شهر و مناطق روستایی دچار خسارت شدند.

وی افزود: خسارت وارده به منازل بالای پنجاه درصد بوده که بررسی و اقدام لازم صورت گرفته است.

دهقانیزاده فرمانده حوزه علی بن ابطالب (ع) مهریز گفت: گروه‌هایی که به صورت خودجوش برای کمک به شهروندان مهریزی آماده به خدمت بودند، گروه‌های جهادی بودند که با هماهنگی‌های صورت گرفته در راستای تخلیه سیلاب، رفع گل و لای خانه‌های درگیر سیل اقدامات موثری را انجام دادند.

وی افزود: در قالب سه گروه جهادی حدود سی نفر از بسیجیان و جهادگران چای کار بودند و کمک کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • خسارت بارش تگرگ به ۲ روستای ششتمد خراسان رضوی
  • جریان گاز در مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی و کرمان پایدار است/ اعزام تیم‌های امداد برای خدمت‌رسانی
  • آسیب دیدن سعید آقاخانی در سریال «نون خ»
  • ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی با آزادسازی حریم ریلی «منطقه ۱۷ تهران»
  • امداد رسانی گروه‌های جهادی مهریز در سیل/خسارت سیل به ۹ منزل مسکونی
  • امکان ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی با آزادسازی حریم ریلی منطقه ۱۷ تهران
  • ۱۰ راه روستایی در شهرستان بم مسدود شد
  • سیلاب، راه ۱۰ روستای بم را مسدود کرد
  • آسیب بارندگی‌ها به ۷۰ واحد مسکونی در کاشان
  • امداد رسانی به ۲۴۵ فرد گرفتار در سیلاب استان اصفهان