Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-08@01:54:46 GMT

۱۰ خوراکی سالم، ولی چاق کننده

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۱۹۵۱۲

۱۰ خوراکی سالم، ولی چاق کننده

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، برخی از غذا‌های “سالم” حاوی کالری، چربی و قند بیشتری نسبت به آنچه فکر می‌کنید هستند. این “ویرانگر‌های رژیم” می‌توانند توانایی شخص را در کاهش وزن و سالم ماندن محدود کنند.

۱-ماست

ماست ساده یک انتخاب سالم با تنها ۱۰۰ کالری است. با این حال، ماست را نیز می‌توان با شکر بارگیری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک وعده ماست معمولی با میوه در انتهای فنجان حاوی ۲۶ گرم شکر است.

مقدار قند توصیه شده روزانه برای خانم‌ها فقط ۲۵ گرم و ۳۷ گرم برای آقایان است؛ بنابراین، تنها با ماست ممکن است مصرف روزانه قند خود را مصرف کرده باشید!

۲-آووکادو

آووکادو ماده غذایی سرشار از آنتی اکسیدان ها، مواد مغذی، فیبر و چربی‌های سالم است. یک آووکادو تنها حاوی بیش از ۳۵۰ کالری است. بسیاری از افراد کل آووکادو یا بیشتر آن را به عنوان میان وعده میل می‌کنند، بدون اینکه بدانند کالری آن چقدر بالا است.

۳-شیر کامل

شیر می‌تواند برای بدن مفید باشد. این منبع عالی کلسیم، پروتئین و همچنین ویتامین‌های A و D است.

یک لیوان شیر کامل حاوی ۸ گرم چربی و ۱۵۰ کالری است.

۴-پنیر

درست مانند شیر، پنیر منبع عالی کلسیم و پروتئین است. با این حال، پنیر حاوی چربی زیادی است و کالری بالایی دارد.

۵-غلات

مصرف غلات یک وعده غذایی عالی با فیبر، پروتئین است که البته منجر به چاقی می‌شوند. بهتر است مطمئن شوید که غلات حداقل ۳ گرم فیبر دارند. دانه کامل همیشه انتخاب بهتری است.

۶- قهوه

قهوه حاوی آنتی اکسیدان‌هایی است که برای سلامتی مفید هستند. اما، وقتی شیر کامل یا شربت طعم دار به آن اضافه می‌شود، قهوه می‌تواند بسیار ناسالم شود.

۷-سالاد

سبزیجات عناصر عالی برای یک وعده غذایی سالم هستند. با این حال، هنگامی که سالاد خود را در رستوران سفارش می‌دهید، ممکن است به اندازه سالاد خانگی سالم نباشد. چرا که در سالاد خود می‌توانید پنیر خرد شده، سس‌های چرب یا سایر مواد پر کالری را پیدا کنید.

۸-سالاد ماهی تن

ماهی تن به طور کلی یک انتخاب سالم است و حاوی پروتئین زیادی است. اما یک سالاد ماهی تن معمولی همراه با مایونز است که برای سلامتی مضر است.

۹-آجیل

آجیل منبع مناسبی از پروتئین، فیبر و اسید‌های چرب است. با این حال آن‌ها نیز کالری زیادی دارند. یک چهارم فنجان بادام حاوی بیش از ۱۳۰ کالری است. بهتر است وعده‌های غذایی آجیل را قبل از خوردن اندازه گیری کنید.

۱۰- میوه‌های خشک

میوه‌ها بسیار سالم هستند، اما میوه‌های خشک از آنجا که آب ندارند، تقریباً ۶ برابر از میوه‌های تازه متراکم‌تر هستند. این بدان معناست که اگر یک فنجان کشمش بخورید، ۶ برابر شکر بیشتر از خوردن یک فنجان انگور تازه مصرف کرده اید.

 

منبع: بهداشت نیوز

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت رژیم غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۱۹۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راننده امانتدار زنجانی کیف پر از پول و سکه را به صاحبش برگرداند

داوود نوری رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری زنجان گفت: حسین بیگلی، راننده ون شهرداری بعد از یافتن کیف حاوی مدارک شخصی، پول و سکه طلا آن را به همراه تمام محتویات به صاحبش بازگرداند.

وی اضافه کرد: این راننده زنجانی پس از یافتن کیف به واحد مربوطه مراجعه کرد و محتویات صورتجلسه شد.

این مسوول ادامه داد: این کیف قیمتی به یک شهروند بانوی زنجانی اختصاص داشت که پس از پیگیری ها عودت داده شد.

پیش از این نیز ششم اردیبهشت سال جاری پاکبان زنجانی کیف حاوی مقادیری دلار، یورو و مدارک شناسایی معتبر یک شهروند را به صاحبش برگردانده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • صبحانه‌ای که می‌تواند وزنتان را ۴ کیلو کاهش دهد
  • این میوه‌ها را برای لاغر شدن مصرف کنید
  • صبحانه‌ای که کاهش وزن را ۴ برابر می‌کند
  • ببینید | لحظه دلخراش سقوط تعدادی از مردم غزه از روی ساختمان بماران شده / حاوی تصاویر آزاردهنده
  • با این صبحانه وزنتان را ۴ برابر کم کنید
  • آیا با خوردن تخم‌مرغ لاغر می‌شویم؟
  • در زمستان پیاز سبز بخورید!
  • راننده امانتدار زنجانی کیف پر از پول و سکه را به صاحبش برگرداند
  • روزی بدون رژیم غذایی ؛ سالی یکبار آدم را نمی‌کشد!
  • کدام‌ سرطان‌ها با سیگار کشیدن سراغ ما می آیند