Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد بین‌المللی «نگاهی به هنر شرق آسیا»با نمایش بیش از ۳۰۰ اثر هنری از کشورهای: ژاپن، چین، هند، نپال و تبت ۲۸ دی تا ۲۸ اسفند در موزه هنرهای دینی امام علی(ع) برگزار می‌شود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ آیین گشایش رویداد بین‌المللی «نگاهی به هنر شرق آسیا» با رویکرد پژوهش محور و با نمایش بیش از ۳۰۰ اثر هنری در شاخه‌های گوناگون هنرهای تجسمی از کشورهای: ژاپن، چین، هند، نپال و تبت پنج‌شنبه ۲۶دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۶ در موزه هنرهای دینی امام علی(ع) برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

شهرام بابایی مدیر موزه هنرهای دینی امام علی(ع) ضمن اعلام این خبر گفت: آثار به نمایش در آمده در این نمایشگاه در رشته‌های: نقاشی، به‌ویژه مکتب نقاشی‌های نائیو مادوبانی هند، چاپ (حکاکی روی چوب، اوکیوئه) مجسمه، طراحی پارچه، صنایع‌دستی و کاربردی است که برخی از آن‌ها برای نخستین بار در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرند.

وی در ادامه هدف از برگزاری این رویداد فرهنگی را کمک به رشد آگاهی مردم نسبت به هنرهای آیینی و دینی فرهنگ‌های دیگر، همبستگی و تبادل فرهنگی بین ملت‌ها و تعمیق مشترکات فرهنگی و هنری بین ایران و کشورهای شرق آسیا عنوان کرد و افزود: این نمایشگاه می‌تواند تأثیر بسزایی در شناخت هرچه بیشتر هنر و تمدن درخشان چند هزار ساله شرق آسیا و ارتباط آن با فرهنگ و هنر شکوهمند و دیرینه ایرانی داشته باشد.

رییس موزه هنرهای دینی امام علی(ع) در پایان گفت: کارگاه «اوروشی - ساختار شناسی آثار لاکی شرق دور» با حضور سیامک علیزاده و میترا اعتضادی و جمعی از اعضای کمیته حفاظت ایکوم ایران Icom-CC و همچنین «معرفی مراحل ساخت اثر هنری با متریال چینی سلولزی» با هدایت مهناز محمدزاده میانجی عضو هیئت علمی دانشگاه هنر الزهرا(س) همزمان با آیین گشایش این رویداد از ساعت ۱۵ میزبان علاقه‌مندان است.

آثار به نمایش در آمده در این نمایشگاه، گزیده‌ای از مجموعه درخشانی است که طی چندین دهه توسط جهانگیر کازرونی و فریال سلحشور جمع‌آوری شده است.

این نمایشگاه از ۲۸ دی تا ۲۸ اسفند به غیر از ایام تعطیل ساعت ۹ تا ۱۸ پذیرای بازدیدکنندگان است.

موزه هنرهای دینی امام علی(ع) در خیابان ولی‌عصر(عج)، روبروی بزرگراه هاشمی رفسنجانی، بلوار اسفندیار، شماره ۳۵ واقع است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: هنرهای تجسمی نمایشگاه موزه هنرهای دینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۱۹۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاحیه نمایشگاه «در ستایش سعدی» در موزه خوشنویسی ایران

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، عصر روز جمعه ۷ اردیبهشت‌ ماه نمایشگاه آثار هنر‌های تجسمی، نگارگری، خوشنویسی گرافیک و هنر‌های ایرانی اسلامی به مناسبت بزرگداشت شیخ اجل سعدی شیرازی، شاعر نامدار ایرانی افتتاح شد.

در این نمایشگاه که با حضور هنرمندان و هنردوستان افتتاح شد، بیش از ۱۸۰ اثر ارائه شده است.



محمدخراسانی‌زاده مدیرکل هنر‌های تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مهدی مذهبی مدیر عامل سازمان زیباسازی، محمد زرویی نصرآباد سرپرست مرکز هنر‌های تجسمی حوزه هنری و تنی چند از مدیران شهری و اساتید به نام هنری و خوشنویسی در افتتاحیه شرکت کرده و نظاره‌گر آثار بی‌بدیل هنری در ستایش استاد سخن سعدی قرار گرفتند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • موزه آذربایجان میزبان اشیای تاریخی موزه ایران باستان در روز موزه
  • برپایی نمایشگاه و کارگاه رودوزی‌های سنتی در موزه بزرگ خراسان
  • افتتاحیه نمایشگاه «در ستایش سعدی» در موزه خوشنویسی ایران
  • معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران
  • ‌معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران
  • نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم دینی رضوان آبان ماه برگزار می‌شود
  • نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان برگزار می‌شود 
  • هر صبح و شام در آستانه مقدسه رضوی قرآن تلاوت نمایند / نگاهی به شواهد تاریخی درباره پیشینه قرائت قرآن در حرم مطهر امام رضا(ع)
  • اسلام نگاهی مقدس به مسئله کار و کارگر دارد
  • نمایشگاه «در ستایش سعدی» به موزه خوشنویسی ایران می‌آید