Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، جهانی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان کرمانشاه گفت: شاخص مرگ ومیر نوزادان یکی از شاخص های مهم بهداشتی به شمار می رود که بهبود آن نشان از روند مطلوب ارائه خدمات بهداشتی در مراکز وخانه های بهداشت است.


او گفت: در این مراکز باید خدمات لازم و مراقبت های دوران بارداری ،زایمان و پس از زایمان با دقت و توجه بیشتری ارائه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جمشید پور مدیر گروه سلامت خانواده استان کرمانشاه گفت: کاهش نرخ مرگ ومیر نوزادی یکی از شاخص های مهم بهداشت و رفاه اجتماعی است .


او افزود: به منظور کاهش مرگ و میر کودکان و نوزادان برنامه هایی شامل حساس سازی پزشکان نسبت به علائم خطر کودکان و نوزادان، برگزاری جلسات آموزشی برای مادران باردار در مورد مصرف صحیح مکمل ها و برگزاری کلاس آموزشی به منظور کاهش مرگ ومیر نوزادان توسط واحد سلامت خانواده اجرا شده است.


 وکیلی فوکال پوینت برنامه نوزادان استان کرمانشاه گفت:نقش همکاران حوزه درمان در خصوص نحوه احیاء نوزاد در شرایط بحرانی بسیار حائز اهمیت است.


او گفت: برای کاهش مرگ ومیر نوزادان ارتقاء خدمات اولیه بهداشتی و ارائه آموزش های لازم در این خصوص به همکاران و همچنین مادران باردار بسیار ضروری است.


گفتنی است کاظمی مسئول دفتر مامایی معاونت درمان دانشگاه نیز در این همایش با ارائه گزارشی ، در خصوص شاخص های مربوط به مرگ و میر نوزادان در شهرستان و مقایسه این شاخصها با آمار استان مطالبی بیان کرد.
انتهای  پیام/ز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نوزاد نارس علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۱۹۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش پیاده روی در طبیعت بهاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، این همایش به مناسبت هفته سلامت در دهستان آدران، برگزار شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی در شهرستان اردل + فیلم
  • برگزاری همایش جهش تولید در دیم زار‌های روستای امام قیس شهرستان بروجن
  • ارائه ۱۱ مقاله در همایش علمی «اسوه حسنه» در مرکز گلستان
  • قاتل فراری در دام پلیس آگاهی گیلانغرب
  • پاندمی تأثیر ناچیزی بر رشد کودکان داشت
  • برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی در دیواندره
  • برگزاری همایش پیاده روی در طبیعت بهاری
  • کسب سهم مناسب از بازار با کار گروهی در سال ۱۴۰۲
  • تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم با طراحی و تولید محصولات جدید
  • مدیرعامل بانک ملی:کسب سهم مناسب از بازار با کارِ گروهی