Web Analytics Made Easy - Statcounter

بنیاد شهید و امور ایثارگران ساعاتی قبل با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: جان‌باختگان ایرانی سانحه هواپیمای اوکراینی در حکم «شهید» محسوب می‌شوند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا محمد قادری- اولین بار، صبح شنبه و در بیانیه ستاد کل نیروهای مسلح که طی آن خطای انسانی و هدف قرار گرفتن هواپیمای اوکراینی از سوی یگانهای پدافند هوایی سپاه پذیرفته شد از جانباختگان ایت حادثه تلخ به عنوان "شهید" یاد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


از بامداد شنبه تا امروز که بنیاد شهید و امور ایثارگران با صدور بیانیه ای اعلام کرد که جانباختگان حادثه سقوط هواپیمای اکراینی در "حکم شهید" هستند هیچیک از مراجع رسمی حاضر نشدند از عنوان شهید برای کشته شدگان این پرواز استفاده کنند.


توجه به این نکته بسیار مهم است که حتی در اطلاعیه های تسلیت که از سوی مقامات عالی کشور نیز منتشر شد از عنوان شهید برای جانباختگان سانحه سقوط هواپیما استفاده نشد.


تا کنون و در حوادث مختلف موضوع اطلاق عنوان شهید به جانباختگان یکی از چالشهای مهمی بوده است که منشاء گفتگو و مجادلات رسانه ای بسیاری نیز شده است.لیکن بدلیل قداست و ارزش معنوی عنوان و جایگاه شهید، نهاد متولی امور شهدا و ایثارگران با سختگیری و جدیت قابل تحسینی در برابر فشارهای سیاسی، رسانه ای و... ایستاده ایت و حاضر نشده از آیین نامه تعیین مصادیق شهید و شهادت عدول کند.


ذکر این نکته قابل توجه است که در حال حاضر هزاران پرونده مربوط به رزمندگانی که در سالهای دفاع مقدس در حوادث مختلف درمناطق عملیاتی( غیر از معرکه جنگ) کشته شده اند در بنیاد شهید و امور ایثارگران وجود دارد که این بنیاد حاضر به پذیرش شهادت انها نشده است.


اما چرا بیانیه بنیاد شهید و امور ایثارگران به فاصله سه روز پس از انتشار اطلاعیه ستاد کل نیروهای مسلح و استفاده از عنوان شهید برای جانباختگان سانحه سقوط هواپیمای اکراینی منتشر می شود؟


پاسخ به این سوال را باید در آیین نانه تعیین مصادیق شهید و شهادت جستجو کرد.


بر اساس بند ۱۸ ماده ۳ آیین‌نامه تعیین مصادیق شهید و شهادت «افرادی که در حین درگیری بین نیروھای مسلح و دشمن یا گروه ھای معارض کشته می‌شوند.» در حکم شهید هستند.


طی روزهای گذشته گزارشها و گفتگوهای کارشناسی متعددی از سوی متخصصان و مراجع داخلی و خارجی منتشر شده که بر اساس آن احتمال انجام جنگ الکترونیک و یا هک سیستمهای پدافندی را برای گمراه کردن اپراتورهای سامانه موشکی و اشتباه در تشخیص هدف مطرح کرده اند.


سیر منطقی مواردی که در خصوص اعلام دیر هنگام شهادت مسافران پرواز هواپیمای اکراینی می تواند این فرضیه را تقویت نماید که ستاد کل نیروهای مسلح توانسته است مسئولین سخت گیر بنیاد شهید و امور ایثارگران را متقاعد نماید که سقوط هواپیما می توانسته به دلایل دیگری نیز که دشمن در شکل گیری آن نقش داشته مربوط باشد.

 

انتهای پیام/

منبع: آنا

کلیدواژه: سقوط هواپیما محمد قادری هواپیمای اکراینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۱۹۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم پرداخت تسهیلات خرید یا ساخت مسکن ایثارگران در سال ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری مهر، میثم اروز مدیرکل دفتر مسکن و تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران از تداوم پرداخت تسهیلات خرید یا ساخت مسکن ایثارگران در سال ۱۴۰۳ خبر داد.

‌ مدیرکل دفتر مسکن و تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: این تسهیلات تا پایان خرداد ماه سال جاری قابل بهره‌برداری توسط متقاضیان است.

وی افزود: مشمولین ماده ۳ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران اعم از جانبازان با هر درصد جانبازی، فرزندان و همسران شهدا، والدین شهدا و آزادگانی که تا کنون از تسهیلات مسکن استفاده نکرده‌اند می‌توانند با مراجعه به سایت مربوطه، ثبت‌نام و طی فرآیند لازم از تسهیلات خرید یا ساخت مسکن ایثارگران بهره‌مند شوند. تسهیلات مزبور ۲۰ ساله و با نرخ ۴ درصد می‌باشد و پرداخت مابه‌التفاوت سود آن بر عهده دولت است.

مدیرکل دفتر مسکن و تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار داشت: در قانون بودجه سال ۱۴۰۲ متأسفانه تسهیلات مسکن پیش‌بینی نشده بود اما با پیگیری‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران و مساعدت و همراهی دولت در سال گذشته، عملیاتی و اجرایی شد.

وی در ادامه گفت: بر اساس تصویب نامه هیأت وزیران نرخ تسهیلات مسکن برای شهرهای با جمعیت بالای یک میلیون نفر ۶۰۰ میلیون، مراکز استان‌ها ۵۰۰ میلیون، شهرستان‌ها ۴۰۰ میلیون و روستاها ۳۰۰ میلیون تومان با کارمزد ۴ درصد در نظر گرفته شده است.

کد خبر 6090834

دیگر خبرها

  • تداوم پرداخت تسهیلات خرید یا ساخت مسکن ایثارگران در سال ۱۴۰۳
  • خانواده‌های شهدا پشتوانه‌های اصلی نظام هستند
  • استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای خدمت به خانواده شهدا
  • واگذاری ۲ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه‌تمام ایلام به بخش خصوصی
  • نقص فنی هواپیمای مشهد به تهران و پرواز با ۵۰۰ دقیقه تاخیر
  • لزوم تقویت برنامه‌های فرهنگی و معنوی در بنیاد شهید استان ایلام
  • بازدید مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران از طرح های اقتصادی ایثارگران در سیستان
  • اولویت رسانه ملی تولید محتوای مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت است
  • واگذاری زمین به خانوار‌های ایثارگر در آذربایجان شرقی
  • زمین به ۱۷۷ خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی واگذار شد