Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک حقوقدان به‌منظور الزام قوه قضائیه برای اجرای "آیین‌نامه اجرایی قانون استقلال کانون وکلای دادگستری مصوب ۱۳۸۸" به دادگستری استان تهران شکایت کرد. ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۰۶:۰۱ اجتماعی حقوقی و قضایی نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم؛ یک حقوقدان از قوه‌ قضائیه به‌منظور الزام این قوه برای اجرای آیین‌نامه اجرایی قانون استقلال کانون وکلای دادگستری مصوب 1388 به دادگستری استان تهران شکایت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شکایت در حالی صورت گرفته که پیشتر دیوان عدالت اداری در رسیدگی به یک پرونده، "آیین‌نامه اجرایی لایجه استقلال کانون وکلای دادگستری" مصوب رئیس وقت قوه قضائیه در سال 88 را لازم‌الاجرا دانسته و سخنگوی قوه قضائیه نیز نهم مهر ماه امسال در نشست خبری خود، آیین‌نامه اخیرالتصویب قانون استقلال کانون وکلا (سال 88) را "لازم‌الاجرا" اعلام کرد.

در همین ارتباط حامد دهقان یکی از دانش‌آموختگان حقوق، طی دادخواستی از قوه‌ قضائیه، دادستانی کل کشور و کانون وکلای دادگستری مرکز، خواستار الزام آنها به اجرای آیین‌نامه اجرایی لایحه استقلال کانون وکلای دادگستری مصوب سال 88 شده است.

دادخواست مزبور برای رسیدگی به شعبه 52 دادگاه حقوقی تهران ارجاع و دادگاه 21 بهمن را برای رسیدگی به این پرونده، تعیین کرده است.

در دادخواست ارائه شده به دادگاه آمده است:

"آیین‌نامه لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری مصوب سال 1334 در تاریخ 27 خرداد سال 1388 به موجب مصوبه رئیس قوه قضائیه با عنوان اصلاح آیین‌نامه اجرایی لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری مورد بازنگری و اصلاح قرار گرفت.

هر چند اجرای آیین‌نامه جدید بنا به مصالحی و به موجب دستورهای مورخ 21 تیر 88، 22 دی سال 88، 13 بهمن سال 89 و نهم آذر سال 90 به‌صورت موقت به حالت تعلیق درآمد اما با پایان مهلت‌های مذکور آیین‌نامه جدید از تاریخ 10 آذر سال 91 لازم‌الاتباع بوده و عدم اجرای آن از سوی کانون وکلای دادگستری پس از این تاریخ نقض قوانین و مقررات و منجر به بی‌اعتباری تمامی مصوبات و عملکرد آنها خواهد بود.

نظر به اینکه به موجب دادنامه قطعی صادره از معاونت قضایی دیوان عدالت اداری لازم‌الاجرا بودن آیین‌نامه مزبور اعلام شده است اما کانون‌های وکلای دادگستری همچنان آیین‌نامه مصوب سال 34 که منسوخ شده را اجرا می‌کنند لذا تقاضای الزام خواندگان به اجرای آیین‌نامه سال 88 را دارم."

هجمه‌ به مرکز وکلای قوه قضائیه با هدف حفظ انحصار برگزاری آزمون وکالتبهانه عجیب سازمان امور مالیاتی برای اعلام نکردن اسامی وکلای فاقد پرونده مالیاتیپاسخ دندان‌شکن بیش از 100 هزار حقوق‌خوانده به "انحصار کانون‌های وکلا"تسهیلات شرکت در آزمون مرکز وکلای قوه‌قضاییه پیش از سربازیشکایت از "کانون وکلا" به خاطر تخلفات جدید در هیئت مدیره کانونآیا علیه کانون وکلا و سردفتران به‌دلیل عدم اجرای دسترسی آزاد به اطلاعات "اعلام جرم" می‌شود؟رئیس حفاظت اطلاعات قوه‌قضائیه: حضور وکلا با دهها قلم آرایش غلیظ مقابل قضات پذیرفتنی نیستپشت‌پرده مخالفت کانون‌های وکلا با اجرای آیین‌نامه سال 88/ در خطر بودن درآمد میلیاردی کانون!سخنگوی قوه‌قضاییه: آیین‌نامه اخیرالتصویب قانون استقلال کانون وکلا لازم‌الاجراستآزمون کانون وکلا "فاقد شرایط قانونی" است

انتهای پیام/

R1332/P/S2,20/CT1 واژه های کاربردی مرتبط قوه قضائیه کانون وکلا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قوه قضائیه کانون وکلا قوه قضائیه مرکز وکلای قوه قضائیه کانون وکلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۲۰۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتمام حجت معاون قضایی دادگستری کرمان پیرامون اجرای مصوبات بلا اقدام و ترک فعل‌های مدیران

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان گفت: در سال جاری همه دستگاه‌ها باید با برنامه ریزی صحیح و استفاده از همه امکانات و ظرفیت‌های خود نسبت به رفع مشکلات نقاط حادثه خیز بر اساس وظایف قانونی خود پیگیری و اجرایی کنند و هر گونه کوتاهی و یا ترک فعل دستگاه‌های متولی برخورد قانونی می‌شود.

 به گزارش گروه استان تا خبرگزاری دانشجو، سید مهدی قویدل در نشست تخصصی پیشگیری از تصادفات که با حضور مسئولین مربوطه برگزار شد، گفت: این جلسه درراستای اجرای مصوبه شماره ۲ جلسه کارگروه پیشگیری از تصادفات در دی ماه سال قبل جهت ایجاد هماهنگی و هم افزایی بیشتر بین دستگاه‌ها برگزار شده است و مصمم هستیم موضوعات مهم کلیدی را در زمینه پیشگیری از تصادفات پیگیری کنیم.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته اقدامات خوبی با همکاری همه دستگاه‌ها و پیگیری‌های معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم انجام شد، خاطر نشان ساخت: در اوایل سال جاری ۳۵ نقطه حادثه خیز و پر تصادف مصوب کشوری درشمال و جنوب استان کرمان شناسایی که تاکنون ۱۴ نقطه آن رفع شده است وکاهش ۴۰ درصدی نقاط حادثه خیز را در پی داشت.

او افزود: طبق گزارش ادارات کل راهداری و حمل نقل جاده‌ای شمال و جنوب استان کرمان در حال حاضر ۱۴۹ دستگاه دوربین کنترل سرعت و ۲۸ دستگاه دوربین نظارتی در جاده‌های استان وجود دارد که در سال جاری ۴۴ دستگاه از این دوربین‌ها بروز رسانی و یا تعمیر شده اند.

 

*لزوم ایجاد پد بالگرد

قویدل در ادامه سخنانش در خصوص موضوع ایجاد پد بالگرد گفت: در اجرای مصوبات کار گروه پیشگیری از تصادفات جهت انتقال مصدومین به مراکز درمانی پد بالگرد در ۳ نقطه احداث و در ۲۶ نقطه دیگر نیز برای مصوبات باید ایجاد وآماده شود است البته باید ۲۰ نقطه هم در جنوب استان شناسایی و اجرایی شود که با توجه به اهمیت آن باید به صورت ویژه پیگیری گردد.

معاون قضایی اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان با اشاره به کاهش ۱۶ درصدی میزان پرونده‌های مرتبط با تصادفات طی سال گذشته عنوان کرد: میزان ورودی پرونده‌ها به محاکم قضایی با اتهام ایراد صدمه بدنی غیر عمدی ناشی از تصادف سال ۱۴۰۲ در حوزه‌های قضایی هدف به ترتیب، کرمان، جیرفت، بم، زرند، بردسیرکه بیشترین ورودی پرونده‌های تصادفات را داشتند و در مجموع در کل استان ۳ درصد در زمینه ورودی پرونده‌های مرتبط با تصادفات کاهش داشتیم.  

وی همچنین از تشکیل بانک اطلاعاتی رانندگان پرخطر و ارسال پیامک به آن‌ها خبر داد و ادامه داد: طرح توقیف خودر‌های با سرعت بالای ۱۴۰ کیلومتر در ایام نوروز با همکاری داستان‌های سراسر استان اجرا شد.

قویدل با تاکید بر اینکه امسال باید مصوبات وموضوعات مطرح شده در این جلسات پیگیری و به مرحله اجرا برسد، افزود: در سال جاری همه دستگاه‌ها باید با برنامه ریزی صحیح و استفاده از همه امکانات و ظرفیت‌های خود بر اساس وظایف قانونی خود پیگیری و اجرایی کنند و به صورت مستمر هر دو ماه یک مرتبه گزارش آن رامعاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم ارسال نمایند کما اینکه درصورت مشاهده هر گونه کوتاهی و یا ترک فعل با دستگاه‌های متولی برخورد قانونی می‌شود.

معاون قضایی دادگستری استان کرمان در این جلسه بر اجرایی شدن مصوبات تاکید کرد و افزود: به جهت اجرای دقیق مصوبات و همچنین بررسی مشکلات و چالش‌ها به صورت میدانی تیم تخصصی متشکل از کارشناسان دستگاه‌های عضو کار گروه تشکیل، به صورت میدانی وضعیت نقاط حادثه خیز و دوربین‌ها و سامانه‌های ثبت تخلفات و سایر موضوعات کلیدی بررسی و گزارش آن در جلسات کار گروه مطرح و اجرایی شود.

 

*ضرورت ایجاد شانه خاکی استاندارد

وی ادامه داد: با توجه به گزارش پلیس راه مبنی بر اینکه ۶۱ درصد از فوتی‌ها ناشی از واژگونی خودر‌ها در جاده‌های استان می‌باشد، ادارات کل راهداری شمال و جنوب و پلیس راه شمال و جنوب استان کرمان کلیه مسیر‌هایی که نیاز به ایجاد شانه خاکی استاندارد دارند شناسایی و راهداری شمال و جنوب نسبت به رفع این نقاط و ایجاد شانه خاکی استاندارد اقدام نماید.

قویدل خاطر نشان کرد: با توجه به پیشنهاد پلیس راهور استان مبنی بر برگزاری جشنواره رسانه و ترافیک در استان کرمان در راستای ارتقاء فرهنگ ترافیک و حساسیت زایی موضوع پیشگیری از تصادفات در جامعه و مطالبه گری از مسئولین دستگاه‌های متولی مقرر گردید؛   اداره فرهنگ ترافیک پلیس راهور استان کرمان طرح پیشنهادی خود را  ارائه تا ضمن بررسی آن اقدامات بعدی آن در دستور کار قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • چهار راهبرد سند تحول برای کاهش پرونده‌های ورودی به قوه قضاییه
  • استفاده ۷۸ درصدی از سامانه ارجاع پرونده به کارشناسان در کرمانشاه
  • اتمام حجت معاون قضایی دادگستری کرمان پیرامون اجرای مصوبات بلا اقدام و ترک فعل‌های مدیران
  • تشکیل کمیسیون تخصصی شرط اجرای سند ملی امنیت تغذیه
  • بررسی پرونده «صندوق پس انداز کارکنان راه آهن جمهوری اسلامی ایران» با ۷ هزار شاکی
  • صبر ٨٤ روزه مردم کرمان برای رسیدگی به پرونده‌ها در شعب تجدید نظر
  • سند تحول قضایی در مازندران اجرایی شود
  • ضرورت رسیدگی به پرونده‌ها در کمترین زمان
  • متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها در شعب تجدید نظر کرمان ۸۴ روز است
  • آغاز به کار سامانه مشاوره حقوقی ۱۲۹ در بوشهر