Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرتضی مخلص‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: پذیرش مسئولیت سرمربیگری پرسپولیس در شرایطی که این تیم قهرمانی جام حذفی، سوپر لیگ و سه دوره پیاپی لیگ برتر شده و در حال حاضر هم صدرنشین لیگ است، تصمیم جسورانه و شجاعانه ای بود چرا که او یک تیم قهرمان را تحویل گرفته و می داند هواداران به کمتر از قهرمانی راضی نمی‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مخلص‌آبادی تاکید کرد: در واقع یحیی اعتبار سالها حضور موفق در لیگ برتر و هدایت تیم‌های صبای قم، نفت تهران، ذوب آهن و پدیده مشهد را پای پرسپولیس گذاشته و امیدوار است تا در دومین تجربه حضورش بر روی نیمکت پرسپولیس خود را به عنوان یک مربی موفق ایرانی و صاحب سبک ثابت کند. 

وی با بیان اینکه جانشینی مربیان موفقی نظیر "برانکو" و "کالدرون" که پرسپولیس را در صدر فوتبال باشگاهی ایران قرار دادند کار دشواری است و گل‌محمدی از این نظر تحت فشار مضاعفی به لحاظ نتیجه گیری قرار خواهد داشت، افزود: انتظارات از روز اول از یحیی بالاست و همه انتظار دارند او با تداوم راه برانکو و کالدرون، پرسپولیس را به چهارمین قهرمانی لیگ برتر برساند و هر نتیجه‌ای غیر از این برای او و تیمش ناکامی محسوب می‌شود.

پیشکسوت و مدیر تیم‌های پایه فوتبال یادآور شد: البته یحیی نسبت به 7 سال گذشته مربی باتجربه و کارکشته‌تری شده و کارنامه بسیار درخشانی دارد و فراموش‌نکنیم که او جزو یکی از گزینه‌های فدراسیون فوتبال برای سرمربیگری تیم ملی بود که به پرسپولیس آمد.

مخلص آبادی با بیان اینکه ویژگی بارز گل محمدی اخلاق و منش اوست که او را از سایر مربیان لیگ متمایز می‌کند، اظهار داشت: من شک ندارم بسیاری از خانواده‌ها از انتخاب مربی اخلاق‌گرایی نظیر گل‌محمدی خشنود و راضی هستند چرا که اطمینان دارند او الگوی اخلاقی و رفتاری مناسبی برای فرزندان ، هواداران پرسپولیس و نسل جوان جامعه خواهد بود.

وی با بیان اینکه هواداران انتظار دارند او به عنوان یک مربی ایرانی بهتر از دو مربی خارجی پرسپولیس نتیجه بگیرد، اظهار داشت: این انتظار یک شمشیر دو لبه است؛ از یک سو می‌تواند فشار را روی کادر فنی پرسپولیس افزایش دهد و در مواقع حساس تصمیم گیری درست را برای گل‌محمدی سخت کند و از سوی دیگر این انتظارات می‌تواند انگیزه ای برای کار و تلاش بیشتر برای او و تیمش باشد تا در نیم فصل دوم نتایج درخشانی با پرسپولیس بگیرد و برای چهارمین سال پیاپی قهرمان لیگ برتر ایران شود.

این پیشکسوت‌فوتبال با اشاره به اینکه رقابت‌های لیگ‌قهرمانان آسیا نیز چالش جدی برای گل‌محمدی محسوب می‌شود، گفت: بازی‌های لیگ قهرمانان از بهمن ماه آغاز می‌شود و جدال همزمان پرسپولیس در سه جبهه لیگ قهرمانان آسیا، لیگ برتر و جام حذفی کار سخت و فشرده ای را پیش روی یحیی قرار می دهد و باید دید او که تجربه آسیایی کمتری دارد با این چالش بزرگ چگونه روبرو خواهد شد و آیا می‌تواند از هوش ذاتی و توان تیمی اش به گونه ای استفاده کند که او را در سطح مربیان آسیا هم به عنوان یک مربی موفق معرفی کند.

مخلص‌آبادی حضور همزمان جمعی از چهره‌های سابق پرسپولیس در جمع کادر فنی را نقطه قوت این تیم دانست و اظهار داشت: با این وجود او باید مراقب حاشیه‌های ریز و درشت تیمش باشد و با هرگونه شکاف، بی‌انضباطی و اختلاف‌افکنی در تیمش برخورد کند و نظیر برانکو مقابل بازیکن سالاری بایستد و از پرسپولیس یک تیم متحد، منسجم، یکدست با فوتبالی هجومی و تماشاگرپسند بسازد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: پرسپولیس فوتبال گل محمدی لیگ برتر یحیی گل محمدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۲۰۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ ورزشکار و یک مربی قبل از ژوزه مورایس در ایران مسلمان شدند

به گزارش همشهری آنلاین روز گذشته بود که ژوزه مورایس پس از برتری سپاهان برابر استقلال ملاثانی تاکید کرد مسلمان شده و از این پس شرایط برای او متفاوت است. ژوزه مورایس اولین فردی نیست که پس از حضور در ایران، مسلمان می‌شود و پیش از او نیز ورزشکارانی بودند که دین اسلام را انتخاب کردند.

دنی اولروم (عرفان)
دنی اولروم یکی از چهره های سرشناس ورزش ایران است که سالهاست به دین اسلام روی آورده است. او ملیتی نیجریه ای دارد اما از روزی که در سفارت کشورش در ایران همسرش را دید تصمیم گرفت تا تغییرات ابتدایی را در زندگی اش شکل دهد.اولروم که پیش از روی آوردن به اسلام یک مسیحی کاتولیک بوده است پیش از آمدنش به ایران سودای مسلمان شدن در سر داشته است که ازدواج با همسر ایرانی این فرصت را به بهترین نحو برای او فراهم ساخت: «در نیجریه مسلمانان زیادی وجود دارند و شاید بتوان ادعا کرد که اکثر نیجریه‌ای‌ها مسلمان هستند. تحقیقات زیادی درباره اسلام انجام دادم و به این نتیجه رسیدم که تنها در اسلام می‌توانم گمشده خود را پیدا کنم، مدتها بود که در دل مسلمان شده بودم اما ازدواج بهانه‌ای شد تا به این تصمیم خود جامعه عمل بپوشانم.» همسر دنی اولروم که پس از مسلمان شدن نام عرفان را برای خودش انتخاب کرده است، کارمند رسمی سفارت نیجریه است.

تسینا ایلوشنکو (لیلا رجبی)
نایب‌قهرمان پرتاب وزنه اروپا. اوحالا با نام لیلا رجبی و با پرچم ایران در رقابت‌های بین‌المللی شرکت می‌کند. ایلوشنکو بعد از ازدواج با پیمان رجبی (که او هم دونده است) و مشرف‌شدن به دین اسلام، حالا یکی از ورزشکاران ایران است که با حجاب اسلامی در رقابت‌های بین‌المللی شرکت می‌کند. او که در رقابت‌های قهرمانی باشگاهی برای اولین بار طی مدت حضورش با دیگر پرتاب‌گرهای ایران رقابت کرد و ۲ متر رکورد ایران را شکست، حالا آرزوهای دیگری دارد. لیلا و همسرش از طریق یکی از دوستان‌ که در بلاروس زندگی می‌کند با هم آشنا شده اند. طبق گفته های پیمان، فاصله آشنایی آنها تا ازدواجشان ۲ سال طول کشیده است تا در این ۲ سال لیلا فرصت داشته باشد که درباره دین اسلام و کشور ایران تحقیق کند. اینترنت و کتاب‌هایی درباره دین اسلام، خواندن قرآن به زبان روسی و در آخر موافقت خانواده ها باعث شد تا ورزشکاری دیگر به جمعیت مسلمانان اضافه شود. لیلا که اسمش را خودش از طریق یک سایت ایرانی پیدا کرده است در حضور امام جمعه بوشهر شهادتین را گفت.

دیوید جان رو (داوود)
فقط شش هفته از حضورش در ایران گذشته بود که تصمیم گرفت مسلمان شود. دیوید جان رو، مربی انگلیسی تیم ملی بیلیارد ایران که حالا دیگر سمتی ندارد خیلی زود تصمیم به این کار گرفت.

روی مک لاو، یکی دیگر از دوستان مسلمان جان رو بوده است: «او سیاه پوست انگلیسی بود که مسلمان شده بود و در قطر زندگی می کرد. من درباره اسلام با او خیلی صحبت می کردم.» اما او در ایران تصمیم گرفت که مسلمان شود: «من به همه کشورها به جز آمریکا سفر کرده ام. مردم ایران با همه فرق می کنند. من از فرهنگ شما خوشم آمد. این که شما غذایی می خورید و به هم تعارف می کنید برای من جالب بود.» جان رو در حرم امام رضا (ع) تصمیم نهایی را برای تغییر مذهب گرفته بود: «من شش هفته است که به ایران آمده ام. مسابقه ای در مشهد برگزار شد. من خواستم به حرم امام رضا(ع) بروم. حس خوبی آنجا داشتم و همان جا بود که تصمیم گرفتم مسلمان شوم.» جان رو دوست دارد که یک بار دیگر به مشهد برود: «گفته ام که هر شهری که حرم دارد، من را آنجا ببرند. قم، شیراز ... دوست دارم یک بار دیگر مشهد را ببینم.»

کد خبر 847390 برچسب‌ها ویژه ورزشی باشگاه سپاهان

دیگر خبرها

  • پرسپولیسی‌ها در لیست سیاه گل‌محمدی
  • سرمربی مشهور، رئیس باشگاه پورتو شد
  • ماموریت محرمانه یک پرسپولیسی برای شکست استقلال
  • نمایش هیجان‌انگیز پرسپولیس و افسوس بزرگ یحیی
  • اگر یحیی گل‌محمدی این ۲ بازیکن را داشت...
  • گل‌محمدی به زودی در تراکتور/ مشکلات شخصی حل خواهند شد؟
  • ۲ ورزشکار و یک مربی قبل از ژوزه مورایس در ایران مسلمان شدند
  • گل‌محمدی به زودی در تراکتور / مشکلات شخصی یحیی حل شد؟
  • وعده یحیی گل محمدی به تی تی ها؛ مشکلاتم حل شود به تبریز می‌آیم
  • حسینی هرگز اینطور نخندیده بود (عکس)