Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس اقتصادی گفت: چطور دولتی که خودش تمام قوانین و مقررات مربوط به دارایی و املاک را اعمال می‌کند نمی‌تواند به اندازه‌ی یک پیرزن در خیابان فردوس تهران که سالی ۷ درصد از دارایی خود (ROA) کسب می‌کند از دارایی‌هایش بازده کسب کند؟! به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجو، مجید شاکری کارشناس ارشد مسائل اقتصادی در نشست تخصصی "قفل بودجه" گفت: بر اساس برآوردهای وزارت اقتصاد و دارایی در تجمیع دارایی ها در سال 95 مشخص شد مجموع حجم دارایی های غیر منقول دولت (قوه مجریه) 18000 هزار میلیارد تومان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  شاکری افزود: مجموع دارایی های غیر منقول نهادهای حکومتی و شهرداری نیز مشخص شد که 300 هزار میلیارد تومان  است.   این کارشناس اقتصادی ادامه داد: اگر مجموع این دارایی های غیرمنقول دولت را شبیه به سایر کشورها ذیل یک صندوق در نظر بگیریم، با کم کردن تورم، بازدهی ناشی از این صندوق ها در کشورهای دیگر به طور متوسط 3.5 درصد است.   شاکری افزود: حال در نظر بگیرید اگر دولت ما می توانست بسیار کمتر از استاندار جهانی مثلا 1 درصد از این حجم دارایی 18000 هزار میلیارد تومانی سود کسب کند رقم آن 180 هزار میلیارد تومان ( بیشتر از میزان فروش سالیانه ی نفت یا کل درآمدهای مالیاتی کشور) می شد.   وی تصریح کرد: برای من سوال است که چرا دولت نمی تواند از این دارایی ها مثل سایر کشورها درآمد کسب کند و دائم مثل روش های کسب درآمد در بودجه دنبال راه‌هایی است که به ضرر اقتصاد و آینده کشور است.   کارشناس ارشد اقتصادی اضافه کرد: چطور دولتی که خودش تمام قوانین و مقررات مربوط به دارایی و املاک را اعمال می کند نمی تواند به اندازه ی یک پیرزن  در خیابان فردوس تهران که سالی 7 درصد ( ROA  ) از دارایی خود کسب می کند از دارایی هایش بازده کسب کند؟!   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 240     گفتنی است کل حجم نقدینگی کشور حدود 2000 هزار میلیارد تومان است که نشان می دهد ارزش دارایی های غیر منقول دولت 9 برابر کل نقدینگی کشور است!   شاکری: در یک هلدینگ بزرگ شبه‌دولتی فقط «گاو» پول درمی‌آورد! + فیلم

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بودجه 99 سازمان برنامه و بودجه مجید شاکری دارایی دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۲۰۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت چقدر ارز ۲۸۵۰۰ تومانی پرداخت کرد؟

به گزارش خبرگزاری مهر، علی طرزعلی معاون ارزی مرکز مبادله ارز و طلا در برنامه تلویزیونی در خصوص روند تامین ارز در سال جاری گفت: از اول فروردین ماه تا دهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، ۴ میلیارد و ۸۴۵ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالاهای تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین شده است. از این میزان سهم کالاهای اساسی و دارو در نرخ ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان، یک میلیارد و ۱۱۲ میلیون دلار، کالاهای تجاری و بازرگانی، در نرخ ۴۱ هزار تومان، دو میلیارد و ۷۸۲ میلیون دلار، بابت واردات در مقابل صادرات با نرخ توافقی ۸۲۴ میلیون دلار و بخش خدمات در نرخ ۴۴ هزار و ۳۱۴ تومان، ۱۲۷ میلیون دلار ارز بوده است است.

ویتأکید کرد: میزان تأمین ارز بابت کالاهای اساسی و دارو از ابتدای سال تاکنون یک میلیارد و ۱۱۲ میلیون دلار تخصیص یافته است که از این میزان سهم کالاهای اساسی و کشاورزی ۹۹۸ میلیون دلار بابت گندم، دانه های روغنی، نهاده های دامی و سایر کالاها بوده است.

معاون ارزی مرکز مبادله ارز و طلا افزود: در خصوص دارو و تجهیزات پزشکی، ۱۱۴ میلیون دلار بابت مواد اولیه دارویی، دارو و تجهیزات پزشکی تخصیص یافته است.

طرزعلی خاطرنشان کرد: میزان تأمین ارز در بخش صنایع از ابتدای سال تاکنون در سامانه نیما، دو میلیارد و ۷۸۲ میلیون دلار و در بخش واردات در مقابل صادرات ۸۲۴ میلیون دلار تخصیص یافته است. تامین ارز نیمایی برای «صنایع حمل و نقل و خودرو» معادل ۵۴۴ میلیون دلار، «صنایع تجهیزات برق و الکترونیک» معادل ۲۷۹ میلیون دلار، «صنایع معدنی» معادل ۱۹۶ میلیون دلار، «ماشین آلات و تجهیزات تولید» معادل ۱۷۱ میلیون دلار و «منسوجات و پوشاک» معادل ۲۱۲ میلیون دلار صورت گرفته است. این گروه های صنایع همچنین به ترتیب ۲۳۸، ۳۵، ۲۰۴، ۱۱۴ و ۲ میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات تا پایان روز دهم اردیبهشت ماه سال جاری دریافت کرده اند.

وی گفت: علاوه بر این گروه ها، یک میلیارد و ۳۸۰ میلیون دلار ارز نیمایی و ۲۳۱ میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات به سایر صنایع اختصاص داده شده است.

معاون ارزی مرکز مبادله ارز و طلا اضافه کرد: امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه نرخ ارز در مرکز مبادله ارز و طلای ایران در تالار اسکناس، دلار ۴۴ هزار و ۳۱۴ تومان، یورو ۴۷ هزار و ۴۹۱ تومان و درهم ۱۲ هزار و ۶۶ تومان معامله شد. وی درخصوص نرخ ارز در تالار حواله ارز عنوان کرد: دلار ۴۱ هزار و ۳۷۶ تومان، یورو ۴۴ هزار و ۳۴۲ تومان و درهم ۱۱ هزار و ۲۶۶ تومان معامله شد

کد خبر 6093432 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • دولت چقدر ارز ۲۸۵۰۰ تومانی پرداخت کرد؟
  • اکسپو سکوی پرتاب توسعه خراسان جنوبی
  • حرکت بازار ارز به سمت ثبات/ نوسان یک یا دو هزار تومانی قیمت دلار طبیعی است
  • وزیر امور اقتصادی و دارایی: پیشنهاد ایران به بانک توسعه اسلامی برای نحوه تامین مالی تایید شد
  • موافقت وزیر اقتصاد عربستان با 5 پیشنهاد ایران
  • تمدید طرح یارانه تشویقی ۲۲۰ هزار تومانی کالابرگ؟!
  • برگزاری اولین حراج اوراق مالی اسلامی دولتی در سال ۱۴۰۳
  • شناسه یکتا ارتباطی با افزایش مالیات ندارد
  • بررسی یارانه تشویقی ۲۲۰ هزار تومانی کالابرگ
  • جزییات برگزاری اولین حراج اوراق مالی اسلامی دولتی در سال ۱۴۰۳