Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@11:53:58 GMT

لایروبی ۲۵۰ هکتار از آب بندان های صومعه سرا

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۲۰۹۹۰

لایروبی ۲۵۰ هکتار از آب بندان های صومعه سرا

ایسنا/گیلان مدیر جهادکشاورزی شهرستان صومعه سرا از آغاز لایروبی ۲۵۰ هکتار از آب بندان های این شهرستان خبر داد و گفت: صومعه سرا ۷۵۰ هکتار آب بندان دارد.

احمد پادیاب درگفت وگو با ایسنا، از آغاز لایروبی ۲۵۰ هکتار از آب بندان های شهرستان صومعه سرا خبر داد و اظهار کرد: شهرستان صومعه سرا در مجموع دارای ۷۵۰ هکتار آب بندان در قالب ۲۲۰ پهنه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه هم اکنون لایروبی، بازسازی و دیواره سازی آب بندان روستای شارم در بخش مرکزی در حال اجراست، افزود: اعتبار اجرای این طرح از منابع ملی و منابع استانی تامین شده که عملیات اجرای روستاهای دیگر شهرستان نیز طی روزهای آتی آغاز می شود.

مدیر جهادکشاورزی صومعه سرا از اجرای طرح تجهیز و یکپارچه سازی ۲۵۰ هکتار از اراضی شالیکاری این شهرستان خبر داد و گفت: برای تجهیز این مقدار از سطح اراضی شالیکاری ۱۵ میلیارد ریال از محل منابع ملی تخصیص یافته که در روستاهای میانده، آقامحله بهمبر و گوراب زرمیخ اجرا می شود.

پادیاب با بیان اینکه اجرای طرح تجهیز و یکپارچه سازی اراضی شالیکاری امکان ورود ماشین آلات کشاورزی را به داخل مزرعه فراهم می کند، گفت: تاکنون ۱۴ هزار هکتار از اراضی شالیکاری شهرستان صومعه سرا تجهیز و یکپارچه سازی شده است.

وی با اشاره به تولید ۳۰ تن عسل تولد زنبورداران صومعه سرایی طی امسال، تصریح کرد: این مقدار تولید ۱۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته که به ارزش اقتصادی دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان است.

مدیر جهادکشاورزی صومعه سرا از اجرای شخم زمستانه در ۳۵ درصد از اراضی شالیکاری شهرستان خبر داد و متذکر شد: شخم زمستانه یکی از مهمترین راه های مقابله با بیماری ها و آفات مزارع است که علاوه بر آن در حفظ رطوبت خاک و جلوگیری از رشد علف های هرز نقش مهمی ایفا می کند.

وی همچنین از توزیع ۲۵۰ تن کود شیمیایی بین کشاورزان این شهرستان خبر داد و خاطرنشان کرد: نیاز شهرستان ۸۰۰۰ تن کود است.

پادیاب با بیان اینکه از آغاز سال جاری تاکنون ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات به دامداران شهرستان صومعه سرا پرداخت کرده ایم، یادآور شد: هم اکنون دامداران این شهرستان ۱۸ هزار راس دام سنگین و سبک اعم از گوسفند و بز و بیش از ۱۲۰۰ راس گاومیش را نیز به صورت سنتی پرورش می دهند.

وی همچنین از پرداخت دو میلیارد تومان تسهیلات به دامداران سنتی شهرستان صومعه سرا طی امسال خبر داد و گفت: سال گذشته نیز یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات به این دامداران پرداخت کردیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آب بندان عسل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۲۰۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان گرده افشانی ۶۲۸ هکتار نخلستان در لامرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، علی رضا محمدی گفت: مناسب‌ترین دما برای گرده افشانی بین ۲۲ تا ۲۷ درجه سانتی گراد و همچنین ساعت ۱۰ تا ۱۵ است.

او افزود: گرده افشانی نخلستان‌های لامرد از هفته سوم اسفند آغاز شد و تا نیمه اول اردیبهشت ادامه یافت.

مدیر جهاد کشاورزی لامرد با بیان این که مهم ترین ارقام خرمای تولیدی شهرستان لامرد، زاهدی، شاهانی، گشخواه و خاصویی است، اظهارداشت: ارقام تجاری پیاروم و مجول نیز در این شهرستان در حال توسعه است.

دیگر خبرها

  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح تغذیه مصنوعی بندان
  • احداث استخر ذخیره آب کشاورزی شهرستان آوج
  • اجرای مدیریت تلفیقی در ۳۰۰۰ هکتار زمین کشاورزی مازندران
  • واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی
  • پایان گرده افشانی ۶۲۸ هکتار نخلستان در لامرد
  • افتتاح پل روستای نوخاله در شهرستان صومعه سرا
  • افتتاح پل روستای نوخاله شهرستان صومعه سرا
  • غرق‌شدن مرد میانسال در آب‌بندان سیمرغ
  • پلمب۲ تالار متخلف در صومعه‌سرا