Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا پورمحمدی شامگاه سه شنبه پس از امضای این تفاهم‌نامه، ساماندهی بافت‌های حاشیه‌نشین و ناکارآمد شهری در استان را یکی از ضروریت‌های کنونی کلانشهر تبریز دانست و گفت: ساماندهی این محلات نقش بسیار مهمی در رفع سایر معضلات اجتماعی دارد.

وی ادامه داد: در کنار ساخت و ساز مناسب و ایمن و توسعه کالبدی برای همشهری‌های ساکن در این مناطق، باید برای ارتقای فرهنگی و آموزشی نیز برنامه ویژه‌ای داشته باشیم و بدون توجه به این موضوع، نمی‌توان انتظار رفع معضلات اجتماعی را داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: حاشیه‌نشینی در تبریز هم به لحاظ وسعت و هم به لحاظ ترکیب جمعیتی از وضعیت خاصی برخوردار است و باید با توجه ویژه تمامی دستگاه‌های اجرایی و همراه‌کردن مردم، برنامه ویژه‌ای در این زمینه داشته باشیم.

رضا محبوبی، معاون اجتماعی مرکز امور اجتماعی و فرهنگی وزارت کشور نیز در این جلسه از توجه جدی مدیریت ارشد استان و مدیریت شهری تبریز به ساماندهی سکونت‌گاه‌های غیررسمی در تبریز قدردانی کرد و گفت: خوشبختانه اقدامات بسیار خوبی در این استان در حال انجام است و به عنوان مثال، عملکرد چهار دفتر تسهیل‌گری در شهر تبریز می‌تواند الگوی بسیار مناسبی برای سایر دفاتر تسهیل‌گری فعال در کشور باشد.

وی موضوع ساماندهی سکونت‌گاه‌های غیررسمی در کشور را یکی از اساسی‌ترین چالش‌های اجتماعی در جامعه دانست و عنوان کرد: جلسات متعددی با حضور شخص رهبر معظم انقلاب در ارتباط با ساماندهی معضلات اجتماعی برگزار شده و ایشان خواستار اهتمام جدی مسئولان در این زمینه هستند.

وی از فعالیت ۱۴۰ مؤسسه و دفتر تسهیل‌گری در کشور خبر داد و عنوان کرد: این مراکز، ۲۲۰ محله حاشیه‌نشین و در معرض آسیب را با جمعیتی بالغ بر سه میلیون نفر تحت پوشش خدمات خود قرار داده‌اند.

محبوبی استقرار دفاتر تسهیل‌گری در بدنه مدیریت شهری را خواستار شد و عنوان کرد: فعالین این مراکز باید به گونه‌ای باشد که این عزیزان خودشان را کارمند دولت تلقی نکنند و در کنار این موضوع، استانداری‌ها به حمایت خود از دفاتر تسهیل‌گری ادامه دهند.

شهرام دبیری، رئیس شورای اسلامی کلانشهر تبریز نیز در این جلسه با اشاره به بخش مهمی از عملکرد شورا و شهرداری‌تبریز در ارتباط با ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی و حاشیه‌نشین عنوان کرد: در بودجه سال آتی شهرداری تبریز، اعتبار ویژه‌ای برای این موضوع اختصاص داده‌ایم.

وی به نبود عدالت اجتماعی در مناطق مختلف شهر تبریز نیز اشاره کرد و افزود: تلاش برای توسعه متوازن شهر یکی از اساسی‌ترین اولویت‌های ماست و انتظار داریم مردم و بخصوص خیرین، یاری‌گر شهرداری در مدیریت این امر باشند.

فریدون بابایی اقدم، رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی کلانشهر تبریز نیز در این جلسه از تخصیص چهار میلیارد تومان اعتبار به موضوع ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی در تبریز خبر داد و گفت: دفاتر تسهیل‌گری اقدامات بسیار ارزنده‌ای انجام داده‌اند و باید حمایت‌های مسئولین در این زمینه افزایش یابد.

این تفاهم نامه در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری (مدظله) در زمینه کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و در چارچوب سیاست‌ها وخط مشی‌های مصوب شورای اجتماعی کشور و به منظور طراحی و اجرای برنامه‌های فوق‌العاده برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی منعقد شد.

کد خبر 4825978

منبع: مهر

کلیدواژه: آسیبهای اجتماعی شهرداری تبریز حاشیه نشینی قاسم سلیمانی سردار سلیمانی بارش برف ایلام سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی شهرکرد شهادت تعطیلی مدارس بوشهر گرگان خطبه های نماز جمعه سپاه پاسداران شیراز مراسم تشییع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۲۱۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت مشارکت مردم در تولید را تسهیل کند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی حجت الاسلام و المسلمین آل‌هاشم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز با بیان اینکه عملیاتی کردن شعار سال جز با نظر کارشناسی و بهره مندی از صاحب نظران میسر نیست گفت: بر این اساس بررسی جهات و جوانب مختلف برای مشارکت دادن مردم در تولید باید مدنظر دولتمردان قرار بگیرد تا توصیه‌ها و دغدغه‌های مقام معظم رهبری برای گشایش‌های اقتصادی در کشور محقق شود.

وی بهره مندی از نقطه نظرات صاحبان تولید و صنعت، توجه به نگرانی‌ها و مطالبات اقتصادی مردم و استفاده از دانشگاه‌ها و مجامع علمی و تحقیقاتی برای افزایش مشارکت مردم در تولید و به تبع آن افزایش ثروت را از جمله راهکار‌های مهم برای تحقق شعار سال عنوان کرد.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم با اشاره به توانمندی‌های ایران اسلامی در حوزه دفاعی و موشکی یادآور شد: همچنان که با بهره گیری از جوانان متعهد و متخصص به دستاورد‌های بسیار بزرگ همچون عملیات صادق دست یافتیم در حوزه اقتصادی نیز باید چنین کرد.

امام جمعه تبریز به اعترضات اخیر دانشجویان در آمریکا و اروپا نیز اشاره و اظهار کرد: این خیزش‌ها به معنی دفاع از عقلانیت و انسانیت علیه شرارت‌های بی حد و حصر رژیم غاصب اسرائیل است و امروز این موضوع به مراکز علمی ایالات متحده کشیده شده است.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم دستگیری و ضرب و شتم استادان و دانشجویان در آمریکا را نشانه‌ای از بزدلی و رفتار‌های متناقض مدعیان حقوق بشر دانست و ادامه داد: سران آمریکا و اسرئیل باید این واقعیت انکار ناپذیر را قبول کنند که نفرت عمومی از جنایات رژیم صهیونیستی و حامیان آنها در جهان گسترش می‌باید و مقابله با ظلم و ستم یک موضوع فطری در بشر است.

وی تحولات اخیر در آمریکا را نشانه‌ای آشکار از اضمحلال و نابودی صهیونیست ارزیابی کرد و گفت: تظاهرات ضد لیبرال دموکراسی در غرب به مرز بحران نزدیک شده و نظم ادعایی لیبرالیسم جهانی در حال فروپاشی است.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم افزود: در حال حاضر جوانان آمریکا طرفدار فلسطین و دولتمردان حامی رژیم اسرائیل بیدار شده و هرگز از آرمان‌های ضد استعماری خود عدول نخواهند کرد و با گذشت زمان این موضوع بیش از همیشه برای فکار عمومی جهان شفاف‌تر خواهد شد.

امام جمعه تبریز به انتخابات مرحله دوم مجلس شورای اسلامی در آذربایجان شرقی نیز اشاره و اضافه کرد: این انتخابات در سه حوزه تبریز، آذرشهر و اسکو، میانه و شبستر در استان برگزار می‌شود که انتظار داریم مردم این حوزه‌ها با احساس مسئولیت بیشتر و با مشارکت حداکثری در پای صندوق‌های رای حاضر شده و به نامزد‌های مورد علاقه خود رای دهند.

آل هاشم مشارکت گسترده و بالا را ضامن برخوراری از مجلسی قوی دانست و یادآور شد: همه اقشار، گروه‌های مرجع و طیف‌های گوناگون سیاسی و اجتماعی باید مردم را به شرکت در انتخابات هفته آینده تشویق و ترغیب کنند.

وی از نامزد‌های راه یافته به دور دوم خواست تا در جریان تبلیغات انتخاباتی مسایل اخلاقی را به دقت رعایت کنند و از تخریب یکدیگر به شدت پرهیز کنند، چون چنین برخورد‌ها و رفتار‌هایی زیبنده نظام اسلامی نیست.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم توطئه‌ها و ترفند‌های رسانه‌ای دشمنان برای ایجاد فاصله بین مردم و حکومت را مورد اشاره قرار داد و گفت: آنها با انواع روش‌ها به دنبال بازسازی اغتشاش و آشوب‌های مختلف در کشور هستند که هوشیاری و بصیرت مردم در این زمینه لازم و ضروری است.

دیگر خبرها

  • دولت مشارکت مردم در تولید را تسهیل کند
  • کاهش کودکان کار در پایتخت
  • ساماندهی کودکان گل‌فروش در مسیر بهشت‌زهرا
  • ساماندهی کودکان گل‌فروش از بزرگراه شهید هاشمی و بهشت‌زهرا
  • ساماندهی کودکان گل فروش در حاشیه بهشت زهرا (س)
  • علمای دینی در کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش موثری دارند
  • روز پر اتفاق اتاق تبریز در نمایشگاه ایران اکسپو
  • تفاهم‌نامه‌های همکاری اقتصادی میان اتاق تبریز و فدراسیون اتاق‌های سوریه
  • امضای قرارداد مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای در اصفهان
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با بهره گیری از تولیدات علمی و پژوهشی جامعه دانشگاهی گیلان