Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید نمکی در نشست بررسی مشکلات، آسیب‌ها و پیشگیری از بیماری‌های پیش رو در مناطق سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان که در چابهار برگزار شد، اظهار داشت: تمام کادر بهداشتی و درمانی در آماده باش و در حال خدمات رسانی به سیل زدگان هستند تا مشکل و بیماری به وجود نیاید.

وی گفت: تأمین مایحتاج زندگی بویژه آب سالم و بهداشتی از اقدامات ضروری مسؤولان برای سیلزدگان در دستور کار باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: کشور همسایه با بیماری‌های زیادی مواجه است و استان سیستان وبلوچستان به دلیل همجواری وظیفه سنگینی برای مقابله و ارتقای سلامت دارد.

وی افزود: سیستان وبلوچستان باید یک استان بزرگ از نظر جمعیت و وسعت دیده شود و جمعیت پراکندگی آن برای برخی امکانات به حد نصاب نمی‌رسد که نیاز است برای اختصاص امکانات و نیرو یک بازنگری جدی داشته باشیم.

نمکی گفت: سرم عقرب وارداتی نمی‌تواند مؤثر باشد چون نوع عقرب منطقه متفاوت بوده و اگر هم خریداری کنیم فایده‌ای ندارد و توصیه من استفاده از سرم عقرب رازی است که می‌تواند بیمار را درمان کند.

وی تصریح کرد: جمع آوری لاشه‌های حیوانات اهلی و وحشی به قید فوریت انجام شود تا مردم با بیماری و مشکلات دیگر و حاد رو به رو نشوند.

وزیر بهداشت ادامه داد: ۳۹۶ هزار قطعه مرغ در آق قلا براثر سیل تلف شدند ولی در این منطقه بهتر می‌توان نسبت به جمع آوری و دفن لاشه‌های حیوانات و دام و طیور اقدام کرد.

وی بیان کرد: کارخانه‌های دارویی به اندازه کافی مواد اولیه دارند و دارو به حد کافی موجود است و علیرغم تحریم دارویی مشکلی نداریم و دشمن به دروغ می‌گوید که دارو تحریم نیست در حالی که نمی‌توانیم دارو از خارج تأمین کنیم.

نمکی از تلاش‌های کادر بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر برای خدمات رسانی در سیل چابهار و سایر نقاط قدرانی کرد و افزود: هیچ بیماری در منطقه تاکنون رخ نداده است.

وی بیان کرد: در گذشته از هر پنج نفر ۲ نفر در سیستان وبلوچستان دچار بیماری‌های پرمخاطره بودند و هم اینک وضع از گذشته خیلی بهتر است.

کد خبر 4826032

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت بهداشت سعید نمکی سیل سیستان و بلوچستان چابهار قاسم سلیمانی سردار سلیمانی بارش برف ایلام سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی شهرکرد شهادت تعطیلی مدارس بوشهر گرگان خطبه های نماز جمعه سپاه پاسداران شیراز مراسم تشییع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۲۱۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| اعترافات عضو گروهک تروریستی انصارالفرقان در سیستان و بلوچستان

دریافت 11 MB

دیگر خبرها

  • سیلزدگان بلوچستان در معرض خطر بیماری مالاریا هستند
  • سیل‌زدگان بلوچستان در معرض خطر بیماری مالاریا
  • ادامه ارسال کمک‌های امدادی سپاه‌ به مناطق سیل زده جنوب سیستان وبلوچستان
  • دانشکده علوم پزشکی چابهار از نظر مالی مستقل شد
  • سیستان و بلوچستان بعد از سیل (عکس)
  • هواشناسی سیستان و بلوچستان همزمان ۲ هشدار زرد صادر کرد
  • هشدار هواشناسی سطح زرد جوی برای سیستان و بلوچستان
  • فیلم| اعترافات عضو گروهک تروریستی انصارالفرقان در سیستان و بلوچستان
  • احتمال افزایش مبتلایان به مالاریا و تب دانگ در پی بارندگی‌های اخیر در جنوب سیستان و بلوچستان
  • (تصاویر) آبتنی کودکان در سیل سیستان و بلوچستان