Web Analytics Made Easy - Statcounter

«مهدی کامرانی» ستاره با تجربه تیم بسکتبال شیمیدر قم روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ورزشی ایرنا، درباره شکستگی دستش و عمل جراحی اظهار داشت: در جریان مسابقه به صورت اتفاقی با بازیکن حریف برخورد داشتم و دستم با شکستگی مواجه شد. البته در آن زمان نفهمیدم و بدنم گرم بود و بازی کردم اما بعد از مسابقه فهمیدیم چه شده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با نظر پزشک نیاز بود که جراحی کنم و اکنون نیز شرایط خوب است. اکنون نیز گچ دستم را باز کرده‌ام.

ملی‌پوش سابق بسکتبال ایران درباره زمان بازگشتش به زمین گفت: این روزها باید استراحت کنم اما به زودی تمریناتم را آغاز خواهم کرد. حداکثر تا یک ماه دستم نیاز به زمان دارد تا کاملا خوب شود. فکر می‌کنم اواسط بهمن اوضاع خوب می‌شود که البته در آن زمان اردوهای تیم ملی شروع می‌شود و به دلیل تعطیلی لیگ باز هم فرصت دارم که کاملا آماده شوم. چون دست شوت زدن من آسیب دیده و فرصت خوبی است که با آمادگی کامل بازگردم.

وی با بیان این مطلب که این اتفاق‌ها گریبانگیر شیمیدر شده گفت: مصدومیت در تیم ما زیاد شد و روی کار تیم هم تاثیرگذار بود. خود من که واقعا آماده بودم. از شرایطم کاملا رضایت داشتم که این اتفاق افتاد. دیگر بازیکنان تیم‌ هم آسیب دیدند و این مشکل اکنون گریبان تیم را گرفته است.  با این حال مصدومیت جزئی از ورزش حرفه‌ای است و برای هر بازیکن پیش می‌آید. باید بتوانیم فضا را مدیریت کنیم و خیلی سریع برگردیم. جا دارد از دکتر «سهراب کیهانی» تشکر کنم که ورزشکاران زیادی به او مدیون هستند.

کامرانی درباره وضعیت لیگ در نیم‌ فصل دوم بیان کرد: فاصله تیم‌ها به هم نزدیک است و همه تیم‌ها در شرایطی قرار دارند که کسی نمی‌تواند نتایج را پیش‌بینی کند. هیچ تیمی اکنون مدعی قهرمانی نیست و نمی‌توان گفت کدام باشگاه می‌تواند حتی به فینال برسد. فاصله‌ها نزدیک است و قطعا رقابت در پلی‌آف سخت‌تر هم خواهد شد.

بازیکن با تجربه بسکتبال ایران در پاسخ به این سوال که آیا از کیفیت لیگ راضی هست یا نه؟ گفت: لیگ نسبت به چند فصل اخیر بازی‌هایی نزدیک دارد و رقابت تیم‌ها پایاپای است. هیچ تیمی از پیش برنده نیست اما نکته مهم اینجاست که لیگ ما هنوز به پختگی لازم نرسیده‌است. هنوز جوان  و با آن نقطه ایده‌آل فاصله داریم و باید تغییراتی ایجاد کنیم که لیگ بهتر شود.

وی افزود: اکنون شما می‌توانید یک پدیده در لیگ ایران معرفی کنید؟ آیا بازیکنی هست که در این فصل عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته و توانسته خودش را نشان دهد؟ به نظرم این موضوع به همان جوان بودن لیگ و عدم پختگی بازمی‌گردد. به طور قطع زمان لازم داریم تا گام به گام بهتر شویم اما به شرطی که برنامه‌ریزی داشته باشیم تا کیفیت لیگ را سال به سال بالا ببریم. اگر یک برنامه‌ای که از ۱۵ سال قبل عملی شده را ادامه دهیم اتفاقی برای ما نخواهد افتاد.

کامرانی در پاسخ به این سوال که چه تغییراتی را برای لیگ مناسب می‌داند؟ گفت: من بارها نظراتم را گفته‌ام و بازهم تکرار می‌کنم. اول بگویم که نمی‌خواهم سوتفاهمی پیش بیاید و بازیکنان و مسوولان از من ناراحت شوند. معتقدم که کیفیت لیگ هنوز با نقطه ایده‌آل فاصله دارد و باید بهتر شود. من پیشنهاد افزایش زمان بازی را دادم. گفتم هر کوارتر باید ۱۲ دقیقه‌ای شود. ۱۵ سال پیش لیگ ۴۰ دقیقه بوده و اکنون هم ۴۰ دقیقه است.

وی ادامه داد: تنها چیزی که در این مدت تغییر کرده این بوده که در گذشته جریمه خطای فنی ۲ پرتاب آزاد بود و امروز ۲ پرتاب آزاد به علاوه چند میلیون جریمه است. خب اگر می‌خواهیم پیشرفت کنیم باید تغییرات ایجاد شود. تغییراتی با هدف بهبود می‌تواند به لیگ کمک کند. افزایش زمان بازی اتفاقی است که می‌تواند بیفتد و تاثیرات زیادی در بحث باشگاهی، تبلیغات و  بحث ملی خواهد داشت.

لژیونر سابق بسکتبال کشورمان با بیان این مطلب که افزایش زمان بازی‌ها به سود بسکتبال کشورمان است، اظهار داشت: با این شرایط بازیکنان جوان بیشتر استفاده می‌شوند و رشد می‌کنند و ۱۲ بازیکن در تیم معنای واقعی پیدا می‌کنند. برای اینکه رشد کنیم باید چنین قوانینی داشته باشیم و تغییرات ایجاد کنیم. معتقدم مثل لیگ چین می‌توانیم برای تیم‌های پایین جدول هم امتیازی قائل شویم.

کامرانی افزود: مثلا ۴ تیم پایین جدول به جای ۲ بازیکن خارجی از ۳ بازیکن خارجی استفاده کنند. این موضوع کیفیت لیگ را بالا می‌برد چرا که تیم‌ها می‌دانند قعرنشین‌های لیگ با ۳ یار خارجی شرایط بهتری خواهند داشت و اگر خوب کار نکنند شکست می‌خورند. این امر باعث رشد تیم‌ها می‌شود و اگر شهرستانی و پرهوادار هم باشند باعث می‌شود که مردم بیشتر به سمت بسکتبال کشیده شوند.

ملی‌پوش سابق بسکتبال کشورمان با تاکید بر این موضوع که از امروز باید برای لیگ سال بعد برنامه‌ریزی شود، یادآور شد: در این شرایط باید مشکلات کنونی لیگ بررسی و حل شود و نمی‌توان انتظار بیشتری از فدراسیون داشت. متاسفانه کسی به این موضوع توجه نمی‌کند و کسی به فکر رشد و پیشرفت نیست برای همین است که همان برنامه ۱۵ سال پیش هنوز اجرا می‌شود.

کامرانی در ادامه تصریح کرد: در برهه‌ای بازیکنان ملی را سهمیه‌بندی کردند. یک مربی که در زمان «محمود مشحون» رییس اسبق فدراسیون،  اختیارات زیادی داشت، سهمیه‌بندی بازیکنان ملی را اجرا کرد و نگاهش تنها به تیم خودش بود. آن زمان سهمیه‌بندی به نفع او بود. بعد که هدایت یک تیم پولدار را برعهده گرفت سهمیه‌بندی را حذف کرد. حالا هم شرایط مثل آن زمان است و همان مربی برای لیگ تصمیم‌گیری می‌کند.

وی افزود: به نظرم اگر می‌خواهیم بسکتبال رشد کند باید این افراد از رده تصمیم‌گیری دور شوند. باید کارشناسان واقعی و خاک خورده‌های بسکتبال که برای رشد این رشته دل می‌سوزانند وارد میدان شوند و تصمیم بگیرند. اینکه کسی که تنها به خودش فکر می‌کند تنها تصمیم بگیرد اوضاع بهتر نخواهد شد. لیگ امسال که گذشت اما برای سال بعد باید برنامه‌ریزی شود.

بازیکن تیم بسکتبال شیمیدر قم با اشاره به اهمیت فصل تابستان گفت: نباید فصل تابستان از دست برود. از همین امروز باید یک برنامه‌ریزی شود تا در تابستان هم تیم‌ها فعال باشند. ما سال آینده المپیک را داریم و تقریبا مشخص است که چه نتیجه‌ای کسب می‌کنیم. حالا اینکه گفته می‌شود می‌خواهیم جزو ۸ تیم اول شویم یک بحث است و جایگاه ما در بسکتبال جهان نیز بحثی دیگر.  

وی همچنین تاکید کرد: باید یک سری مسابقات یا برنامه‌های پیش فصل داشته باشیم تا باشگاه‌ها با آمادگی کامل لیگ بعدی را شروع کنند. یکسری تغییرات در نحوه برگزاری لیگ ایجاد شود و باشگاه‌ها وارد کار شوند تا بسکتبال ما رشد کند. اینکه بخواهیم فقط مسابقات برگزار کنیم به رشد بسکتبال کمک نخواهد کرد.

برچسب‌ها لیگ برتر بسکتبال مهدی کامرانی تیم ملی بسکتبال ایران تیم بسکتبال شیمیدر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: لیگ برتر بسکتبال مهدی کامرانی تیم ملی بسکتبال ایران تیم بسکتبال شیمیدر لیگ برتر بسکتبال مهدی کامرانی تیم ملی بسکتبال ایران تیم بسکتبال شیمیدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۲۱۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد +شرایط

بیست و چهارمین جلسه حراج شمش طلای مرکز مبادله ایران روز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

به گزارش مشرق، بیست و چهارمین جلسه حراج شمش طلای مرکز مبادله ایران درحالی در روز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود که طی۲۳ جلسه حراج شمش در این مرکز، مجموعا ۳۱۶۵ کیلوگرم شمش طلای استاندارد مبادله شده است.

علاقمندان جهت شرکت در این جلسه می توانند مبلغ ۳ میلیارد و۵۰۰ میلیون ریال (۳۵۰ میلیون تومان) به عنوان وجه الضمان به ازای هر قطعه شمش طلای استاندارد تا ساعت ۲۴ روز دوشنبه مورخ ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ پرداخت کنند.

این حراج از ساعت ۱۲ الی ۱۶ روز سه شنبه هفته جاری در مرکز مبادله ایران برگزار خواهد شد. حراج بیست و چهارم در دو بخش عمده و خرد برگزار می شود و متقاضیان می توانند حداکثر ۲۵ شمش طلای استاندارد در هفته تقویمی خریداری کنند.

دیگر خبرها

  • برگزاری اجتماع «فرمانده مهدی» در مهریز
  • ۴ دهه زندگی مهدی نصیری؛ از کیهان تا بی‌بی‌سی
  • زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد +شرایط
  • آزمون انتخابی تیم‌های کایاک زیر ۲۳ سال و جوانان برگزار شد
  • زمان قرعه‌کشی جام جهانی فوتسال مشخص شد
  • سبک بسکتبال ایران باید تغییر کند
  • سبک بسکتبال ایران باید تغییر کند/ ضعف برنامه‌ریزی دلیل انتقادهاست
  • صعود شهریارِ مهدی طارمی به لیگ دسته اول فوتبال جوانان
  • صعود تیم مهدی طارمی به لیگ دسته اول جوانان ایران
  • آینده سازان، پیروز فینال نخست لیگ دسته یک حرفه‌ای بسکتبال