Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-29@12:28:13 GMT

سه روز آینده در انتظار برف باشید!

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۲۱۶۷۴

سه روز آینده در انتظار برف باشید!

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که تا آخر این هفته هوای برفی و بارانی در بیشتر مناطق کشور غالب است و از روز شنبه دوباره سامانه بارشی جدیدی از غرب وارد کشور می‌شود که با تاثیر آن بارندگی‌ها در نقاط مختلف کشور ادامه خواهد داشت.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ فریبا گودرزی افزود: امروز برای جنوب سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و بخش هایی از کرمان بارش های پراکنده داریم، بعدازظهر بر روی غرب و مرکز سواحل دریای خزر جریانات شمالی حاکم می شود که بر این اساس بیشتر در گیلان و قمست های غربی مازندران بارش باران و در ارتفاعات برف رخ خواهد داد همچنین اردبیل و شمال آذربایجان شرقی نیز بارش پراکنده دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهارداشت: فردا پنجشنبه این سامانه بارشی تقویت می شود و سواحل دریای خزر به ویژه غرب سواحل بارش باران خواهند داشت و مناطقی از اردبیل ، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و ارتفاعات البرز نیز بارش برف دارند و در بخش هایی از غرب کشور نیز بارش پراکنده رخ می دهد.

به گفته وی جمعه سواحل، بخش هایی از غرب و مرکز آن بارش پراکنده دارند و شنبه دوباره از سمت غرب سامانه بارشی جدیدی وارد کشور می شود.

گودرزی اظهار داشت: دو روز آینده جنوب شرق، شرق و استان هرمزگان وزش بادهای شدید دارند و امروز آبهای جنوب کشور مواج است.

غبار محلی در آسمان تهران

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: امروز آسمان تهران غبار محلی دارد اما بعدازظهر کمی وزش باد خواهد داشت، کیمنه دمای امروز صبح پایتخت صفر درجه بود و بیشینه دمای امروز تهران به ۸ درجه بالای صفر می رسد.

گودرزی گفت: همدان با دمای ۱۲ درجه زیر صفر، شهرکرد و ارومیه ۱۱ درجه زیر صفر و بندر عباس ۲۱ درجه بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط کشور در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بارش باران پایتخت سازمان هواشناسی سواحل دریای خزر همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۲۱۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هفته پر بارش برای حوضه‌ی مند،کاریان و خنج

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مؤسسه تحقیقات آب، برای هفته جاری (۹ تا ۱۴ اردیبهشت) وقوع بارش‌ها در غرب، جنوب غرب و بخش‌هایی از مرکز و شرق کشور پیش‌بینی می‌شود. در این مناطق، مقادیر تجمعی بارش ۷۵-۵۰ میلی‌متر پیش‌بینی‌شده است.

بر اساس تقسیمات حوضه‌های درجه ۱ کشور، حوضه آبریز خلیج‌فارس و دریای عمان با مقدار میانگین ۳۰.۴ میلی‌متر و بیشینه نقطه‌ای ۱۲۷.۷ میلی‌متر پرباران‌ترین حوضه کشور در هفته جاری خواهد بود.

همچنین حوضه آبریز دریای خزر با مقدار میانگین ۶.۳ میلی‌متر و بیشینه نقطه‌ای ۵۰.۸ میلی‌متر کم باران تر ین حوضه درجه ۱ کشور است.

از میان حوضه‌های درجه ۲ کشور، حوضه‌ی مند، کاریان و خنج با متوسط بارش ۴۵.۵ میلی‌متر و بیشینه بارش ۱۲۷.۷ میلی‌متر و کارون بزرگ با مقدار میانگین ۳۵.۹ میلی‌متر و بیشینه نقطه‌ای ۱۱۱.۲ میلی‌متر و کرخه با مقدار میانگین ۴۰.۵ میلی‌متر و بیشینه نقطه‌ای ۸۲.۳ میلی‌متر پرباران‌ترین حوضه‌های درجه دو کشور هستند.

از میان استان‌های کشور، استان‌های غرب و جنوب غربی کشور با بارش تجمعی معادل ۷۵-۵۰ میلی‌متر در هفته جاری پر بارش‌ترین استان‌های کشور خواهند بود.

کد خبر 6091110 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت
  • هفته پر بارش برای حوضه‌ی مند،کاریان و خنج
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت
  • پیش‌بینی بارش رگبار پراکنده باران در آذربایجان‌ شرقی
  • شرایط ناپایدار برای مناطق غربی و جنوبی لرستان
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز شنبه ۸ اردیبهشت
  • روند افزایشی دما در خراسان جنوبی / تضعیف سامانه بارشی در استان
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز شنبه ۸ اردیبهشت