Web Analytics Made Easy - Statcounter

 امیر سرتیپ محمودی معاون اجرایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه از همان ابتدای بارش‌های سیل‌آسا در مناطق جنوب شرق کشور، یگان‌های ارتش از نیرو‌های زمینی، هوایی و دریایی امکانات خود را پای کار آورده و به کمک و امدادرسانی به مردم این مناطق پرداختند، افزود: منطقه سوم نیروی دریایی ارتش، پایگاه چهاردهم شکاری نیروی هوایی، تیپ‌های ۲۸۸ و ۱۸۸ نیروی زمینی و دیگر یکان‌های آجا در منطقه، از یکان‌هایی هستند که به محض وقوع سیل در مناطق جنوب شرق کشور، حضور پیدا کرده و به امدادرسانی پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخبار اجتماعی - معاون اجرایی ارتش با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران تاکنون ۶ فروند بالگرد را از پایگاه‌های هوانیروز کرمان و منطقه سوم نیروی دریایی ارتش برای امدادرسانی اعزام کرده و نیروی هوایی نیز تاکنون بیش از ۱۰۵ تُن از کمک‌های امدادی مردم، هلال احمر و ارتش را به مناطق سیل زده رسانده است، از ایجاد پل هوایی بین پایگاه هوایی شهید لشگری مهرآباد و پایگاه چهاردهم شکاری برای انتقال لوازم مورد نیاز مناطق سیل زده خبر داد و افزود: هواپیما‌های ۷۴۷ نیروی هوایی با انتقال وسایل زیستی، مواد غذایی اولیه، وسایل گرمایشی، چادر، پتو و. توانسته اند اقدامات خوبی در امدادرسانی به مناطق سیل زده انجام بدهند.

معاون اجرایی ارتش همچنین به انجام امور پزشکی و فوریت‌های درمانی به مردم سیل‌زده اشاره کرد و گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران علاوه بر اینکه اقدام به برپایی بیمارستان صحرایی در مناطق سیل‌زده کرده است، بیماران و حادثه دیدگان این مناطق را در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی پایگاه دریایی کنارک و پایگاه چهاردهم شکاری پذیرا بوده و گروه‌های بهداشتی و درمانی را به روستا‌ها و مناطق سیل زده اعزام کرده است.

سرتیپ محمودی در پایان گفت: حضور ارتش در مناطق سیل زده جنوب شرق کشور و امدادرسانی به مردم این مناطق کماکان ادامه دارد و یکان‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران آماده هرگونه امدادرسانی به سیل زدگان هستند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: ارتش سیل پایگاه هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بهداشتی و درمانی سیل معاون هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۲۱۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی هلال احمر یزد در سیل و آبگرفتگی استان با تمام قوا

محمد عشقی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: امدادرسانی نجاتگران جمعیت هلال احمر استان یزد با حضور بیش از ۲۰ تیم تخصصی امدادی در عملیات سیل و آب گرفتگی در سطح استان هستند.

وی گفت: با دریافت گزارش سیل و آبگرفتگی در استان و شهرستان‌ها که منجر به سیل و آبگرفتگی منازل و معابر در سطح شهر شده، تیم های عملیاتی پس از هماهنگی‌های انجام شده به این مناطق اعزام و امدادرسانی را آغاز کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد با بیان اینکه تاکنون ۱۴ تیم عملیاتی و بیش از ۴۰ نیروی امدادی با تجهیزات موتور پمپ آب و کف کش در سطح شهرستان یزد در حال امدادرسانی هستند بیان کرد: این تیم ها از همان لحظات اولیه در مناطق مذکور حضور داشته و مشغول امدادرسانی و همچنین تخلیه آب از منازل و سطح شهر با هماهنگی مدیریت بحران و شهرداری هستند.

عشقی بیان کرد: در دو حادثه سیل دیروز در شهرستانهای بهاباد و اردکان، تیم های امدادی هلال احمر شهرستان بهاباد در تخلیه آب از دو منزل و یک محل نگهداری دام و طیور با همکاری گروه های جهادی ارائه خدمات کردند و در دو حادثه سیل در شهرستان اردکان در محور اردکان به خرانق گیر افتادگی ۴ خودرو با ۱۱ سرنشین در مسیر سیل که به مکان امن منتقل شدند و همچنین محور غزال امدادرسانی به یک خودرو کامیون گرفتار در سیل و نجات یک نفر و انتقال به مکان امن توسط نیروهای امدادی صورت گرفت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: همچنین شب گذشته با اعلام به مرکز eoc استان مبنی بر آبگرفتگی در معابر سطح شهرستان مهریز با هماهنگی انجام شده دو تیم ۳ نفره به همراه تجهیزات و موتور پمپ مشغول امدادرسانی شدند.

وی با بیان اینکه با شدت بارش ها در سطح استان و همچنین شهر یزد کلیه تیم های امدادی آماده باش هستند، افزود: عملیات امدادرسانی همچنان با حضور تیم های امدادی در سطح شهر ادامه دارد.

عشقی تاکید کرد: این سامانه بارشی همچنان در استان ادامه دارد و هموطنان در صورت گرفتار شدن در سوانح و حوادث با شماره ۱۱۲ برای دریافت خدمات امداد و نجات در هر ساعت از شبانه روز تماس برقرار کنند.

کد خبر 6087735

دیگر خبرها

  • تاکید بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی عملیات ارتش
  • فرمانده کل ارتش: وعده صادق جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع بود
  • برنامه دشمن برای خواص، جلوگیری از نقش شتاب‌دهندگی آنان در جامعه است
  • مهم‌ترین برنامه دشمن برای خواص، جلوگیری از نقش شتاب‌دهندگی آنان در جامعه است
  • امدادرسانی هلال احمر یزد در سیل و آبگرفتگی استان با تمام قوا
  • امدادرسانی هوایی به مناطق سیلزده قصرقند تداوم دارد
  • امروز نیروی هوایی ارتش، نیرویی آماده و با اقتدار برای حفاظت از کیان کشور است
  • بیش از 130 اجلاس نماز در ارتش برگزار شده است
  • ۸ پهپاد اوکراینی در آسمان روسیه منهدم شدند
  • خاطره پرواز منوچهر محققی در عملیات مروارید