Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از یونهاپ، یک منبع دولتی کره جنوبی گفته است که در این دیدار که در حاشیه نشست سه جانبه آمریکا، ژاپن و کره جنوبی در کالیفرنیا برگزار شد وزرای خارجه دو کشور همچنین در مورد ضرورت خلع سلاح هسته ای کره شمالی بحث و رایزنی کردند.

گزارش می افزاید این نشست در حالی صورت گرفت که سئول در پی افزایش تنش ها بین واشنگتن و تهران به دنبال گزینه هایی برای پشتیبانی از عملیات دریایی تحت رهبری ایالات متحده در خاورمیانه است به ویژه موضوع اعزام نیروهای کره جنوبی به تنگه هرمز، سئول را وادار کرده است تا در میان تعهد به اتحاد امنیتی با آمریکا و روابط تجاری با ایران، به ارزیابی بپردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام دولت کره جنوبی که یونهاپ به نام وی اشاره ای نکرده است در جمع خبرنگاران در کالیفرنیا در پاسخ به این سوال که آیا درخواستی از سوی آمریکا برای استقرار نیروهای کره جنوبی در تنگه هرمز ارایه شده است یا خیر گفت: به طور کلی پمپئو در این نشست بر اهمیت تلاش های جمعی توسط جامعه جهانی تاکید کرد.

وی گفت پمپئو به پیامدهای اقتصادی جهان به دلیل بی ثباتی در تنگه هرمز از جمله افزایش قیمت نفت اشاره و تاکید کرد همه کشورها باید در ایجاد ثبات به منطقه کمک کنند وزیر خارجه کره جنوبی نیز در پاسخ به این موضوع گفت ثبات در خاورمیانه و همچنین امنیت حجم زیاد تجارت مرتبط با نفت که از این تنگه عبور می کند مهم است.

کانگ افزود که بالاترین اولویت سئول، امنیت شهروندان کره جنوبی و مشاغل آنها در منطقه است و به پمپئو اطمینان داد که سئول از "زوایای متعدد" به دنبال یافتن راه هایی برای کمک به تلاش های بین المللی است.

در مورد کره شمالی نیز دو طرف بار دیگر بر هماهنگی نزدیک کشورها تاکید کردند زیرا مذاکرات هسته ای بین واشنگتن و پیونگ یانگ پیشرفت چندانی نداشته است.

گزارش می افزاید کانگ و پمپئو در نشست جداگانه ای با توشیمیتسو موتگی همتای ژاپنی خود مذاکرات سه جانبه ای را برگزار کردند که در طی آن در مورد همکاری سه جانبه در موضوع هسته ای کره شمالی و همچنین ارزیابی های خود از اوضاع خاورمیانه گفت و گو کردند.

دو طرف در این نشست همچنین در مورد نحوه تامین هزینه استقرار سربازان آمریکایی در کره جنوبی بحث و رایزنی کردند، واشنگتن به دنبال کسب هزینه پنج میلیارد دلار در سال برای پشتیبانی از سربازان خود هستند که این رقم بیش از پنج برابر مبلغی که سئول امسال موافقت کرده است، آمریکا حدود 28 هزار نیروی نظامی در کره جنوبی دارد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۲۲۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات دختر ۱۴ ساله روستای چرمه سرایان با تلاش امدادگران

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای خراسان جنوبی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: با توجه به اعلام مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان در خصوص گیرافتادن دختر ۱۴ ساله در حوض‌انبار روستای چرمه شهرستان سرایان، یک تیم ۵ نفره از هلال احمر شهرستان به محل اعزام شدند.


کاووسی افزود: به دلیل ریزش دیوار حوض‌انبار در اثر بارندگی‌ها و نبود راه دسترسی به داخل حوض‌انبار، برای نجات این دختر از جرثقیل استفاده شده است.

وی گفت: امدادگران با تلاش ۳ ساعته موفق شدند این دختر بچه را به صورت زنده نجات دهند.

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه جدی‌تر شده است
  • تلاش برای افزایش ضریب حفاظت گوزن زرد در ارسنجان
  • درخواست الجزایر برای نشست شورای امنیت درباره گورهای جمعی غزه
  • اسپوتنیک: الجزایر خواستار برگزاری نشست شورای امنیت درباره گورهای جمعی در غزه شد
  • توسعه پارس جنوبی روزانه ۴۲ میلیون مترمکعب به ظرفیت تولید گاز کشور می‌افزاید
  • نجات دختر ۱۴ ساله روستای چرمه سرایان با تلاش امدادگران
  • تشکیل خانه طراحان فیروزه‌ای بر آمده از تلاش جوانان گرافیست است
  • تلاش برای مردمی کردن اقتصاد در خراسان جنوبی
  • خیزش دانشجویان در آمریکا مقامات این کشور را رسوا کرد
  • رفع چالش بیکاری لرستان نیازمند اعتبارات دولتی و بخش خصوصی است