Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ستاد توسعه فناوری نانو، سکته و بیماری‌های قلبی به‌ عنوان دو عامل مهم مرگ‌ومیر در جهان هستند که طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی، بیش از ۱۵ میلیون نفر در سال ۲۰۱۶ در اثر این بیماری‌ها جان خود را از دست داده‌اند. یک عامل مهم بحرانی، آترواسکلروز یا ایجاد رسوبات چربی، التهاب یا پلاکت در رگ‌های خونی است که در سن ۴۰ سالگی نیمی از مردم بدون علائم خاصی به آن مبتلا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک گروه تحقیقاتی از گروه مهندسی پزشکی زیست‌فناوری دانشگاه کالیفرنیای جنوبی موفق به ارائه نانوذراتی شدند که به پزشکان اجازه می‌دهد تا با شناسایی کلسینه شدن‌هایی که می‌تواند حمله قلبی و سکته را ایجاد کند، خطر بی‌ثباتی پلاکت‌ها را مشخص کند.

دبورا چین و همکارانش، نتایج این پروژه را در قالب مقاله‌ای در نشریه Royal Society Chemistry of Materials Chemistry B به چاپ رسانده‌اند.

زمانی که آترواسکلروز در عروق کرونر رخ می‌دهد، انسداد ناشی از پلاکت یا کلسینه شدن می‌تواند منجر به لختگی شده و جریان خون به قلب را کاهش دهد که این عامل بسیاری از حمله‌های قلبی است. این وضعیت در عروق منتهی به مغز، منجر به سکته مغزی می‌شود.

این گروه تحقیقاتی نانوذراتی موسوم به مایسل ساختند که می‌تواند به ذرات کلسینه شده بچسبد و آن‌ها را نشان دهد. با این کار انسدادهای کوچک‌تر که مستعد پارگی هستند به شکل ساده‌ای قابل تشخیص خواهند بود.

به اعتقاد محققان این پروژه، نانوذرات میسل دارای حداقل سمیت بوده و می‌توانند به‌ صورت ویژه به ذرات هیدروکسی اپاتیت کلسینه شده متصل شوند، با این کار عدم قطعیت در شناسایی ذرات کلسینه شده به حداقل می‌رسد.

نتایج آزمایش روی موش‌های آزمایشگاهی موفقیت‌آمیز بوده است.

برچسب‌ها ستاد توسعه فناوری نانو سازمان جهانی بهداشت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ستاد توسعه فناوری نانو سازمان جهانی بهداشت ستاد توسعه فناوری نانو سازمان جهانی بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۲۲۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکوردزنی «مست عشق» در روز نخست اکران


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مجموع فروش این فیلم در روز نخست، ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بوده است.

فیلم «مست عشق» درباره سیر زندگی مولانا و مواجهه او با شمس تبریزی است که حسن فتحی آن را در ایران و ترکیه ساخته است.  

مست عشق در شرایطی به این رکوردشکنی دست یافته که این رکورد طی یک دهه اخیر، در اختیار فیلم ساعت ۵ عصر مهران مدیری بوده است. طی یک دهه اخیر، علاوه بر ساعت ۵ عصر، چند فیلم دیگر نیز بوده‌اند که آمار خوبی از خود به جای گذاشته‌اند: فروشنده در روز نخست اکران خود، ۲۵ هزار مخاطب داشت. نهنگ عنبر ۲، ۲۱ هزار مخاطب، ما همه با هم هستیم ۲۹ هزار مخاطب، هزارپا ۲۷ هزار مخاطب، مطرب ۳۵ هزار مخاطب و گشت ۲ نیز ۳۵ هزار مخاطب داشته است.

دو فیلم پرفروش امسال یعنی تمساح خونی و سال گربه نیز به ترتیب در روز نخست نمایش خود، ۱۸ هزار و ۳۱ هزار مخاطب را به سینما کشاندند.

استقبال ۵۱ هزار نفری مخاطبان در روز نخست نمایش این فیلم در شرایطی رقم خورد که تمساح خونی به عنوان پرفروش‌ترین فیلم امسال سینماهای کشور، طی روز گذشته، ۲۰ هزار مخاطب داشت و سال گربه نیز به عنوان دومین فیلم پرفروش امسال، نتوانست بیش از ۱۷ هزار مخاطب جذب کند.

دیگر خبرها

  • روند سرمایه‌گذاری در سیستان‌وبلوچستان تسهیل شود
  • شناسایی و دستگیری داوطلبان متخلف اولین روز کنکور
  • شناسایی و دستگیری داوطلبان متخلف آزمون های روز اول کنکور ۱۴۰۳
  • شناسایی و دستگیری داوطلبان متخلف آزمون‌های سراسری روز 6 اردیبهشت
  • شناسایی و دستگیری داوطلبان متخلف آزمون‌های روز اول کنکور ۱۴۰۳
  • این دارو‌ها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند
  • رکوردزنی «مست عشق» در روز نخست اکران
  • مراقب باشید/ این داروها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند
  • آغاز برگزاری فرآیند کنکور سراسری ۱۴۰۳
  • انسیه خزعلی: فرآیند فرزندخواندگی تسهیل شد