Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کردستان مدیرکل استاندارد استان کردستان، گفت: با همکاری جهاددانشگاهی می‌توانیم موضوع استاندارد و استانداردسازی در خصوص فعالیت‌های کارگروه پژوهشی را اجرای کنیم.

ژیلا یزدانی در دیدار با رئیس جهاد دانشگاهی کردستان با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی دوساعته توسط استاندارد با موضوع استاندارد و استانداردسازی در خصوص فعالیت‌های کارگروه پژوهشی، اظهار کرد: ما باید پژوهشی را تعریف کنیم که مبنای استاندارد داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بررسی محصولاتی که تأییدیه دانش‌بنیان لازم دارند، استاندارد امکان تأییدیه دانش‌بنیانی را دارد.

مدیرکل استاندارد کردستان، در خصوص تدوین استانداردها، بیان کرد: در بحث تدوین استانداردهای ملی ما هم باید اولویت‌ها را از جامعه بگیریم و هم اولویت‌های گرفته‌شده را تدوین کنیم، پس از فراهم کردن اولویت‌های تدوین اداره کل به برگزاری دوره‌های آموزشی دوساعته در خصوص استاندارد و استانداردسازی اقدام خواهد کرد.

در ادامه چیا سهراب نژاد رئیس جهاد دانشگاهی کردستان نیز گفت: ما به دنبال این هستیم که این مرحله از همکاری با اداره کل استاندارد را وارد فاز اجرایی کنیم.

وی افزود: در بحث آموزشی، پژوهشی و فرهنگی در رابطه با ترویج فرهنگ استاندارد و استانداردسازی با پتانسیل‌هایی که در اختیارداریم آماده هر نوع همکاری هستیم.

رئیس جهاد دانشگاهی، عنوان کرد: این مجموعه در کارهای پژوهشی، فرهنگی و آموزشی همکاری‌های خود را اعلام می‌دارد و امیدواریم بحث استانداردسازی را با همکاری این مجموعه‌ها نهادینه کنیم.

سهراب‌نژاد با اشاره به پتانسیل های رسانه ای و دانشجویی موجود در جهاددانشگاهی، گفت: با استفاده از پتانسیل دانشجویی جهاددانشگاهی که نماینده سایر دانشگاه‌ها است می‌توانیم اهداف استاندارد را در جامعه دانشجویی محقق کنیم و در کنار آن بحث‌های پژوهشی و همکاری در زمینهٔ تدوین استانداردها را داشته باشیم و همچنین در حوزه آموزشی هم فعالیت‌ها از طریق این پتانسیل‌ها بیشتر محقق می‌شود.

وی تأکید کرد: با توجه به این‌که دانشگاه مرکز نوآوری و شکوفایی است امید است بتوانیم دفتر ارتباط با استاندارد را که قبلاً در جهاد دانشگاهی افتتاح‌شده بود با استفاده از پتانسیل دانشگاه پویاتر کنیم.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد استان، سهراب نژاد خاطرنشان کرد: در خصوص اولویت تدوین استانداردهای ملی جهاد دانشگاهی می‌تواند بازوی خوبی باشد و امیدواریم بتوانیم مواردی را که جامعه به تدوین آن نیاز دارد انجام دهیم.

لازم به ذکر است؛ جلسه تمدید تفاهم‌نامه بین استاندارد و جهاد دانشگاهی کردستان تمدید شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جهاد دانشگاهی استاندارد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۲۳۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسامی اساتید نمونه کشوری منتشر شد / معرفی جوان‌ترین و پیرترین استاد

آفتاب‌‌نیوز :

سی و یکمین مراسم تجلیل از اعضای هیات علمی نمونه کشوری صبح امروز با حضور محمد علی علی زلفی گل، برخی از معاونان این وزارتخانه و تعدادی از روسای دانشگاه‌ها در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برگزار شد.

حسن زمانیان رییس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران در این مراسم با تبریک روز معلم گفت: عملیات وعده صادق غزوه خیبر دیگر بود و پیروزی بزرگ دیگر برای رزمندگان اسلام. زوایای پیدا و پنهان این عملیات باید توسط اندیشکده‌ها تحلیل شود.

وی با اشاره به مراسم استاد نمونه کشوری گفت: به این مراسم از سه جنبه توجه شده است اول رشد فزاینده این اساتید طی سال‌های گذشته است. از ۱۰ استاد به ۶۰ الی ۷۰ استاد رسیده ایم و میزان تعداد گروه و جایزه‌ها هم افزایش یافته است. همچنین به اساتید نمونه کشوری که با همکاری اساتید این سازمان در محور‌های پژوهشی سازمان پروپوزال داشته باشد یک میلیارد تومان گرفت تعلق می‌گیرد.

رییس سازمان پژوهش‌های علمی صنعتی افزود: ما آینده پژوهشی دنیا را تا سال ۲۰۵۰ بررسی کردیم مسائل پژوهشی که مطرح است شامل میکرو الکترونیک، کوانتوم، هوش مصنوعی، امنیت غذایی، سوخت پاک هیدروژن و موارد دیگر است که سازمان پژوهش‌ها روی آن‌ها کار می‌کند.

وی افزود: هر استاد نمونه کشوری که در این زمینه‌ها پروپوزال داشته و با همکاری اساتید سازمان روی آن کار کند و این طرح را پیش ببرد تا یک میلیارد تومان گرنت به آن اختصاص می‌یابد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • دانشگاهیان برای رفع نیازهای پژوهشی شهرداری اصفهان مشارکت کنند
  • اسامی اساتید نمونه کشوری منتشر شد / معرفی جوان‌ترین و پیرترین استاد
  • دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و دانشگاه جامع انقلاب اسلامی تفاهم‌نامه امضا کردند
  • رابطه دردسرساز سحر دولتشاهی و پیمان معادی خارج از اتاق درمان
  • استفاده از توان جهاد دانشگاهی زنجان برای خدمت به جوانان ضروری است
  • ۱۵ طرح جهاد دانشگاهی در ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • برنامه‌ریزی برای پژوهش در محور‌های سوخت پاک و هوش مصنوعی
  • انتشار کتاب ساختار سؤال‌های پژوهش در معماری
  • انتشار کتاب «ساختار سؤال‌های پژوهش در معماری» در چهارمحال و بختیاری
  • نخستین فراخوان نیاز پژوهشی شرکت ملی حفاری ایران در سال ۱۴۰۳ منتشر شد