Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیر طلایی لقبی است که به ترکیب «نصف قاشق چایخوری پودر زردچوبه + یک فنجان شیر» یا شیر زردچوبه می‌دهند. وقتی در خواب آرام هستید، این نوشیدنی می‌تواند شگفتی‌هایی در بدنتان ایجاد کند. اگر هر روز شیر زردچوبه بنوشید، سیستم ایمنی بدن شما تقویت می‌شود، بدن شما از طریق کبد تمیز شده و حتی ممکن است در پیشگیری از ابتلا به انواع سرطان مفید باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امروز در این گزارش می‌خواهیم از فواید زردچوبه برای شما بگوییم تا شما بهتر بتوانید تصمیم بگیرید که آیا دلتان می‌خواهد این نوشیدنی را به برنامه غذایی روتین و سالم در زندگی خود اضافه کنید یا نه.

شیر زردچوبه کبد شما را سم‌زدایی می‌کند

از نظر علمی ثابت شده که زردچوبه برای کبد مفید است. زردچوبه در بدن شما مانند یک پاک‌کننده عمل کرده و از انباشت اسید چرب در کبد پیشگیری می‌کند. به همین دلیل است که شیر زردچوبه می‌تواند توانایی کبد در پردازش غذا‌ها و مواد شیمیایی را بیشتر کند و به صورت مرتب موادی را که بدن به آن‌ها نیاز ندارد دفع کند. با این روش، بدن شما تصفیه و پاک‌سازی می‌شود.

شیر زردچوبه التهاب بدن شما را کم می‌کند

یکی از ترکیبات اصلی در زردچوبه ماده‌ای به نام کورکومین است. تحقیقات نشان می‌دهد کورکومین خواص ضدالتهاب دارد و می‌تواند التهابات رایج را درمان کند. علاوه بر این، قادر است عوارض شدیدی مثل آرتروز، بیماری التهاب روده، پانکراتیت و خیلی از عوارض دیگر را برطرف کند. بعد از نوشیدن یک لیوان از این شیر طلایی، کورکومین موجود در آن آنزیم‌های خاصی را که باعث التهاب در بدن می‌شوند مسدود می‌کند و از میزان تورم بدن شما می‌کاهد.

شیر زردچوبه مبارزه بدن در برابر باکتری را بهتر می‌کند

با نوشیدن شیر زردچوبه، تقویت آنتی‌بیوتیک دریافت می‌کنید. مطالعات نشان می‌دهد که زردچوبه خواص آنتی‌بیوتیکی دارد که می‌تواند با باکتری، ویروس و قارچ مبارزه کند و یک دوست عالی برای درمان سرماخوردگی و گلودرد به شمار می‌رود.

شیر زردچوبه بدن شما را برای مبارزه با سرطان مجهز می‌کند

زردچوبه مانند یک آنتی اکسیدان قوی در داخل بدن شما عمل می‌کند. تحقیقات نشان می‌دهد که زردچوبه می‌تواند استرس اکسیداتیو که منجر به تولید رادیکال‌های آزاد در بدن و ابتلا به بیماری‌های مزمنی مانند سرطان می‌شود را کاهش دهد. اما زردچوبه نه تنها از سرطان جلوگیری می‌کند بلکه می‌تواند با این بیماری مبارزه کند. بر اساس شواهد موجود در مطالعات جدید، وقتی شما زردچوبه مصرف می‌کنید، سلول‌های سرطانی از بین می‌روند و رشد تومور‌های سرطانی متوقف می‌شود.

شیر زردچوبه چربی‌های اضافی بدن شما را از بین می‌برد

زردچوبه نه تنها متابولیسم یا سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد، بلکه به بدن کمک می‌کند تا چربی را سریع‌تر هضم و از بدن خارج کند. تحقیقات اخیر بر این امر گواهی می‌دهند که فواید شیر زردچوبه برای کاهش وزن به همین جا ختم نمی‌شود. مصرف زردچوبه به طور مرتب از انباشت چربی در بدن پیشگیری می‌کند و از آن ماده مؤثری می‌سازد که رژیم غذایی شما برای کاهش وزن را سرعت می‌بخشد.

شیر زردچوبه قلب شما را سالم و قوی نگه می‌دارد

زردچوبه ترشح سیتوکین در بدن را مهار می‌کند. سیتوکین‌ها موادی هستند که منجر به التهاب بدن و بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شوند. مصرف شیر زردچوبه در هر شب می‌تواند در کاهش خطر ایجاد مشکلات قلبی مفید باشد.

شیر زردچوبه مغز شما را سالم‌تر و هوشیارتر نگه می‌دارد

با مصرف شیر زردچوبه می‌توانید میزان BDNF در بدن را افزایش دهید. این ماده، که یک فاکتور نوروتروفیک مشتق از مغز است، تعداد اتصالات عصبی که در مغز ساخته می‌شوند را افزایش می‌دهد و خطر ابتلا به عوارض مخرب و نابودکننده‌ای مانند آلزایمر را کاهش می‌دهد.

شیر زردچوبه سیستم ایمنی شما را تقویت می‌کند

کورکومین موجود در زردچوبه یک عامل قدرتمند است که مواد شیمیایی دفاعی بدن مانند سلول‌های T، سلول‌های B. و سلول‌های کشنده طبیعی و ... را فعال می‌کند و سیستم ایمنی بدن شما قدرت بیشتری برای حمله به عوامل خارجی به دست خواهد آورد.

شیر زردچوبه استخوان‌های شما را قوی‌تر می‌کند

زردچوبه می‌تواند تا ۵۰ درصد از ریزش یا از دست دادن استخوان در بدن جلوگیری کند. علاوه بر این، خود شیر که غنی از کلسیم و ویتامین دی است اگر با نصف قاشق چایخوری ترکیب شود، به منزله یک نوشیدنی نیروبخش و مؤثر برای استخوان‌ها عمل می‌کند.

آیا شما تا به حال شیر زردچوبه را امتحان کرده‌اید؟ کدام یک از فوایدی که در بالا به آن اشاره کردیم باعث می‌شود شما به مصرف روزانه این شیر طلایی فکر کنید؟ با ما و دیگر کاربران در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.    
منبع: روزیاتو

منبع: پارسینه

کلیدواژه: زردچوبه سرطان آرتروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۲۳۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فواید و مضرات روغن حیوانی

تحقیقات اولیه روی موش‌ها نشان می‌دهد که روغن حیوانی با کاهش کلسترول و تری‌گلیسیرید و افزایش سطح کلسترول خوب (اچ‌دی‌ال) خطر ابتلا به بیمارهای قلبی‌عروقی را کاهش می‌دهد.

به گزارش مشرق، روغن حیوانی یا گی (Ghee) در واقع شکلی از کره است که برای پخت‌وپز، طعم‌ دادن به غذا و همچنین به‌عنوان منبع چربی استفاده می‌شود.

این روغن قرن‌ها است که وجود دارد و در کشورهای مختلف از جمله ایران استفاده می‌شود. در طب سنتی هند هم به نام آیورودا ریشه دارد. در این سیستم پزشکی سنتی، روغن حیوانی ماده‌ای ارزشمند برای تقویت و ایجاد تعادل میان اجزای مختلف بدن به شمار می‌رود. با این حال برای اثبات فواید این ماده غذایی برای قلب، روده یا کنترل وزن، چنانچه امروز ادعا می‌شود، تحقیقات بالینی محدودی انجام شده است.

روغن حیوانی چیست؟

روغن حیوانی یا گی، نوعی کره تصفیه‌شده است که برای تهیه آن، کره را مدت زمان طولانی‌ حرارت می‌دهند تا مواد جامد شیر (پروتئین‌ و لاکتوز) از آن جدا و ته‌نشین شود و عطروطعمی شبیه آجیل بوداده پیدا کند.

گرما پروتئین‌های شیر مانند کازئین و نیز لاکتوز آن را تجزیه می‌کند و بر این اساس روغن مشخصه تغذیه‌ای منحصربه‌فرد به دست می‌آورد: کسانی که با تحمل لاکتوز مشکل دارند و نمی‌توانند کره بخورند، می‌توانند روغن حیوانی را بدون مشکل مصرف کنند.

این روغن در هند نیز یک عنصر کلیدی در آشپزی به شمار می‌رود. هندی‌ها روغن حیوانی را خالص و ناب می‌دانند و هرچیزی که با این روغن پخته شود هم خالص و ناب محسوب می‌شود.

در طب آیورودا، بر فواید درمانی روغن حیوانی یا گی، چه به صورت مجزا و چه همراه با سایر ترکیب‌های دارویی تاکید و حتی گفته می‌شود که مصرف روزانه و همیشگی این روغن ضرری ندارد.

ارزش غذایی روغن حیوان یا گی

مشخصات تغذیه‌ای این روغن شبیه کره است و هر یک قاشق چای‌خوری از آن ۱۲۳ کالری، ۱۴ گرم چربی، ۱۱۸ میکروگرم ویتامین آ و ۰.۴ میلی‌گرم ویتامین ئی دارد. روغن حیوانی تقریبا تماما چربی است (۹۵ درصد) و رطوبت آن به کمتر از ۰.۵ درصد می‌رسد.

این روغن منبع مهم اسید لینولئیک مزدوج یا سی‌ال‌ای (conjugated linoleic acid)، نوعی اسید چرب غیراشباع امگا ۶، است. سی‌ال‌ای به طور طبیعی در محصولات لبنی یافت می‌شود و برای سلامتی مزیت‌هایی دارد، از جمله در زمینه‌هایی مانند چاقی، سرطان، فشار خون (کاهنده فشار خون)، دیابت (تعدیل‌کننده قند خون) و تقویت‌کننده سیستم ایمنی.

در روغن حیوانی یا گی ویتامین‌های محلول در چربی مانند ویتامین آ وهمچنین بسته به نشان تجاری این روغن، ویتامین‌های دی، ئی و کا وجود دارند. مصرف ویتامین‌های محلول در چربی همراه با منبع چربی مانند روغن حیوانی در جذب مواد مغذی موثر است.

تاثیر روغن گی بر سلامتی؛ مزایا و مضرات

تحقیقات اولیه روی موش‌ها نشان می‌دهد که روغن حیوانی یا گی با کاهش کلسترول و تری‌گلیسیرید و افزایش سطح کلسترول خوب (اچ‌دی‌ال) خطر ابتلا به بیمارهای قلبی‌عروقی را کاهش می‌دهد. با این حال به منظور اثبات فواید این روغن‌ برای سلامتی انسان‌ها به تحقیقات بیشتری نیاز است.

یک مطالعه در پاکستان‌ نشان داد که این نوع روغن برخلاف تصور عمومی، بیماری عروق کرونر را در مصرف‌کنندگان کاهش داد نه افزایش. با این حال توصیه انجمن قلب آمریکا این است که پنج تا شش درصد کالری‌ مصرفی روزانه از چربی‌های اشباع‌شده باشد. زیرا ارتباط میان مصرف چربی اشباع‌شده با کلسترول بد (ال‌دی‌ال) و افزایش خطر بیماری قلبی پیش‌تر اثبات شده است.

از آنجا که روغن حیوانی یا گی، کره تصفیه‌ شده و فاقد کازئین یا لاکتوز است، افرادی که به بیماری عدم تحمل لاکتوز دچارند، می‌توانند این روغن را بدون مشکل مصرف کنند.

این روغن حاوی نوعی تری گلیسیرید با زنجیره متوسط ام‌سی‌تی (MCT) است؛ نوعی چربی که با سرعت بیشتری در بدن تجزیه و جذب می‌شود. طبق برخی پژوهش‌ها، ام‌تی‌سی‌ها مصرف انرژی را افزایش می‌دهند و بر احساس سیری تاثیر می‌گذارند و می‌تواند در کاهش وزن موثر باشد.

به رغم فواید فراوان روغن حیوانی یا گی، افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی‌عروقی به دلیل اینکه روغن یک چربی‌اشباع‌شده‌ محسوب می‌شود، باید در مصرف آن احتیاط کنند اما می‌توان از این روغن حیوانی به عنوان یکی از عناصر رژیم غذایی سالم بهره‌مند شد.

منبع:سلامت نیوز

دیگر خبرها

  • تصاویر شگفت‌انگیز جیمزوب از سحابی سر اسب 
  • فواید و خواص آب سیب زمینی
  • فواید فوق العاده انجیر در دوران بارداری (فیلم)
  • شگفت‌زدگی خارجی‌ها از دستگاه ایرانی درمان سرطان
  • روغن حیوانی و فواید آن برای سلامتی
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز که شاید از آن بی‌خبری!
  • فواید و مضرات روغن حیوانی
  • ویدئویی شگفت‌انگیز از صدای جوجه تیغی که شبیه گریه نوزاد است
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز | چیزهایی که درباره این میوه پرخاصیت نمی‌دانید