Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه شمولیت شغل‌ و تاثیرگذاری آن در زندگی مردم در معافیت‌های مالیاتی مهم است گفت: اقلام پرمصرف زندگی مردم نظیر کالاهای اساسی و خدمات ورزش از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف شد.

محمدرضا پورابراهیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس درباره معافیت‌های پرداخت مالیات بر ارزش افزوده برخی از شغل‌ها اظهار داشت: به نظر من بخش‌هایی که در حوزه اقتصادی کشور نیازمند ارائه خدمات عمومی به جامعه هستند مانند مواد غذایی و خدمات عمومی باید در اولویت معافیت مالیاتی قرار گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مردم انتظار دارند مالیات بر ارزش افزوده اقلام پرمصرف مواد غذایی و روزمره‌شان نظیر برنج، قند، شکر، چای، روغن، گوشت سفید و قرمز که توده‌های مردم بیشتر از آن استفاده می‌کنند حذف شده و بتواند با قیمت کمتری آنرا خریداری کرده و استفاده کنند. 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: صادرات در شرایط فعلی برای کشور از اهمیت بالایی برخوردار است ضمن اینکه در هیچ‌جای دنیا کشورها برای صادرات اجناس و کالاهای‌شان مالیات نمی‌گیرند زیرا باید به تولیدشان کمک کنند. 

پورابراهیمی گفت: برخی از امورات و کارها نظیر تبلیغات در بیلبوردها و مطبوعات و رسانه‌ها باید شامل دریافت مالیات بر ارزش افزوده شود. این در حالی است که در جلسه علنی مجلس هم با توجه به توضیحات قانع‌کننده نمایندگان رأی لازم برای اعمال معافیتی این کار داده نشد.

وی افزود: فرآوری برخی محصولات کشاورزی نباید شامل معافیت مالیات بر ارزش افزوده شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه باید در تصمیم‌گیری‌های پارلمان و آرایی که نمایندگان به معافیت مالیاتی می‌دهند شمولیت آن قشر و شغل در نظر گرفته شود اظهار داشت: باید بررسی کرد که آن شغل‌ها چه مقدار از دامنه معافیتی را شامل می‌شود که برخی اوقات فقط 20 قلم کالا و جنس شامل این معافیت می‌شود که در مجموع شاید یک درصد هم نشود و گاهی اوقات یک قلم جنس و کالا است که 20 درصد این معافیت را به خود اختصاص می‌دهد لذا باید بسیار دقیق به آ ن نگریست.

پورابراهیمی درباره معافیت اعمال شده برای باشگاه‌های ورزشی و اقدامات ورزشی هم گفت: این معافیت شامل خدمات ورزشی است که به ورزشکار داده می‌شود به طوری که برخی اوقات یک خدمات ورزشی به تعدادی از افراد داده می‌شود که به طور مثال می‌توانم به اجاره یک زمین فوتبال که تعداد زیادی جوان بتوانند از آن استفاده کنند است و برای آنکه سلامت را در جامعه تأمین کنیم معافیت مالیاتی این بخش را اعمال کرده‌ایم وگرنه این معافیت شامل حال همه اقدامات ورزشی و فعالیت‌های ورزشکاران نخواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی کمیسیون اقتصادی مجلس پورابراهیمی برنج معافیت مالیات بر ارزش افزوده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۲۳۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معافیت‌های خودرو در طرح مالیات بر عایدی سرمایه

معافیت‌های خودرو در طرح مالیات بر عایدی سرمایه

دیگر خبرها

  • کشف انبار احتکار ۳۳ میلیاردی کالاهای اساسی در بندرعباس
  • معافیت‌های هدفمند مالیاتی منجر به افزایش مشارکت مردم در تولید کشور خواهد شد
  • ۴ میلیارد و ۴۴۴ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • مهلت ۲ روزه برای اصلاح و تکمیل اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده زمستان ۱۴۰۲
  • معافیت‌های خودرو در طرح مالیات بر عایدی سرمایه
  • چه کسانی از پرداخت مالیات بر عایدی سرمایه معاف شدند؟
  • پورابراهیمی: طرح مالیات بر سوداگری به کاهش التهابات بازار خودرو، ارز، طلا و مسکن کمک می‌کند
  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • تامین ۴.۲ میلیارد دلار ارز کالاهای اساسی، صنایع و خدمات