Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-08@15:36:51 GMT

ایرانی‌ها روزانه چقدر صدقه می‌دهند؟

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۲۳۸۴۸

ایرانی‌ها روزانه چقدر صدقه می‌دهند؟

خبرگزاری میزان- معاون توسعه و جذب مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: براساس اطلاعات و آمار موجود سرانه پرداخت روزانه هر ایرانی در قالب صدقه ۱۱۶ ریال است. تاریخ انتشار: 10:48 - 25 دی 1398 - کد خبر: ۵۸۷۰۰۹

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، علیرضا عسکریان با بیان اینکه آمار موجود نشانگر رشد و افزایش سرانه پرداخت صدقه در مقایسه با سال گذشته است، افزود: براساس آمار موجود و صدقات جمع آوری شده در سطح کشور در سال گذشته به میزان هر نفر ۱۰۸ ریال صدقه پرداخت می‌شد که افزایش پرداختی‌های موجود نشانگر اعتماد مردم به کمیته امداد براساس عملکرد آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص آخرین وضعیت صندوق‌های صدقات موجود در سطح معابر و دیگر مکان‌های تردد مردم نیز گفت: با توجه به سیاست‌های جدید کمیته امداد در حال جمع آوری صندوق‌های صدقات و رفتن به سمت جذب کمک‌ها و مشارکت‌های مردمی در قالب سیستم‌های الکترونیکی از طریق سامانه، پیامک و اپلیکیشن‌های تلفن همراه هستیم که این روند اکنون در حال فراگیر شدن است.

معاون توسعه و جذب مشارکت‌های مردمی کمیته امداد اظهار داشت: تاکنون ۱۰۸ هزار صندوق صدقات از سطح کشور جمع آوری شده و بنا داریم ۱۸۴ صندوق باقی مانده نیز را به تدریج جمع آوری کنیم.

عسکریان با بیان اینکه خیرین و نیکوکاران هم اکنون می‌توانند از طریق شمارگیری *۸۸۷۷# نسبت به واریز کمک‌های خود اقدام نمایند، افزود: هم اکنون با مشارکت همیشگی حدود ۵۰ هزار نفر از خیرین سطح کشور مبلغ ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در قالب کمک‌های مردمی برای رفع مشکلات نیازمندان واریز و به آنان پرداخت شده است.

۱۲۷ هزار و ۲۶۴ یتیم تحت حمایت کمیته امداد هستند

معاون توسعه و جذب مشارکت‌های مردمی کمیته امداد تصریح کرد: اکنون ۱۲۷ هزار و ۲۶۴ نفر از ایتام که فاقد پدر، مادر یا هر دو مورد هستند تحت حمایت این کمیته قرار دارند و ماهانه مبلغ ۳۲۴ هزار تومان به آنان پرداخت می‌شود.

وی در خصوص فرزندان محسنین نیز گفت: ۱۲۷ هزار و ۹۰۱ نفر از فرزندان محسنین نیز تحت حمایت کمیته امداد هستند که در مقایسه با سال گذشته دارای ۴۵ درصد رشد است.

به گفته عسکریان، به ازای هر فرد از خانواده محسنین نیز ماهانه مبلغ ۱۲۴ هزار تومان پرداخت می‌شد که این رقم هم اکنون به ۱۸۸ هزار تومان رسیده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون حدود ۷۰۰ هزار حامی ایتام و ... کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را در اختیار کمیته می‌گذارند، گفت: این تعداد نیکوکار خیر سال گذشته حدود ۷۸ میلیارد تومان کمک‌های خود را که نشانگر ۳۴ درصد رشد است را به حساب کمیته امداد واریز کرده و عین مبالغ در اختیار نیازمندان تحت پوشش قرار گرفته است.

معاون توسعه و جذب مشارکت‌های مردمی کمیته امداد اظهار داشت: به طور میانگین هر خیر نیکوکار به صورت ماهیانه مبلغ ۱۰۰ هزار تومان برای کمک به نیازمندان پرداخت می‌کند.

 بیشتر بخوانید: دانشجویان تحت پوشش نهاد‌های حمایتی در اولویت دریافت وام قرار گیرند ۷۶ درصد کمک‌های مردمی از طریق مراکز نیکوکاری جمع آوری می‌شود

معاون توسعه وجذب مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گفت: براساس آمار و اطلاعات موجود سال گذشته از طریق مراکز نیکوکاری ۱۳۴۰ میلیارد تومان کمک‌های مردمی جمع آوری شده است.

وی تصریح کرد: امسال همچنین ۱۵۲۴ مرکز نیکوکاری راه اندازی شده که با توجه به روند موجود پیش بینی می‌کنیم تا پایان سال به سه هزار مرکز افزایش یابد.

عسکریان با بیان اینکه برای افزایش مراکز نیکوکاری تا مرز هشت هزار مرکز در سال آینده نیز برنامه ریزی‌های لازم شده، گفت: ۷۰ درصد منابع جمع آوری شده کمیته امداد توسط مراکز نیکوکاری سراسر کشور به انجام می‌رسد.

افتتاح مراکز نیکوکاری خبرنگاران

عسکریان همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با استقبال از خبرنگاران کشور برای راه اندازی مراکز نیکوکاری با عنوان خبرنگاران افزود: برای نخستین بار با توجه به ارائه طرح راه اندازی مراکز نیکوکاری خبرنگاران در سطح کشور، اکنون سه مرکز نیکوکاری خبرنگاران در استان‌های قزوین، گلستان و مازندران راه اندازی شده است.

منبع: ایرنا
انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کمیته امداد کمیته امداد کمک های مردمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۲۳۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به ۱۳۷۰ نفر در بابل

رئیس کمیته امداد شهرستان بابل گفت: با اجرای سیاست توانمندسازی مددجویان در سال ۱۴۰۲ به ۱۳۷۰ نفر از مددجویان، تسهیلات کاریابی و اشتغالزایی پرداخت شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، احمد نیک پور با اشاره به اجرای طرح اشتغالزا در بابل گفت: برای اجرای طرح های اشتغال در سال گذشته با توجه به تفاهم‌نامه منعقد شده مرکز با بانک‌های عامل از محل تبصره 16 و 18  و منابع صندوق امداد ولایت، مبلغ 140 میلیارد و 803 میلیون تومان تسهیلات پرداخت شد.

وی افزود: این تسهیلات در زمینه کشاورزی، صنعتی، دامپروری، صنایع دستی و خدمات پرداخت شد.

رئیس کمیته امداد بابل تصریح کرد: در این فرصت‌ها 812 نفر از مددجویان و مجریان طرح های اشتغال با مهارت مختلف و پایدارسازی مشاغل آشنا شدند.

وی افزود: آشنایی با بازار کسب و کار و  اصول بازاریابی در کنار فروش محصولات با ورود اساتید دانشگاه، جهاد سازندگی و اداره دامپزشکی از خدمات ارائه شده در  آموزش کسب و کار است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اختصاص ۳۰ همت برای اشتغال مددجویان کمیته امداد
  • تلاش نفوذی ها برای خروج راه آهن از ریل توسعه و مشارکت مردمی
  • مدیرکل حوزه ریاست کمیته امداد منصوب شد
  • ۱۰ غرفه مددجویان کمیته امداد در نمایشگاه اقوام دایر شد
  • رشد ۲۸ درصدی کمک‌های مردمی به مراکز نیکوکاری
  • کمک ۱۱ هزار میلیارد تومانی مردم به مراکز نیکوکاری در سال گذشته
  • کمک بیش از ۳۱ میلیارد تومانی به نیازمندان پارسیانی
  • پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به ۱۳۷۰ نفر در بابل
  • مشارکت بیش از ۵ هزار معلم قزوینی در طرح اکرام ایتام
  • اداره کل امور اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان اوقاف چه دستاورد‌هایی دارد؟