Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-28@18:46:50 GMT

برای بقای خود سناریوهای جدیدی تدوین می کنیم

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۲۳۸۶۸

برای بقای خود سناریوهای جدیدی تدوین می کنیم

پول نیوز - رييس خطوط نوردِ فولاد مبارکه اصفهان از افزایش تولید و صادرات علی رغم تحریم ها و تهدیدات آمریکا خبر داد.

سيد مهدي نقوي رييس خطوط نوردِ سرد فولاد مبارکه در حاشیه برگزاری دومین نمایشگاه و جشنواره ملی فولاد ایران به خبرنگار اقتصادی پول نیوز گفت: در فرایند جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد، تاسیس نخستین مرکز رشد و نوآوری و تقویت حوزه اقتصاد و دیجیتال در قالب یک کنسرسیوم سه جانبه میان دانشگاه تهران، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شرکت فولاد مبارکه به امضا رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هدف ما از ایجاد یکی از شعبات مرکز رشد و نوآوری فولاد مبارکه در تهران کار بر روی مفهوم جدید اقتصاد دیجیتال در دنیای امروز بوده است.
وی ادامه داد: با بررسی روند تکنولوژی که در دنیا وجود دارد، گریزی نیست جز این که به سمت اقتصاد دیجیتال حرکت کنیم و برای این موضوع از حمایت دانشگاه به عنوان مرکز دانش ایران و حمایت‌های همه جانبه معنوی و مالی معاونت فناوری ریاست جمهوری استفاده کردیم.
این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه از چند ماه پیش مذاکرات اولیه در این خصوص آغاز شده و قرارداد مذکور انجام شده بود اضافه کرد: مفاهیم و کارگروه ها برای این مرکز تشکیل شده و فضایی در دانشگاه تهران برای این کنسرسیوم لحاظ شده است.
وی افزود: شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها از فضای تحقیقاتی که در این مرکز برایشان ایجاد می‌شود و مبالغ بودجه‌ای که هزینه خواهیم کرد، باعث میشود تا برای فولاد مبارکه و ایران ارمغان خوبی به همراه داشته باشیم.
نقوي در مورد تاثیر تحریم ها بر صنعت فولاد گفت: شرکت فولاد مبارکه با هر اتفاقی که در جامعه سیاسی دنیا رخ دهد برای بقای خود سناریوهای جدیدی را تدوین می کند و طبیعتا چون از سال گذشته تحریم بودیم و اتفاق جدیدی رخ نداده و اتفاقا از آنجایی که  ما در محدودیت ها بیشتر رشد می‌کنیم پس علیرغم تمام تحریم ها و اتفاقاتی که در سال گذشته افتاد صادرات ما در سال جاری بیشتر شده و افزایش تولید نیز داشتیم.
رييس خطوط نوردِ ناحيه نورد سرد فولاد مبارکه  درباره شرایط فولاد مبارکه در بورس نیز عنوان کرد: ما هفته گذشته در بورس یکی از بزرگترین تغییر سرمایه ها را انجام دادیم و از ۱۳ هزار میلیارد به ۲۰ هزار و ۹۰۰ میلیارد افزایش سرمایهدادیم که این موضوع، در صنعت بورس بی سابقه بوده است.   وی با اشاره به اینکه فولاد مبارکه با ظرفیت ۲.۴ میلیون تن فولاد خام افتتاح شده و امروز به ظرفیت ۷.۲ میلیون تن دسترسی پیدا کرده، اضافه کرد: ما امیدواریم به حدی در تولید و صادرات برسیم که از ۵ تا ۷ سال آینده بتوانیم با صنعت دنیا همزمان حرکت کنیم.
نقوي با بیان اینکه در منطقه بدون آب هستیم و صنعت فولاد مصرف کننده آب است عنوان کرد: استراتژی فولاد مبارکه خروج از منطقه بدون آب است و خوشحالیم که یونسکو هم اعلام کرده ما به عنوان یک برند حامی مصرف آب دنیا انتخاب شدیم.
 

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: فولاد مبارکه تولید تحریم صادرات نوآوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۲۳۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در استان


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، سرهنگ سلمان خواست خدایی افزود: این کتاب‌ها با موضوع نقش رزمندگان استان در دفاع مقدس و همچنین خاطرات شفاهی آنها به صورت رمان کودک و نوجوان به رشته تحریر درآمده اند.
وی اضافه کرد: تمبر نقش استان در دفاع مقدس نیز با همکاری اداره پست استان به اتمام رسیده و به زودی از آن رونمایی می‌شود.

دیگر خبرها

  • اعلام برنامه ۴ هفته پایانی لیگ برتر
  • پیشرفت‌های شهرداری مبارکه نتیجه تعامل موثر با شورای شهر است
  • فناوری جدیدی برای دیدن درون سلول‌های سرطانی
  • نمایش آثار جدیدی از ارادت هنرمندان در موزه رضوی
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در استان
  • سامانه بارشی جدیدی در راه کشور | رگبار بهاری در این استان ها | چه زمانی هوا گرم تر می شود؟
  • «حفاظت» به بقای گونه‌ها کمک می‌کند
  • اجرای بیش از ۲۰ طرح آبخیزداری در استان اصفهان
  • دعوت هندبالیست های سپاهان به اردوهای تیم ملی
  • (ویدئو) خنده‌های زیرپوستی عباس جدیدی هنگام سخنرانی علیرضا دبیر