Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر دفاع ژاپن تاکید کرد، توکیو محدودیت‌هایی به لحاظ قانون اساسی در قبال شرکت در هرگونه عملیات نظامی خارجی در خلیج فارس دارد و به تلاش‌های دیپلماتیک ثابت‌ قدم برای کاهش تنش‌ها میان ایالات متحده و ایران ادامه خواهد داد. به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، به نقل از خبرگزاری رویترز، تارو کونو، وزیر دفاع ژاپن سه‌شنبه در کنفرانس خبری مشترک با مارک اسپر، همتای آمریکایی خود گفت: ما تلاش‌های دیپلماتیک ثابت قدمی برای کاهش تنش به منظور ایجاد ثبات در این منطقه انجام خواهیم داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وزیر دفاع ژاپن در پاسخ به پرسشی گفت، حدود ۹۰ درصد واردات نفت خام کشورش از خاورمیانه و بیش از ۸۰ درصد از آن از طریق تنگه هرمز و دریای عمان است، بنابراین تضمین ایمنی کشتیرانی در این آب‌ها در راستای منافع ژاپن است. با این حال او افزود، این منفعت فراتر از اعزام کشتی‌های گشت‌زنی نیرو‌های دفاع از خود به این منطقه برای جمع‌آوری اطلاعات نخواهد بود.

این وزیر ژاپنی گفت: ما محدودیت‌هایی طبق قانون اساسی داریم، بنابراین در ابتکارعمل‌های آمریکایی یا اروپایی شرکت نخواهیم داشت، اما از نزدیک با آمریکا به عنوان متحدمان در ارتباط خواهیم بود.

در روز‌های گذشته، ژاپن دو هواپیمای شناسایی P-۳ اوریون لاکهید برای ماموریت یک ساله در دریای عمان، شمال دریای عرب و خلیج عدن اعزام کرد، در حالی که خلیج فارس و تنگه هرمز را حذف کرد. یک ناوشکن بعدا در ماه فوریه به این هواپیما ملحق خواهد شد. در بحبوحه یک سری حملات در سال گذشته به نفتکش‌ها در دریای عمان و تنگه هرمز، آمریکا خواستار تشکیل یک ائتلاف بین‌المللی در این منطقه به بهانه تضمین عبور دریایی امن برای کشتی‌های تجاری شد. منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ژاپن آمریکا مارک اسپر وزیر دفاع ژاپن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۲۴۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی سفیر ایران با معاون نخست وزیر عمان در امور دفاعی

سفیر ایران روز گذشته در دیدار با معاون نخست وزیر عمان در امور دفاعی بر اهمیت رایزنی‌های مستمر تهران و مسقط تاکید کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، موسی فرهنگ، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عمان با "شهاب بن طارق بن تیمور آل سعید"، معاون نخست وزیر عمان در امور دفاعی دیدار و گفتگو نمود.

سفیر ایران در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌ها و تجربیات همکاری در حوزه دفاعی، اهمیت رایزنی‌های مستمر دو‌ کشور در حوزه‌های مربوطه را مورد تاکید قرار داد.

معاون نخست وزیر عمان در امور دفاعی نیز با اشاره به روابط تاریخی و ممتاز ایران و عمان، ابراز امیدواری کرد که مناسبات دو‌ کشور در زمینه‌های مختلف توسعه یابد.

تماس تلفنی وزرای امور خارجه ایران و عماندرباره تداوم ابتکار عمان در راستای لغو تحریم‌‌ها گفتگو شد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکنش وزیر دفاع آمریکا به ورود نیروهای روسی به پایگاه نظامی نیامی
  • ادعای تازه سنتکام درباره ساقط کردن سه پهپاد یمنی
  • نوید روزهای خوش برای کویرنشینان/دریای عمان؛ ناجی خراسان جنوبی
  • رایزنی سفیر ایران با معاون نخست وزیر عمان در امور دفاعی
  • شکست ائتلاف غربی در تغییر معادلات با انصارالله
  • پس از ژاپن، کره جنوبی هم خواهان پیوستن به پیمان امنیتی «آکوس» است
  • فعال حقوق بشر سخنرانی وزیر دفاع آمریکا را بر هم زد
  • کره‌ جنوبی به دنبال عضویت در پیمان «آکوس»
  • نگرانی پنتاگون از «تقویت» روابط روسیه و کره‌شمالی
  • معترضان به جنگ غزه سخنرانی وزیر دفاع آمریکا را قطع کردند