Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) مرکز نیکوکاری مسجدحضرت ابوالفضل(ع) محله خیابان هفت تیر زنجان با حضور نماینده ولی فقیه در استان زنجان افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان و به نقل از سایت خبری کمیته امداد، هدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان، در افتتاح این مرکز به اهمیت و جایگاه مسجد در اسلام و کارکردهای مهم آن در جهت ایجاد همبستگی های اجتماعی اشاره کرد و گفت: به کمک خیرین و نمازگزاران این مسجد خدمات قابل توجهی برای امورمحرومین ونیازمندان انجام می شود که با افتتاح مرکز نیکوکاری کمک ها با قدرت وقوت بیشتری عرضه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

هدایت صفری هدف از راه اندازی مراکز نیکوکاری محلات راجذب کمکهای خیرین در سطح محله و توزیع آن در سریع ترین زمان بین نیازمندان همان محله،  بهره گیری از ظرفیت های موجود در محله برای رفع مشکلات نیازمندان واقعی دانست.

 

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با تاکید براینکه چراغ حمایت از نیازمندان باید برای همیشه روشن بماند، افزود: واگذاری امور به مردم باعث افزایش اعتماد عمومی واطمینان بخشی در جامعه می شود.

 

صفری مسجد حضرت ابوالفضل (ع) را از مساجد فعال استان عنوان کرد و گفت: اعزام مددجویان به مشهد مقدس، احداث و تعمیر مسکن برای افراد بی بضاعت، تامین جهیزیه، توزیع روزانه نان مهربانی به نیازمندان و تهیه سبدهای معیشتی از فعالیت های این مسجد و نمازگزاران خیر ونیکوکار این محله است.

 

امام جمعه زنجان نیز در این مراسم کمیته امداد را یادگار ارزشمند امام دانست و گفت: معمار کبیر انقلاب با اندیشه زیبای خود کمیته امداد را تاسیس فرمودند که این نهاد مقدس در استان زنجان کارهای مهم وبا اهمیتی برای محرومان ونیازمندان انجام داده است.

 

آیت اله خاتمی با اشاره به اینکه تا به امروز خدمات خوبی مخصوصا در بعد اشتغال و توانمندی افراد صورت گرفته است، گفت: یکی از ابتکارات خوب کمیته امداد ایجاد مراکز نیکوکاری در مساجد است تا نیاز افراد آبرومند به دست مردمان خیر ونیکوکار همان محل برطرف شده و شخصیت افراد حفظ شود.

 

امام جمعه زنجان یکی دیگر از خدمات ارزشمند کمیته امداد را جمع آوری زکات فطره و واریز آن به حساب نیازمندان در همان روز عنوان کرد و از تلاش های کارگزاران این نهاد تقدیر نمود.

 

در پایان مراسم، احکام اعضا و مسئولین اجرایی این مرکز نیکوکاری به آنان  اهدا شد.

پایان پیام/73

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد طرح ملی فهما کانون های فرهنگی هنری مساجد سقوط هواپیمای اوکراینی سردار سلیمانی فهما رویداد ملی فهما مسجد شهادت سردار سلیمانی خبرگزاری شبستان خانه نیکوکاری کمیته امداد استان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۲۴۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای محله محوری مسجد بنیان در ۵۵ منطقه اراک

به گزارش خبرنگار مهر، پیمان عین القضاتی ظهر چهارشنبه در نشست با اصحاب رسانه با اشاره به شعار شورای ششم در حوزه فرهنگی و اجتماعی مبنی بر توسعه نشاط و شادابی و گردشگری با تاکید بر هویت شهری اظهار کرد: ساخت پارک‌های تخصصی و ورزشی یکی از رویکردهای اصلی شورای ششم بوده که در این راستا نخستین پارک شطرنج با بیش از ۲۷ میز شطرنج تخصصی آماده بهره برداری است.

وی همچنین ادامه داد: در همین راستا نخستین پارک تخصصی تریال ویژه دوچرخه سواری و اولین زمین تخصصی ساحلی ویژه فوتبال و والیبال، مقابل ورزشگاه شهدای پنج مرداد افتتاح شده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر اراک با بیان اینکه توجه ویژه به ایجاد پارک‌های تخصصی همچنان در دستور کار است، افزود: اولین زورخانه در اراک با استانداردهای ملی در اراک ایجاد شده است.

وی با اشاره به طراحی پروژه نورالشهدا با ۱۶۰ هکتار به عنوان یکی از بزرگترین پروژه‌های گردشگری و تفریحی و ورزشی سطح کشور افزود: بیش از ۱۲ هکتار کاربری این منطقه به مراکز خدماتی و تفریحی تعلق می‌گیرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی اراک گفت: در راستای توجه به مناطق کم برخوردار تأسیس زمین‌های چمن مصنوعی در دستور کار قرار گرفته است که امسال در کوی سجادیه، کوی ابوالفضل، شهرک اندیشه و کوی هجرت ایجاد می‌شود.

عین القضاتی بیان کرد: تأسیس سالن‌های چند منظوره فرهنگی اجتماعی با ۱۵۰۰ مترمربع در حال بهره برداری و احداث است.

وی با اشاره به اینکه هویت محله‌ای مدنظر قرار دارد، افزود: طرح محله محوری مسجد بنیان در ۵۵ محله دستور کار قرار گرفته است که شورای محلات در این محله‌ها افتتاح می‌شود.

کد خبر 6094439

دیگر خبرها

  • آغاز تعمیر کولر‌های گازی نیازمندان در روستا‌های آبادان
  • پرداخت بیش از ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض به نیازمندان البرزی
  • بهره برداری از مرکز نیکوکاری امام رئوف (ع) شهر سین برخوار
  • ارائه خدمات پزشکی گروه جهادی الکفیل در زنجان
  • حضور ۸۰ دندان پزشک از سراسر کشور در اردوی جهادی شیراز
  • نصب پنل‌های خورشیدی برای مددجویان خاتم
  • ارائه خدمات درمانی و دارویی رایگان در زنجان
  • طرح محله‌محوری مسجد بنیان در ۵۵ محله در دستور کار قرار دارد
  • ارائه خدمات پزشکی به ۲۰۰۰ نفر از مددجویان زنجانی
  • اجرای محله محوری مسجد بنیان در ۵۵ منطقه اراک