Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@15:42:56 GMT

گیلان به ۳۱ پایگاه جدید اورژانس نیاز دارد

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۲۵۳۷۴

گیلان به ۳۱ پایگاه جدید اورژانس نیاز دارد

به گزارش خبرنگار ایرنا، ارسلان سالاری روز چهارشنبه در آیین توزیع ۱۱ دستگاه آمبولانس دو دیفرانسیل پایگاه های اورژانس پیش بیمارستانی در جمع خبرنگاران در رشت با اشاره به  نیاز گیلان به  ۳۱ پایگاه جدید اورژانس  افزود: پی گیر این موضوع در سطح وزارتخانه، استان و خارج از وزارتخانه هستیم که امیدواریم در سال آینده به این مهم دست یابیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: در زمان حاضر، ۶۲ پایگاه اورژانس شامل ۲۵ پایگاه شهری و ۳۷ پایگاه جاده ای در استان گیلان فعال است.

وی با بیان این مطلب که ۱۱ دستگاه آمبولانس امروز به ناوگان اورژانس استان گیلان اضافه شده، اظهار داشت: ۱۷ میلیارد تومان بودجه  از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای تحقق این مهم در نظر گرفته شده  است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان بیان داشت: آمبولانس های دو دیفرانسیل جدید اورژانس در شهرستان های آستارا، تالش، هشپر، رضوانشهر، ماسال، رودبار، سیاهکل، لنگرود، شفت و دو دستگاه در شهرستان رشت مورد استفاده قرار می گیرد.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به قرار داشتن بسیاری از روستاهای شهرستان های رودبار، رودسر، شفت، فومن و هشپر در مناطق صعب العبور  و  سختی آمد و شد بیماران از جمله افراد سالخورده و  زنان باردار به ویژه در فصول سرد  با خودروهای عادی ، اضافه شدن ۱۱ دستگاه آمبولانس های جدید دو دیفرانسیل از ضرورت ها بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان اظهار داشت: پی گیری هستیم تا در سال ۹۹، ۱۵ دستگاه آمبولانس جدید نیز به ناوگان اورژانس استان اضافه شود.

آیین توزیع ۱۱ دستگاه آمبولانس های دو دیفرانسیل پایگاه های اورژانس پیش بیمارستانی گیلان امروز (چهارشنبه) با حضور ارسلان زارع استاندار گیلانو جمعی از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان در رشت برگزار شد.

با اضافه شدن ۱۱ دستگاه آمبولانس به ناوگان اورژانس گیلان تعداد آمبولانس های مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی گیلان به ۱۳۸ دستگاه رسیده است.

مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان گیلان یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، دو دستگاه موتور لانس و یک فروند هلیکوپتر نیز در اختیار دارد.

گیلان دو و نیم میلیون جمعیت دارد که با توجه به گردشگرپذیر بودن در  ایام تعطیلات نوروز و فصل تابستان جمعیت شناور آن چند برابر می شود.

برچسب‌ها رشت سازمان اورژانس کشور گیلان بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت سازمان اورژانس کشور گیلان بهداشت و سلامت رشت سازمان اورژانس کشور گیلان بهداشت و سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۲۵۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کهگیلویه و بویراحمد نیازمند آمبولانس آفرود است

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر میعاد فر ظهر شنبه در حاشیه کلنگ زنی پایگاه‌های اورژانس کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج افزود: یک دستگاه آمبولانس آفرود در سال گذشته به کهگیلویه و بویراحمد تخصیص داده شد اما با توجه به کوهستانی بودن منطقه، کافی نیست.

وی بیان داشت: روند تکمیل طرح احداث ساختمان مرکزی اورژانس کهگیلویه و بویراحمد، طبق گزارش‌های دریافت شده، پیشرفت خوبی دارد.

میعاد فر تصریح کرد: سهم استان‌ها در حوزه تأمین آمبولانس بر اساس شاخص‌ها در نظر گرفته می‌شود و تلاش می‌شود که در بین پایگاه‌های اورژانس استان‌ها توزیع مناسبی انجام شود.

کد خبر 6090112

دیگر خبرها

  • ۱۵۰ میلیون تومان هزینه هر سورتی پرواز بالگرد اورژانس
  • خرید ۵۰۰ دستگاه آمبولانس جدید و پیشرفته
  • پایگاه اتوبوس آمبولانس در بویراحمد کلنگ‌زنی شد
  • پراید چپ کرد (+ عکس)
  • اضافه شدن ۵۰۰ دستگاه آمبولانس به ناوگان اورژانس کشور
  • خریداری ۵۰۰ دستگاه آمبولانس در کشور
  • کهگیلویه و بویراحمد نیازمند آمبولانس آفرود است
  • واژگونی پراید در جاده نیشابور -سبزوار/ 5 نفر مصدوم شدند
  • واژگونی پراید در جاده نیشابور -سبزوار پنج مصدوم بر جا گذاشت
  • ۹ مصدوم درپی تصادف ۲ پراید در جاده کلات مشهد