Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@10:20:50 GMT

لزوم تأمین نیروی انسانی موردنیاز آموزش و پرورش

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۲۵۵۶۷

لزوم تأمین نیروی انسانی موردنیاز آموزش و پرورش

استاندار سمنان با تأکید بر لزوم تأمین نیروی انسانی موردنیاز آموزش و پرورش گفت: بدون شک توسعه آینده کشور در گرو تلاش امروز معلمان جامعه است و باید در این زمینه اقدام شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علی‌رضا آشناگر پیش از ظهر امروز در جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی استان سمنان که در سالن مدیریت بحران استانداری سمنان برگزار شد، با اظهار رضایت از وضع سواد در استان سمنان اظهار کرد: شاخص بالای سواد در استان سمنان مرهون تلاش گسترده مجموعه آموزش و پرورش استان، پیگیری معلمان و کارکنان این استان و مساعدت رسانه‌ها در این زمینه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار سمنان با اعلام آمادگی در تأمین و پرداخت ۳۰ درصد از اعتبارات شتاب‌بخشی سوادآموزی در دو شهرستان میامی و آرادان طی سه سال پیش‌بینی‌شده در تفاهم‌نامه، بر لزوم سرعت‌بخشی بر انجام این طرح و محو بی‌سوادی پیش از موعد مقرر در این مناطق تأکید کرد.‌

آشناگر گفت: علاوه بر رشد کمی آموزش در استان و کشور باید به کیفیت آموزش نیز توجه کرد که خوشبختانه در استان سمنان بر اساس آمار و ارقام موجود شاهد پویایی و کیفیت قابل‌قبول در این زمینه هستیم.

استاندار سمنان با تأکید بر لزوم تأمین نیروی انسانی موردنیاز آموزش و پرورش گفت: بدون شک توسعه آینده کشور در گرو تلاش امروز معلمان جامعه است و چنانچه این اقدام به شکل مطلوب و مورد انتظار به انجام نرسد، کشور در آینده با مشکلاتی مواجه خواهد شد.

وی گفت: آموزش و پرورش اعم از کادر اداری و آموزشی نیاز به کار خلاقانه دارد و دانش‌آموزان باید روش‌های حل مسأله را به‌صورت خلاقانه و نو در سطح مدارس فراگیرند.

آشناگر اضافه کرد: متأسفانه در نظام اداری ما نیز خلاقیت زیادی به چشم نمی‌خورد و عادت نکرده‌ایم که اقدامات را خلاقانه به انجام برسانیم.

استاندار سمنان از مسؤولان آموزش و پرورش استان خواست تا معلمان و دانش‌آموزان خلاق را مورد حمایت قرار داده و تشویق و ترغیب کنند.

آشناگر با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی در کشور، بر لزوم ایجاد گفتمان و نظام پذیرش نظرات و دیدگاه‌های مختلف گفت: رواداری و ایجاد گفت‌وگو در نظام آموزش و پرورش امری مهم و موردنیاز است.

وی نیاز به آموزش را حقی انسانی دانست و اضافه کرد: سلامت جامعه، بستگی به تأمین و تعمیق رواداری و گفت‌وگو داشته و لازم است تا در گام اول، این مهم از سوی معلمان نهادینه و فرهنگ‌سازی شود.‌

استاندار سمنان گفت: بر اساس نقش محوری و مهم آموزش و پرورش در فرهنگ‌سازی آینده کشور، توجه این نهاد، به نشاط و سرزندگی در سطح مدارس می‌تواند موجب بهتر شدن حال مردم و افزایش روحیه نشاط در جامعه و خانواده‌ها شود.

رئیس شورای آموزش و پرورش استان سمنان اظهار کرد: در گذشته، آموزش و پرورش برنامه‌ریزی خاص و هدفمندی در زنگ ورزش یا برخی دروس خاص همچون هنر و ... نداشت و تکالیف گسترده و سنگین برای دانش‌آموزان را محور قرار داده بود که خوشبختانه این معضل طی سال‌های اخیر و به‌ویژه در استان سمنان رفع شده است.

آشناگر با اعلام آمادگی کامل در جهت حمایت و مساعدت به آموزش و پرورش، بر لزوم همکاری و مساعدت سایر دستگاه‌های اجرایی استان با آموزش و پرورش تأکید کرد.

انتهای پیام/2249/م/

منبع: فارس

کلیدواژه: آموزش سمنان نیروی انسانی مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۲۵۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب ۲۴ هزار و ۸۸۰  نفر  دبیر و هنرآموز/ برگزاری آزمون استخدامی ۲۸ اردیبهشت

معاون وزیر وزارت آموزش و پرورش گفت: در آزمون استخدامی امسال حدود ۲۴ هزار ۸۸۹ نفر در دوره متوسطه جذب می‌شوند که برای این تعداد ۳۸۱ هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند.

به گزارش مشرق، محمدمهدی کاظمی اظهار کرد: در ۲ سال گذشته یکی از موضوعات اساسی، رویکرد مبتنی بر آمایش منطقه‌ای بوده که بر این اساس وضعیت دانش‌آموزان تا پایان برنامه هفتم پیشرفت و حتی تا ۱۰ سال آینده تحلیل شده است، در واقع آمار جمعیت دانش آموزان دوره ابتدایی و نرخ موالید طی پنج سال گذشته را از سازمان ثبت‌احوال دریافت و برنامه ریزی را متناسب با این اطلاعات انجام داده‌ایم.

تا پایان برنامه هفتم توسعه روند جمعیت دانش‌آموزی در دوره متوسطه افزایشی است و باید از نظر فضا و تجهیزات و نیروی انسانی پیش‌بینی لازم انجام شود

وی افزود: بیشتر برنامه‌ریزی‌ها برای دوره دوم متوسطه است که در آنجا تنوع شاخه و رشته وجود دارد که نیازمند برنامه‌ریزی بیشتری هستیم. اما در دوره ابتدایی و متوسطه اول وضعیت درسی ثابت است و همه دانش آموزان یک برنامه درسی را در هر پایه در آموزش عمومی می‌گذرانند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: آمارها نشان می دهد که تا پایان برنامه هفتم توسعه روند جمعیت دانش آموزی در دوره متوسطه افزایشی است و باید از نظر فضا و تجهیزات و نیروی انسانی پیش‌بینی لازم انجام شود.

محمد مهدی کاظمی یادآورشد: در وضعیت تحلیل آمار نیروی انسانی امسال، بخش قابل توجه جمعیت استخدامی آموزش و پرورش برای دوره متوسطه در نظر گرفته شده است و رشد قابل توجهی در ۲ سال گذشته در خصوص استخدام دبیر و هنرآموز داشته‌ایم و تعداد هشت هزار نفر برای بخش هنرآموزی جذب خواهد شد.

وی عنوان کرد: براساس مدل شایستگی که پیش‌بینی شده برای انتخاب افراد شایسته‌تر و مطلوب‌تر، شایستگی تخصصی و حرفه‌ای برای دبیرستان و هنرستان را مد نظر خواهیم داشت.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: همچنین در دوره دوم متوسطه به منظور تامین نیروی انسانی مورد نیاز، با توجه به اینکه معلمان ۲۴ ساعت و حداکثر در ۴ روز شاغل هستند، می‌توان از ظرفیت دبیران بصورت حق‌التدریس نیز استفاده ‌شود و مشکل جدی برای نیروی انسانی دبیری نخواهیم داشت، ولی در بخش هنرآموزی بدلیل افزایش جمعیت دانش آموزی، می بایست جذب نیروی هنرآموز و استادکار صورت پذیرد.

کاظمی خاطرنشان کرد: هرچند که گستردگی تعداد بازنشستگی معلمان در همین ۲ سال یعنی ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ خواهد بود و پس از آن تعداد بازنشستگان روند کاهشی خواهد داشت، با جذب نیروهای فعلی نیاز به معلم در بخش دبیری در آینده تا حدودی تامین می‌شود و با بحران کمبود نیرو مواجه نخواهیم بود.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • تربیت نیروی انسانی خدوم نتیجه تلاش معلمان است
  • جذب ۲۴ هزار و ۸۸۰  نفر  دبیر و هنرآموز/ برگزاری آزمون استخدامی ۲۸ اردیبهشت
  • تأمین ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای توسعه فضای آموزشی بوشهر
  • مجوزاستخدام شش هزارنفر درآموزش وپرورش سیستان وبلوچستان
  • نیروی انسانی زمانی موفق است که رویکرد الهی، دینی و تفکر توحیدی داشته باشد
  • چالش کمبود معلم و نیرو در مازندران رفع شده است
  • دوگانه‌سوز کردن یک‌سوم خبازی‌های سمنان / لزوم حفاظت از زیرساخت‌های حساس
  • رشد بیش از ۴ برابری آمار جذب و پذیرش نیروی انسانی در آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان
  • صدور مجوز جذب ۳۰۰‌معلم برای مناطق محروم و صعب‌العبور در هرمزگان
  • پیش‌بینی می‌کنیم سال آینده کمبود نیروی انسانی نداشته باشیم