Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@19:55:48 GMT

تولید بازوی پروتزی ارزان و هوشمند با چاپگر سه بعدی

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۲۵۹۳۸

تولید بازوی پروتزی ارزان و هوشمند با چاپگر سه بعدی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، تولید بازوهای پروتزی برای کودکان نوپای معلول کاری پرچالش است، زیرا آنها به سرعت بزرگ می‌شوند و بازوی پروتزی بعد از چند ماه متناسب با نیازها و ابعاد بدن آنها نخواهد بود.

از سوی دیگر با توجه به هزینه بالای تولید بازوهای پروتزی، صرف پول و وقت زیاد برای تولید چنین محصولاتی منطقی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از همین رو محققان انگلیسی برای اولین بار با استفاده از چاپگرهای سه بعدی نمونه اولیه ارزان قیمت یک بازوی پروتزی را تولید کرده اند که مجهز به حسگرهایی پیشرفته برای تعامل با محیط اطراف است.

از این بازو می‌توان برای رفع نیازهای کودکان معلولی استفاده کرد که کمتر از دو سال سن دارند.

بازوی یادشده با استفاده از یک بند به ضایعات باقی مانده بازوی کودک متصل می‌شود. حسگرهای این بازو هم قادر به شناسایی علائمی هستند که توسط ماهیچه‌های بدن تولید می‌شوند. علائم مذکور توسط حسگرها به فرمان مبدل می‌شوند تا بازوی پروتزی قادر به اقداماتی همچون گرفتن اشیا با استفاده از دوانگشت خود باشد.

کد خبر 4826332

منبع: مهر

کلیدواژه: چاپ سه بعدی چاپگر سه بعدی حسگر معلولیت نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فناوری نانو قاسم سلیمانی شرکت دانش بنیان تحقیقات علمی هوشمندسازی گوشی هوشمند استارت آپ ماهواره سامسونگ ربات امنیت اطلاعات تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۲۵۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل ستاد وصال شیرین در راستای تسهیل ازدواج جوانان در کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان حجت الاسلام متقی فر مدیرکل برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان امروز در گرگان با اعلام این خبر گفت : این ستاد با هدف ارائه ارزان خدمات ازدواج جوانان تشکیل شده است و خدمات مربوط به ازدواج به صورت ارزان در اختیار جوانان قرار می گیرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند
  • قیمت عجیب و نجومی سنگ قبر دوباره سوژه کاربران شد + عکس
  • قیمت سنگ قبر هم نجومی شد
  • پهپاد ارزان قیمت راهی بازار مصرف می شود
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳/ ارزان‌ترین گوشی هوشمند بازار
  • نخستین مدرسه هوشمند کودکان استثنایی در شهر جدید سهند افتتاح شد
  • بازوبند به کاپیتان چهارم پرسپولیس رسید
  • رفع نقاط حادثه خیز ارزان تر است یا هزینه درمان مصدومان؟
  • تشکیل ستاد وصال شیرین در راستای تسهیل ازدواج جوانان در کشور
  • بزرگترین چاپگر ۳بعدی جهان یک خانه را در ۸۰ ساعت می‌سازد