Web Analytics Made Easy - Statcounter

دیده‌بان حقوق بشر سازمان ملل در گزارش جدید خود اعلام کرد برای اولین بار غیرنظامیانی که در حملات هوایی آمریکا در افغانستان کشته شدند، بیش از آمار افرادی است که از سوی طالبان یا سایر گروه‌های تروریستی در این کشور جان باخته‌اند.

اخبار بین الملل - براساس این گزارش، صدها شهروند غیرنظامی نیز طی سال گذشته میلادی در حملات طالبان جان باختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«پاتریشا گاسمن» رئیس حقوق بشر آسیای سازمان ملل در این باره گفت: با تشدید جنگ در افغانستان طرفین این درگیری توجه کمتری به قوانین جنگ داشته و این عامل مهمی در افزایش صدمه به غیرنظامیان بوده است.

این نهاد وضعیت حقوق بشری بیش از 100 کشور دنیا را در گزارشی 652 صفحه‌ای مورد بررسی قرار داده است.

مقامات دیده‌بان حقوق بشر همچنین گفتند که در سال 2019 فعالان حقوق مدنی را از تمام احزاب و سیاسیون افغانستان برای مذاکره با طالبان دعوت کرده‌اند.

براساس این گزارش، همچنین نیروهای ویژه ارتش افغانستان که تحت آموزش و کنترل سازمان سیا آمریکا هستند، 12 عملیات شبانه را انجام داده که تنها در یک حمله 11 مرد یک خانواده به قتل رسیدند.

این گزارش در بخش دیگری با اشاره به حملات طالبان ، تاکید کرد طالبان طی سال گذشته مرتکب اعدام، شکنجه و بدرفتاری با زندانیان بوده و حملات این گروه جان تعداد زیادی از غیرنظامیان را گرفته است.

به گفته مقامات سازمان ملل، دولت افغانستان پیشرفت اندکی در کاهش خشونت در زندان‌های این کشور داشته اما نتوانسته نیروهای امنیتی این کشور را مسئول پذیر کند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: حقوق بشر سازمان ملل افغانستان طالبان افغانستان سازمان ملل دیده بان حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۲۶۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کابل خطاب به مسکو: حکومت افغانستان فراگیر است

سخنگوی حکومت طالبان در واکنش به اظهارات معاون وزارت خارجه روسیه اظهار داشت حکومت کنونی افغانستان فراگیر است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ذبیح الله مجاهد» سخنگوی حکومت طالبان در واکنش به اظهارات مقامات روسیه مبنی بر اینکه به‌رسمیت شناختن کابل به تشکیل حکومت فراگیر بستگی دارد، تاکید کرد: حکومت کنونی افغانستان فراگیر است.

«میخاییل گالوزین» معاون وزارت خارجه روسیه پیش‌تر با تأکید بر لزوم ایجاد حکومت فراگیر در افغانستان گفته بود: حکومت فراگیر مستلزم این است که نمایندگان همه اقوام، مذاهب و جریان‌های سیاسی افغانستان در آن حضور داشته باشند.

سخنگوی حکومت طالبان به «آمو» گفته است حکومت ایجاد شده توسط طالبان به باور وی «فراگیر» است.

حدود یک هفته پیش نیز «سراج‌الدین حقانی» وزیر کشور حکومت طالبان در دیدار با هیئتی از افغان‌های مقیم خارج درباره درخواست‌ها جهت تشکیل حکومت فراگیر گفته بود: جهان باید درک کند که افغانستان یک کشور مستقل است. افغانستان همانطور که در امور داخلی کشورهای دیگر دخالت نمی‌کند، این را هم نمی‌پذیرد که دیگران مداخله کنند.

واکنش طالبان به اظهارات «امیرعبداللهیان»: در راستای حکومت فراگیر تلاش می‌کنیمچین: از طالبان برای تشکیل حکومت فراگیر حمایت می‌کنیمواکنش طالبان به درخواست‌ها برای تشکیل حکومت فراگیر: موضوع داخلی است

چندی قبل نیز ذبیح الله مجاهد در واکنش به خواسته سران کشورهای آسیای مرکزی و آلمان درباره حکومت فراگیر گفته بود حقوق زنان و حکومت فراگیر در این کشور تأمین است و این موضوع داخلی است.

وی افزود: «کابینه حکومت افغانستان متشکل از همه اقوام است، نمایند‌گان همه اقوام در این نظام حضور دارند و از جمله زنان حقوق تمام افغان‌ها در کشور تأمین است».

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • حکومت افغانستان فراگیر است
  • طالبان خطاب به روسیه: حکومت افغانستان فراگیر است | دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم
  • طالبان: دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم
  • کابل خطاب به مسکو: حکومت افغانستان فراگیر است
  • تعداد جان‌باختگان سیل در افغانستان افزایش یافت
  • جنایات اسرائیل نفرت مردم آمریکا را برانگیخته است
  • کانادا کمک‌ها به افغانستان را از سر می‌گیرد
  • طالبان در سیلاب هم آب را به ایران بست | چانه‌زنی بر سر آب به کجا رسید؟
  • نرخ ناباروری زنان جوان آمریکایی در حال افزایش است
  • طالبان: برای حفظ دستاوردهای جهاد افغانستان تلاش می‌کنیم