Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-02@02:18:39 GMT

معادل گذاری مدارک تحصیلی و کاری در آلمان

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۲۶۲۱۸

در همه جای دنیا برای مشاغل یا رشته های تحصیلی خاص، اسامی خاصی وجود دارد، در حالیکه تقریبا می توان گفت مشخصات این رشته ها یا دسته بندی کارها یکسان است. بعنوان مثال در کشور آلمان مدرک مهندسی با نام Diplom-Ingenieur یا به اختصار « Dipl-Ing- دیپلینگ» شناخته می شود. اینک، اگر فارغ التحصیل از ایران یا کارشناس و مهندس ایرانی بخواهد برای کار و اقامت آلمان اقدام نماید، اگر ایشان بدنبال معادل گذاری مدرک تحصیلی یا مدارک و گواهینامه های فنی خود رفته و بتوان معادل دیپلینگ را اخذ نماید، خواهد توانست از مزایای بسیاری در پروسه کاری خود بهره مند گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معمولاً موسسات آلمان خواهند توانست صلاحیت فرد را در رشته تحصیلی یا شغلی مورد نظر تایید نمایند.



چگونه می توان مدارک خود را تعیین صلاحیت و معادل سازی کرد؟

ارزش‌گذاری و معادل سازی مدارک تحصیلی‌ همیشه یک پوئن مثبت برای متقاضیان تحصیل در آلمان بشمار می رود. یعنی می توان گفت در برخی دانشگاه ها یا شرکت ها جزو ضروریات محسوب شده و برخی جاها اختیاری خواهد بود. ولی اگر اختیاری باشد، معادل گذاری مدارک تاثیر بسزایی در پذیرفته شدن خواهد داشت.



چه کسی‌ باید مدارک خود را معادل سازی کند؟

برخی مشاغل هستند که در آلمان با نام رگوله یا نرمال سازی شده شناخته می شوند که شما میبایست حتما مجوزهای لازم را داشته باشید تا به شما اجازه فعالیت بدهد. اگر شما دارای اقامت آلمان هستید، می بایست برای شروع به کار در این زمینه ها مدرک و لایسنس مورد نظر را اخذ نمایید. مثلا اگر دکتر هستید یا مشاور اقتصادی و مالی هستید نیاز به گذراندن دوره و اخذ مدرک معتبر در آلمان خواهید داشت. همچنین اگر که شما پیمانکار یا بازرگان هستید نیاز به مدارک پیمانکاری و بازرگانی خواهید داشت که هر کدام پروسه کاری خود را می طلبد تا اخذ شود.

ارزش گذاری مدارک کاری، حرفه ای و تحصیلی شما در آلمان باعث می شود صلاحیت های فوق با سهولت بیشتر به شما اعطا گردد. شرکت وایز بیزنس گروپ در کلن آلمان آمادۀ ارائه خدمات در زمینه مشاوره و انجام امور اداری مربوط به ارزش گذاری مدارک را برای شما انجام خواهد داد.



چه کسانی می توانند از ارزشگذاری مدارک بهره مند گردند؟

کارشناسان فناوری اطلاعات (حوزه IT) یا مشاغلی مانند شیرینی پزی و نانوایی و... نیازی به معادلسازی مدارک ندارند. ولی در بازار از آنجایی که رقابت زیاد است، مسلماً داشتن لایسنس و Certificate تایید شده در انتخاب مشتری ها تاثیر گذار خواهد بود. شرکت های استخدام کننده معمولا به چنین مدارکی اهمیت ویژه ای می دهند، زیرا نشان می دهد شما زوایای کامل یک فیلد کاری در آلمان را مسلط هستید، پس آغاز به کار شما در آلمان محتمل تر خواهد بود. هرچند که ارزشگذاری مدارک در زمینه کاری شما ضروری نباشد.

به این نکته توجه فرمایید که اگر از کشورهای خارج از EU می خواهید وارد آلمان شده و شروع به کسب و کار کنید، اگر که تحصلات عالیه ندارید و توانایی های کاری شما بصورت اکتسابی و تجربی بوده اند، می بایست حتما برای اخذ گواهینامه های مورد نیاز اقدام نمایید، زیرا این تنها راهی خواهد بود که می توانید ثابت کنید واجد شرایط در زمینه کاری خودتان هستید.

جهت اطلاعات کامل تر و جزئیات بیشتر، می توانید از خدمات مشاوره رایگان وایز بیزنس گروپ بهره مند گردید.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۲۶۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهمیه ارز حج ۱۴۰۳؛ تفاوت ۱۰ میلیونی یورو دولتی و آزاد

فرارو- سهمیه ارز مسافران حج ۱۴۰۳ تفاوتی با پارسال ندارد و میزان یورویی که به زائران خانه خدا اختصاص پیدا می‌کند، معادل ارز تعلق‌گرفته به مسافران ترکیه و بقیه کشور‌های خارجی است. سهمیه ارز مسافران حج ۱۴۰۳ دقیقا معادل ۵۰۰ یورو دولتی یا ارز معادل آن که ریال عربستان باشد، تعیین شده است. به‌این ترتیب خرید سهمیه ارز مسافران حج به خاطر تفاوت فعلی نرخ ارز آزاد و دولتی، تقریبا ۱۰ میلیون به نفع حجاج تمام می‌شود و احتمالا مثل سال گذشته سهمیه ارز حجاج پای پرواز به دست آن‌ها می‌رسد.

سهمیه ارز مسافران حج ۱۴۰۳ چقدر است؟

سهمیه ارز مسافران حج ۱۴۰۳ مثل زائرانی که پارسال راهی عربستان شدند معادل ۵۰۰ یورو دولتی تعیین شده است که با نرخ مرکز مبادله ارز و طلا ایران فروخته می‌شود. آنطور که ایمان شمسایی به‌عنوان عاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حج در نشست خبری اخیرش مطرح کرده، با موافقت بانک مرکزی هر یک از زائران حج ۱۴۰۳ می‌توانند مبلغ ۵۰۰ یورو به نرخی که این بانک اعلام خواهد کرد، از شعب بانکی دریافت کنند.

سهمیه ارز مسافران حج ۱۴۰۳ فقط مختص زائران بالای ۱۸ سال نیست و دقیقا مثبل سال گذشته به هر کد ملی که در مراسم حجم امسال شرکت داشته باشد، سهمیه ارز حج تعلق می‌گیرد.

سهمیه ارز مسافران حج بیشتر از بقیه است؟

سهمیه ارز مسافران حج ۱۴۰۳ با سهمیه ارز مسافرتی متقاضیانی که ترکیه، ارمنستان و ... را برای مسافرت انتخاب می‌کنند، فرقی ندارد.

سهمیه ارز مسافرتی که همزمان با اولین روز‌های سال جدید مورد انتقاد برخی از کارشناسان بازار قرار گرفت، با اتمام تعطیلات نوروزی، از هزار به ۵۰۰ یورو تقلیل پیدا کرد. حالا حجاجی که امسال به خانه خدا مشرف می‌شوند، از سهمیه یکسانی با بقیه مسافران کشور‌های خارجی برخوردار خواهند بود. با این تفاوت که طبق اعلام معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حج، سهمیه ارز مسافران حج در سهمیه سالانه افرادی که به خارج از کشور سفر می‌کنند، محاسبه نمی‌شود و اصطلاحا سهمیه ارز دولتی این افراد محفوظ باقی می‌ماند.

سهمیه ارز حج جزو سهمیه سالانه مسافران محسوب نمی‌شود و بدون محدودیت سنی به هر زائری که راهی خانه خدا می‌شود تعلق می‌گیرد

یورو دولتی چقدر به‌نفع حجاج است؟

سهمیه ارز مسافران حج سال گذشته با نرخ بازار متشکل ارزی محاسبه می‌شد و حالا با کنار گذاشتن این بازار، نرخ مرکز مبادله ارز و طلا ایران ملاک قرار می‌گیرد.

سهمیه ارز مسافران حج همانطور که از اسمش پیداست، از محل یورو دولتی اختصاص پیدا می‌کند و طبیعتا نسبت به خرید یورو از بازار آزاد هزینه کمتری برای حجاج خواهد داشت.

قیمت یورو دولتی که هر روز از سوی مرکز مبادله ارز و طلا ایران آپدیت می‌شود، امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت به حدود ۴۷ هزار و ۳۴۵ تومان رسید. آنطرف در بازار آزاد ارز قیمت یورو از سوی فروشنده‌ها حول‌وحوش ۶۶ هزار تومان اعلام می‌شد. به‌این ترتیب قیمت یورو دولتی چیزی حدود ۱۰ میلیون تومان به‌نفع حجاج خواهد بود؟ چطوری؟

خرید سهمیه ارز مسافرتی با احتساب سقف ۵۰۰ یورویی، چیزی نزدیک ۲۳ میلیون و ۶۷۲ هزار تمام می‌شود در حالی که خرید همین میزان یورو از بازار آزاد و ارقام مورد علاقه دلال‌ها دقیقا ۳۳ میلیون تومان آب می‌خورد.

قیمت یورو آزاد همزمان با تعیین‌تکلیف سهمیه ارز مسافران حج ۱۴۰۳، کمی بیش از در مرز ۶۶ هزار تومان قرار داشت و و ضرب این عدد در ۵۰۰، ما را با رقمی نزدیک ۳۳ میلیون روبرو می‌کند.

سهمیه ارز مسافران حج کجا تحویل داده می‌شود؟

شرایط دریافت سهمیه ارز مسافران حج ۱۴۰۳ به شکل رسمی مشخص نشده و آنطور که معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حج در نشست خبری مطرح کرده، سهمیه ارز مسافران حج ۱۴۰۳ از شعب بانک‌های کشور پرداخت می‌شود.

سهمیه ارز مسافران حج با این حال به خاطر سخت‌گیری‌های بانک مرکزی، سال گذشته پای پرواز و بعد طی کردن همه مراحل اداری و مرسوم، به زائران خانه خدا تحویل داده شد و بعید نیست همین روند در سال جدید ادامه داشته باشد.

سهمیه ارز حج ۱۴۰۳ البته درحالی معادل ۵۰۰ یورو دولتی تعیین شده که با درخواست حاجی‌ها امکان عرضه ارز معادل یعنی ریال عربستان هم پیش‌بینی شده است.

دیگر خبرها

  • سهمیه ارز حج ۱۴۰۳؛ تفاوت ۱۰ میلیونی یورو دولتی و آزاد
  • پیام جوانان غزه به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا: «شما امید ما هستید/ قوی بمانید»
  • رادان: ضرباتی به نقشه شوم دشمن زدیم که در آینده مشخص می‌شود
  • رقم باورنکردنی بدهی بابک زنجانی و معادل آن در ایران
  • افزایش سرانه آموزشی با ساخت 600 کلاس درس جدید
  • رئیس دانشگاه محقق اردبیلی: چگونه در برابر ضرب و شتم دانشجویان ساکت هستید؟
  • ارتقای سرانه آموزشی هرمزگان با ساخت ۶۰۰ کلاس درس جدید در سال جاری
  • آخرین جزئیات استخدام پلیس فتا + شرایط، مدارک و نحوه ثبت نام
  • اکتشافات جهانی نفت و گاز سقوط کرد
  • مدارک تحصیلی مورد پذیرش در آزمون دکتری علوم پزشکی ۱۴۰۳ اعلام شد