Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سمنان  معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور از قرار گرفتن استان سمنان در آستانه محو بی‌سوادی خبر داد و گفت: میزان باسوادی در استان سمنان بالاتر از میانگینهای کشوری است.

شاپور محمدزاده در شورای پشتیبانی سواد آموزی استان سمنان از آمادگی وزارت آموزش و پرورش برای حمایت از اجرای طرح شتاب بخشی باسوادی در شهرستان‌های میامی و آرادان خبر داد و اظهار کرد: در آینده نزدیک شاهد برپایی جشن ریشه‌کنی و محو بیسوادی در استان سمنان خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا-معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نهضت سواد آموزی کشور در شورای پشتیبانی سواد آموزی استان سمنان در استانداری سمنان برگزار شد خاطرنشان کرد: شورای پشتیبانی سواد آموزی اصیل ترین مرجع ریشه‌کنی و پشتیبانی مبارزه با بی‌سوادی در سطح استان‌های کشور است .

محمد زاده با اشاره به گذشت چهار دهه از انقلاب اسلامی ایران گفت‌: نهضت سواد آموزی صدقه جاریه حضرت امام خمینی (ره) است که خدمات بسیار گسترده و متنوعی را به مردم ارائه کرده است.

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور اضافه کرد: تا پیش از انقلاب 52.5 درصد از مردم کشور بی‌سواد و 47.5 درصد نیز باسواد بودند که این عدد بر اساس سرشماری سال ۹۵ به 94.7 درصد باسوادی رسیده و خوشبختانه استان سمنان سه دهم درصد از میانگین کشوری نیز بالاتر است.‌

وی با اشاره به اینکه بزودی شاهد برپایی جشن ریشه کنی بیسوادی در استان سمنان خواهیم بود گفت: در استان سمنان در رده سنی ۱۰ تا ۴۹ ساله تعداد بسیار ناچیزی بیسواد وجود دارد که با تلاش تمامی مسئولان استان این تعداد نیز باسواد خواهند شد.

رییس سازمان نهضت سواد آموزی کشور همچنین گفت در پیش از انقلاب در رده سنی ۱۰ تا ۴۹ ساله از هر ۱۰۰ روستایی ۷۹ نفر بیسواد بودند در حالی که این عدد در سرشماری سال ۱۳۹۵ به مرز ۹۰ درصد باسوادی رسیده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این که در 6 سال استقرار دولت تدبیر و امید بالغ بر دو میلیون و 608 هزار  نفر کم سواد یا بیسواد تحت پوشش نهضت سواد آموزی قرار گرفته اند، افزود: هم اکنون ۸۰ درصد از فعالیت‌های نهضت سواد آموزی مختص زنان و بویژه زنان روستایی است.

وی با درخواست از استاندار سمنان مبنی بر حمایت از مجموعه نهضت سواد آموزی در برگزاری جشن محو بی‌سوادی در استان، اعلام آمادگی کرد تا ۷۰ درصد از اعتبارات طرح شتاب بخشی سواد آموزی در شهرستان‌های میامی و آرادان را از محل اعتبارات سازمان نهضت سواد آموزی کشور تامین کند . همچنین بر این اساس ۳۰ درصد باقی مانده نیز با موافقت استاندار سمنان از محل اعتبارات استانی تامین خواهد شد.

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی آموزش و پرورش نهضت سوادآموزي استاندار سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۲۶۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۰۰۰ کمبود ماما در مقابل ۳۰۰ مجوز استخدام

به گزارش خبرگزاری مهر، فاطمه محمدبیگی، افزود: متأسفانه کمبود ماما در کشور همچون کادر پرستاری در شیفت‌های سنگین این گروه خود را نشان داده است و منجر به استهلاک، خستگی کادر مامایی شده است و همین مسئله عاملی بر کاهش کیفیت کار ماماها در کشور است.

وی گفت: مامایی یکی از مشاغل ارزنده در جهان هستی است، رشته مامایی به دلیل اینکه سلامت مادر و کودک را به ارمغان می‌آورد بسیار ارزشمند است، ارتقای سلامت مادران و کودکان، ترویج فرزندآوری و تغذیه به واسطه شیر مادر، جلوگیری از مرگ مادر، کودک و آموزش مراقبت‌های دوران بارداری معمولاً به واسطه این گروه حساس رشته پزشکی انجام می‌پذیرد.

محمدبیگی با اشاره به کاهش جمعیت ایران در سال‌های آینده، افزود: ایران تنها کشور دارنده جایزه کاهش جمعیت در جهان است، در قانون جوانی جمعیت به صورت ویژه به کمبود ماما در کشور اشاره شده، یعنی به ازای هر دو زایمان فعال باید یک ماما در کشور وجود داشته باشد؛ متأسفانه به دلیل کمبود ماما در بیمارستان‌های کشور این بند قانونی اجرایی نمی‌شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان در مجلس، با بیان اینکه قرار بود امسال حدود ۳۵۰۰ ماما در کشور استخدام شوند، اظهار داشت: در ظرفیت پذیرش و استخدام وزارت بهداشت تنها حدود ۳۰۰ ماما در کشور ثبت شده بود، چرا باید میزان جذب و استخدام ماما به رغم نیاز کشور کم باشد.

کد خبر 6096249 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • سمنان در زمره استان‌های کم تورم کشور است
  • طرح ملی سواد آبی در یزد ۳ ساله شد
  • ۹۲ درصد متقاضیان واجد شرایط تسهیلات نهضت ملی مسکن، قرارداد امضا کردند
  • ۱۱۳۰نفر از استان سمنان به حج اعزام می‌شوند
  • شروع کاهش نرخ باروری به حدود دهه چهل برمی‌گردد
  • ۹۰۰۰ کمبود ماما در مقابل ۳۰۰ مجوز استخدام
  • یک سد مهم کشور پُر شد؛ مردم مراقبت کنند
  • هشدار مهم هواشناسی پس از پر شدن ۸۱ درصد مخازن سد‌های خوزستان
  • آخرین خبرها از وضعیت سدهای خوزستان؛ سد دز پر شد
  • سد دز پر شد/ وضعیت سدهای خوزستان چگونه است؟