Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- بخش اعظم تولید کشورهای عضو اوپک از این تنگه عبور می‌کند و بخش زیادی از نفت کشورهای واردکننده هم از این تنگه تامین می‌شود، اگر این تنگه به هر دلیلی بسته شود قیمت نفت در بازار به طور سرسام‌آور بالا می‌رود

محمود خاقانی  درباره تبعات بسته شدن تنگه هرمز برای کشورهای صادرکننده و واردکننده نفت اظهار داشت: تنگه هرمز را طرف ایرانی و طرف‌های مخالف نظام جمهوری اسلامی نخواهند بست زیرا تنگه هرمز منافع مشترک برای همه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه با بسته شدن تنگه هرمز همه متضرر خواهند شد، گفت: بخش اعظم تولید کشورهای عضو اوپک از این تنگه عبور می‌کند و بخش زیادی از نفت کشورهای واردکننده هم از این تنگه تامین می‌شود، اگر به هر دلیلی بسته شود قیمت نفت در بازار به طور سرسام‌آور بالا می‌رود. ضمن اینکه تولید نفت خام کشورهای غیر عضو اوپک و سایر کشورهای اوپک که خارج از تنگه هرمز تردد می‌کنند نیز نمی‌تواند پاسخگوی بازار باشد.

این کارشناس بین الملل حوزه انرژی با تاکید بر اینکه بهترین تدبیر برای مقابله با بحران احتمالی حوصله و منطق است، خاطرنشان کرد: در این رابطه نباید احساساتی و عجولانه تصمیم گیری کنیم بلکه باید با عقل و دیپلماسی با هر بحرانی مواجه شویم.

وی بیان کرد: در این شرایط، کشورهای واردکننده نفت خام نگران خواهند بود. به نظر می‌رسد در حال حاضر کشورهای منطقه نگران شده و پشت پرده تماس دیپلماسی با تهران و اروپا را افزایش می‌دهند تا تنش کاهش یابد.

مرتضی بهروزی‌فر نیز در این باره به ایلنا گفت: در صورت بسته شدن تنگه هرمز، عربستان با توجه به سرمایه‌گذاری چند سال گذشته بخش قابل توجهی از صادرات را به غرب کشورش منتقل می‌کند، امارات با یک خط لوله تنگه هرمز را دور زده و از طریق دریای عمان صادرات خود را انجام می‌دهد. اما موضوع مهم اینکه با بسته شدن تنگه هرمز به کشورهای متحد خودمان از جمله چین، ژاپن و کره که بیشترین وابستگی را به نفت خلیج فارس دارند، ضربه می‌زنیم که ایران چنین قصدی ندارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 18 میلیون بشکه نفت از تنگه هرمز عبور می‌کند، افزود: بیشترین ضرر را از بسته شدن تنگه هرمز ایران، قطر و کویت خواهند کرد.

 ایلنا

برچسب ها: ایران ، واردات نفت ، تنگه هرمز

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: ایران واردات نفت تنگه هرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۲۶۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هم‌گروهی تیم ملی هندبال پسران ایران با کویت و چین

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، هجدهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی آسیا پسران جوان و انتخابی مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۵ لهستان قرار است ۲۶ تیر تا ۶ مرداد سال جاری در اردن برگزار شود. 

مراسم قرعه‌کشی این مسابقات امروز در امان پایتخت کشور اردن محل برگزاری این رقابت‌ها برگزار شد که طی آن تیم ملی هندبال جوانان ایران در گروه B با تیم‌های کویت و چین همگروه شد.

۱۳ تیم در این دوره از مسابقات حضور دارند که در ۳ گروه ۳ تیمی و یک گروه ۴ تیمی قرعه‌کشی شدند.

قرعه‌کشی کامل مسابقات قهرمانی آسیا پسران جوان:

گروه A: بحرین - عربستان - هنگ کنگ

گروه B: کویت - ایران - چین

گروه C: اردن - هند - عمان

گروه D: ژاپن - کره‌جنوبی - چین تایپه - قطر

ابتدا قرار بود رقابت‌های هندبال قهرمانی جوانان آسیا به میزبانی عربستان سعودی برگزار شود که پس از انصراف این کشور با تصمیم کنفدراسیون هندبال آسیا میزبانی این دوره از رقابت‌ها، به کشور اردن سپرده شد.

تیم ملی هندبال جوانان ایران با هدایت شریف مومن مصری در حال آماده‌سازی برای حضور قدرتمند در این دوره از رقابت‌هاست.

دیگر خبرها

  • سرمربی تیم هندبال جوانان: برای کسب سهمیه جهانی می‌جنگیم
  • خبر جدید از کشتی توقیف شده توسط سپاه در تنگه هرمز
  • خبر جدید از کشتی توقیف شده بدست سپاه / وزیر کشور: قوه قضائیه مسئول است
  • تیم هندبال ایران با کویت و چین هم گروه شد
  • قرعه‌کشی آسیا: ایران همگروه کویت و چین
  • تیم هندبال جوانان ایران با کویت و چین هم گروه شد
  • نگرانی از سرایت اعتراضات دانشجویی ضدصهیونیستی به جهان عرب
  • هندبال قهرمانی جوانان آسیا؛ پسران ایران با کویت و چین هم گروه شدند
  • هم‌گروهی تیم ملی هندبال پسران ایران با کویت و چین
  • هم‌گروهی تیم ملی هندبال پسران ایران با کویت و چین