Web Analytics Made Easy - Statcounter

به دنبال بارندگی و برف چند روز اخیر بیش از ۴ میلیون متر مکعب رواناب در سازه‌های آبخیزداری استان و یک میلیون و ۶۰۰ هزار متر مکعب رواناب در سدهای خراسان جنوبی ذخیره شده است. ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۷ استانها خراسان جنوبی نظرات - اخبار استانها -

حسین امامی در گفتگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند، اظهار داشت: در پی بارش‌های چند روز اخیر یک میلیون و 600 هزار متر مکعب رواناب در اثر بارش‌های چند روز اخیر در پشت سد‌های استان ذخیره شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل آب و فاضلاب خراسان جنوبی با بیان اینکه سد‌های استان ظرفیت ذخیره 81 میلیون مترمکعب آب را دارند افزود: در وضعیت آرام ظرفیت مهار روان آب‌ها به میزان 450 میلیون مترمکعب و در وضعیت بارانی ظرفیت مهار به میزان 750 میلیون مترمکعب روان آب در سطح استان است.

هشدارهواشناسی درباره وقوع رواناب و کاهش دما خراسان جنوبی از اواسط هفته جاریاحداث کانال انحرافی برای جلوگیری از ورود رواناب به آق‌قلا؛ سرریز سد وشمگیر کاهش یافتکاهش 40 درصدی رواناب‌های استان اردبیل در سال 97 زنگ خطری برای منطقه است

وی با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از بارش‌های چند روز اخیر در استان به صورت برف و بخشی هم به‌صورت رواناب بوده است افزود: رواناب‌های محدوده نهبندان، سربیشه، شهرستان‌های مرزی و همچنین یک میلیون رواناب در محدوه سد سیاهو را مهار کردیم و در محدوده طرح‌های تغذیه مصنوعی هم بالغ بر 600 هزار متر مکعب رواناب مهار شده است.

ذخیره بیش از 4 میلیون متر مکعب روان آب در سازه‌های آبخیزداری استان 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی نیز گفت: یک هزار و 918 سازه آبخیزداری در استان وجود دارد که بعد از بارندگی‌های اخیر 4 میلیون 797 هزار 580 متر مکعب روان آب در این سازه‌ها ذخیره شده است.

علیرضا نصرآبادی افزود: از این تعداد سازه 162 عدد در طبس، 184 سازه در فردوس، 140 سازه در بشرویه، 230 سازه در سرایان، 218 سازه در سربیشه، 137 سازه در درمیان، 65 سازه در قاین ، 308 سازه در نهبندان، 55 سازه در خوسف، 331 سازه در بیرجند و 88 سازه در زیرکوه احداث شده است.

وی درباره حجم روان آب ذخیره شده در این سازه‌ها نیز توضیح داد: به جز شهرستان طبس، فردوس، درمیان و قاین که بارش به صورت برف بوده در سایر شهرستان‌ها بارش باران را داشته‌ایم که حجم آن به بیش از 4 میلیون متر مکعب رسیده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی یادآور شد: حجم ذخیره تمام سازه‌های استان به بیش از 78 میلیون متر مکعب می‌رسد.

انتهای پیام/254/ز

R41348/P/S6,56/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۲۷۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از ٣٨ خیر مدرسه ساز در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای خراسان جنوبی، امروز در بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه ساز در بیرجند از ٣٨ خیر مدرسه ساز در خراسان جنوبی تجلیل شد. 

از بیست و پنجمین جشنواره خیرین مدرسه ساز تاکنون ۱۸ هزار و ۳۸۲ مترمربع فضای آموزشی آماده و تحویل آموزش و پرورش شده است. 

در خراسان جنوبی ساخت ٣۵٠٠ کلاس درس دیگر نیاز است. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • خسارت ۸۳ میلیارد تومانی سیل به سازه‌های آبخیزداری زیرکوه
  • سازه‌های آبخیزداری سمنان ۶ میلیون مترمکعب رواناب بارش‌ها را ذخیره کرد
  • اجرای ۲۷ سازه آبخیزداری در استان اردبیل
  • ذخیره‌ ۶ میلیون مترمکعب روان‌آب در سازه‌های آبخیز‌داری سمنان
  • اجرای طرح ملی ورزش با مردم در خراسان جنوبی
  • کمتر از ۳۰ درصد مخازن سد‌های خراسان‌شمالی آب دارد/ضرورت صرفه جویی درتابستان
  • کنترل ۲ میلیون متر مکعب سیلاب در سازه‌های آبخیزداری بیرجند
  • ۶۴ درصد حجم سدها پر شد/ بارش‌ها چقدر بالا رفت؟
  • استحصال ۴۸۷ میلیون متر مکعب آب با اجرای عملیات آبخیزداری در کرمانشاه
  • تجلیل از ٣٨ خیر مدرسه ساز در خراسان جنوبی