Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه فرهنگی ــ نماینده ولی‌فقیه در کردستان با تأکید بر اینکه نشست با علما عبادت محسوب می‌شود، گفت: کلید جاودانگی علما در کتاب‌ها و آثار مکتوب آن‌ها نهفته است و از این طریق می‌توان با آن‌ها ارتباط برقرار کرد.

به گزارش ایکنا از کردستان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی، نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان، در مراسم اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان مسابقه کتاب‌خوانی آثار مقام معظم رهبری که امروز، 25 دی‌ماه در کتابخانه امام خامنه‌ای سنندج برگزار شد، با اشاره به اهمیت بحث کتاب و کتاب‌خوانی اظهار کرد: برای نجات انسان از تاریکی‌ها و ظلمات و هدایت به‌ سوی نور آنچه می‌تواند ما را در این راه کمک کند، کتاب و کتاب‌خوانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هدایت انسان در زمان بیشتر انبیای الهی نیز به‌واسطه همین کتاب بوده است و امروز نیز قرآن تنها کتاب هدایت انسان به سمت نور الهی است.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی با اشاره به اینکه مطالعه کتاب موجب دانایی و احترام بیشتر بین مردم می‌شود، بیان کرد: پیامبر اکرم(ص) نیز می‌فرماید: «ارزش انسان‌ها به این است که با علم سرکار داشته باشند و برای این امر باید با علما ارتباط برقرار کنید».

وی بیان کرد: راه برقراری ارتباط با علما تنها ارتباط مستقیم با آن‌ها نیست بلکه از طریق مطالعه آثار و تألیفات آن‌ها می‌توان با دیدگاه‌ها و نظرات هدایتگر آن‌ها آشنا شد و به جایگاه والا و متعالی مقام انسانیت رسید.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با تأکید بر اینکه نشست با علما عبادت محسوب می‌شود اعلام کرد: کلید جاودانگی علما در کتاب‌های و آثار مکتوب آن‌ها نهفته است و از این طریق می‌توان با آن‌ها ارتباط برقرار کرد.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی بیان کرد: تلاوت قرآن برای انسان عبادت و ذکر بوده و او را در مسیر شد و تعالی قرار می‌دهد و بر همین اساس نیز هم‌نشینی با کتاب یک عالم ربانی مانند هم‌نشینی باخدا بوده و تأثیرگذاری خاصی بر انسان خواهد گذاشت.

وی با بیان اینکه علما گاهی با رفتار، گفتار، عمل خود می‌توانند بر یک جامعه تأثیرگذار باشند، ادامه داد: کسانی مانند شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، کسانی هستند که با عمل و رفتار خود توانستند نه‌تنها بر اطرافیان خود بلکه بر یک جهان تأثیرگذاری داشته باشند؛ لذا باید از لحظه‌لحظه زندگی‌شان کتاب‌ها نوشت.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان افزود: مقام معظم رهبری استان کردستان را یک استان فرهنگی نام‌گذاری کرده است؛ لذا باید انجام کار فرهنگی در استان کردستان نسبت به سایر استان‌ها بیشتر باشد تا زمینه رشد و تعالی فرهنگی بودن استان را فراهم کرد.

وی با اشاره به برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی آثار مقام معظم رهبری افزود: این مسابقه یک کار ارزشمند و درخور شأنی بوده در راستای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و آشنایی نسل جوان با افکار و اندیشه‌های رهبر معظم انقلاب باید ادامه داشته باشد.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی افزود: امروز تلاش برای گسترش کتاب‌خوانی و فرهنگ مطالعه در جامعه وظیفه‌ای سنگین بر دوش تمام مسئولان است که باید به‌طورجدی مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه گفته‌ها و نوشته‌های رهبر معظم انقلاب در تمام حوزه دقیق و کارشناسی شده بوده است، یادآور شد: این گفته‌ها و نوشته‌ها باید در قالب برنامه‌های فرهنگی در اختیار جوانان و نوجوانان قرار گیرد تا نسل جوان جامعه با تمامی ابعاد شخصیتی ایشان بیشتر آشنا شوند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا کردستان فرهنگی مسابقه کتابخوانی آیت الله حسینی شاهرودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۲۷۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چاپ سوم «سیطره» در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «سیطره» نوشته کیانوش گلزار راغب شامل خاطرات نادر کیانی در اردوگاه کومله، به‌تازگی توسط انتشارات سوره مهر به چاپ سوم رسیده و در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه می شود.

این کتاب خاطرات هفت سال نفوذ نادر کیانی از نیروهای انقلابی ایران به اردوگاه حزب دموکرات کردستان و سازمان کومله در اقلیم کردستان عراق است که تا سطوح عالی سازمانی و مسوول پذیرش این سازمان رشد می‌کند.او با دسترسی به اطلاعات ویژه درون گروهی، گرفتار زندان اقلیم کردستان شده و در نهایت با تحمل رنج و مرارت فراوان به کشور باز می‌گردد و ثمره سال‌ها تلاش و مجاهدت خود را در خدمت نظام جمهوری اسلامی ایران قرار می‌دهد.

آیین رونمایی این کتاب با حضور حجت‌الاسلام اسماعیل خطیب وزیر اطلاعات، محمد مهدی دادمان رییس حوزه هنری، زهره الهیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، مرتضی سرهنگی نویسنده پیشکسوت حوزه دفاع مقدس، خانواده قربانیان ترور گروهک‌ها و تعداد کثیری از چهره‌های فرهنگی، عصر چهارشنبه ۲۹ شهریور در تالار مهر حوزه هنری برگزار شد.

چاپ سوم کتاب «سیطره» با ۲۸۳ صفحه، شمارگان هزار و ۲۵۰ نسخه عرضه شده است.

کد خبر 6093222 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • انتشار فراخوان بخش ویژه «کتاب و سینما» جشنواره فیلم کوتاه تهران
  • انتشار کتاب «سمفونی رنگ، هارمونی خط»
  • روایت زندگی قهرمانان در دستان دانش آموزان
  • روایت زندگی قهرمانان در دستان دانش اموزان
  • اهتمام نهاد کتابخانه های عمومی برای حمایت از آثار ادبیات پایداری
  • مسوولان در نشر و چاپ کتاب نویسندگان را حمایت کنند
  • فراخوان سی‌ودومین جایزه جهانی کتاب سال منتشر شد
  • چاپ سوم «سیطره» در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود
  • موزه نادر، خانه‌ای برای ادب‌ورزی/ مهمانی هر روز هفته با یار مهربان
  • چاپ کتابی درباره سکوت و پایبندی در آثار آلبر کامو