Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول روابط عمومی هواشناسی آذربایجان شرقی از بارش برف و کاهش دما از روز جمعه 27 دی در استان خبر داد

افشین ابراهیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز با اشاره به آخرین وضعیت جوی استان اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی، حاکی از ورود سامانه بارشی از روز جمعه به استان است که پیامد آن بارش برف، مه و کاهش دما خواهد بود

مسئول روابط عمومی هواشناسی استان تصریح کرد: این سامانه تا روز دوشنبه ٣٠ دی ماه در استان ادامه خواهد داشت و کاهش دما بین ۳ تا ۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابراهیمی با اشاره به این که کولاک برف در گردنه‌ها و مناطق مرتفع و کوهستانی وجود دارد، بیان کرد: مردم از تردد و سفرهای غیرضروری پرهیز کنند و رانندگانی که قصد عبور از محورهای کوهستانی را دارند با توجه به پیش‌بینی کولاک برف در ارتفاعات حتماً تجهیزات زمستانه از جمله زنجیر چرخ، آذوقه و لباس گرم را به همراه داشته باشند.

مسئول روابط عمومی هواشناسی استان تاکید کرد: به هم استانی‌ها توصیه می‌شود با توجه به یخبندان، مه گرفتگی، لغزندگی و کاهش دید در جاده‌ها، اقدامات پیشگیرانه لازم جهت جلوگیری از حوادث و خسارات احتمالی بعمل آید.

انتهای پیام/60001

منبع: فارس

کلیدواژه: دما آذربایجان شرقی بارش برف هواشناسی کولاک برف تبریز یخبندان مه گرفتگی خبرگزاری فارس فارس تبریز فارس آذربایجان شرقی کوهستان دوشنبه نقشه های هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۲۷۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باران بهاری آذربایجان شرقی را فراگرفت

مردم مناطق مختلف آذربایجان شرقی برای چهارمین روز متوالی شاهد بارش رحمت الهی هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، بارش باران در روزهای اخیر موجب خوشحالی شهروندان به خصوص کشاورزان و باغداران این استان شده است.

اداره کل هواشناسی استان با صدور هشدار نارنجی اعلام کرد: از عصر امروز، دوشنبه، تشدید سامانه بارشی، موجب رگبار باران و رعد برق در همه نواحی آذربایجان شرقی و در نواحی مستعد، بارش تگرگ و وزش باد گاهی شدید خواهد شد که احتمال رخداد تندبادهای لحظه‌ای و خیزش گرد و خاک دور از انتظار نیست.

این سامانه تا بعد از ظهر سه‌شنبه ادامه خواهد داشت و آب‌گرفتگی معابر عمومی، جاری شدن رواناب، طغیان رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، صاعقه و تگرگ در ارتفاعات و مناطق کوهستانی، لغزندگی جاده‌ها، اختلال در ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، مه‌گرفتگی و احتمال خسارت در اثر وزش باد وجود دارد.

اداره کل هواشناسی تاکید کرد: اتراق نکردن در حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها، صعود نکردن به ارتفاعات، احتیاط در ترددهای جاده‌ای و جاده‌های کوهستانی، لغو سفرهای غیرضروری و فعالیت‌های کوهنوردی، محکم کردن سازه‌های سبک، پارک نکردن خودروها در کنار درختان فرسوده، توجه به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی استان، خودداری از چرای دام و تردد نکردن عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت به‌ویژه چادرهای مسافرتی، لایروبی کانال‌ها و آبروها و انتقال نهاده‌های کشاورزی به مکان‌های مسقف باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

کد خبر 751019

دیگر خبرها

  • تداوم بارش باران در آذربایجان شرقی
  • تداوم بارش باران تا روز جمعه در آذربایجان شرقی
  • هشدار هواشناسی به کشاورزان ۲۵ استان
  • بارش برف بهاری در روستاهای شهرستان اسکو + فیلم
  • بارندگی در خوزستان ادامه دارد
  • باران بهاری آذربایجان شرقی را فراگرفت
  • باران بهاری آذربایجان شرقی را فرا گرفت
  • احتمال وقوع دوباره سیل در آذربایجان شرقی
  • بازداشت ۷ نفر اراذل و اوباش در منطقه رواسان تبریز
  • بارش باران در مناطق مختلف آذربایجان شرقی