Web Analytics Made Easy - Statcounter

"سرگی لاوروف" وزیر خارجه روسیه از کشورهای جنوب خلیج فارس خواست تا یک مکانیسم امنیتی مشترک در منطقه تشکیل دهند. وی افزود: زمان آن رسیده تا به اقدامات یک طرفه جهانی مانند تحریم‌ها پایان دهند.

لاوروف در یک کنفرانس امنیتی در دهلی گفت که ما به کشورهای جنوب خلیج فارس پیشنهاد تشکیل یک مکانیسم ائتلافی-امنیتی داده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما این پیشنهاد را با اقدامات دفاعی شروع کردیم و دیگر کشورها را به تمرین‌های مشترک نظامی دعوت می‌کنیم.

"سرگی لاورف" وزیر امور خارجه روسیه در حال سخنرانی در همایش دهلی/ عکس: رویترز

تنش‌ها در حوزه خلیج فارس به دنبال ترور سردار "قاسم سلیمانی" توسط نیروهای آمریکا و انتقام موشکی ایران به پایگاه‌های نیروهای آمریکا در عراق افزایش یافته است.

لاوروف در این باره گفت: ما در باره اتفاقات احتمالی در حوزه خلیج فارس نگرانیم.

محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران نیز در همایش دهلی شرکت دارد. این در حالیست که کشورهای بریتانیا، فرانسه و آلمان ایران را به نقص توافق‌نامه هسته‌ای برجام (به دست آمده در سال 2015 ) متهم کرده‌اند. عبور از این توافق‌نامه می‌تواند منجر به اعمال دوباره تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران شود.

خبرگزاری فارس در روزهای قبل به نقل از ظریف نوشت: استفاده از مکانیسم حل اختلاف در این موضوع از منظر قانونی یک اشتباه قانونی است.

لاوروف نیز در این باره گفت: تحریم‌های یک جانبه یکی از بزرگترین مشکلات دنیای امروز است.

وی افزود: در قرن 21 و در زمانی هستیم که باید از شر شیوه‌های استعماری و نئو استعماری در روابط بین‌الملل خلاص شویم.

آمریکا پس از خروج از توافق‌نامه هسته‌ای با ایران، تحریم‌های مجدد ایران را آغاز کرد و اندکی بعد آن را به "فشار حداکثری" رساند. در این روند آمریکا درآمدهای نفتی، معدنی و صنعتی ایران را هدف قرار داد.

"بوریس جانسون" نخست‌وزیر بریتانیا روز سه شنبه از دونالد ترامپ خواست تا توافق هسته‌ای ایران را با پیمان جدید و پیشنهادی خود جایگزین کند و اطمینان یابد که ایران هیچ سلاح هسته‌ای را نمی‌سازد.

ترامپ نیز در توییتی نوشت: با جانسون در مورد این "توافق ترامپی" موافق است.

____________________________________________

بیشتر بخوانید:

حمایت روسیه از طرح ایران برای تامین امنیت خلیج فارس پیشنهاد ایران: تشکیل ائتلاف 8 کشور منطقه برای تأمین امنیت خلیج فارس کویت: در حال بررسی طرح ایران درباره امنیت خلیج فارس هستیم

_________________________________________________

 

لینک کوتاه: asriran.com/002yQp

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: بوریس جانسون لاوروف روسیه خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۲۷۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخست‌وزیر بلژیک: در حال بررسی اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه اسرائیل هستیم

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، بر اساس آنچه رسانه‌های بلژیک امروز دوشنبه گزارش دادند، «الکساندر دی کرو» نخست وزیر بلژیک، در حال بررسی اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه اسرائیل به دلیل جنگی است که این رژیم در غزه به راه انداخته است.

بلژیک در همراهی با دیگر کشورهای اتحادیه اروپا – ایرلند، اسپانیا، مالت، اسلوونی و لوکزامبورگ – از جنگ اسرائیل علیه غزه انتقاد کرده، ابتکاری را برای به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین ارائه داده و خواستار توقف فروش تسلیحات به اسرائیل و آتش‌بس در غزه شده است.

دی کرو گفت که در دیدار با رهبران کشورهای اتحادیه اروپا، تلاش خواهد کرد تا تحریم‌هایی را علیه اسرائیل اعمال کند، از جمله ممنوعیت کامل واردات کالا از شهرک‌های کرانه باختری و برخورد با شرکت‌هایی که شعبه و معاملاتی در شهرک‌ها، به ویژه به شراب، خرما و محصولات روغن زیتون اشاره دارد.

دی کرو افزود: اعمال تحریم‌ها علیه اسرائیل ناشی از دلایل اخلاقی و ادامه جنگ با غزه و وضعیت کرانه باختری است و ما به سادگی نمی‌توانیم کنار بایستیم؛ چراکه قربانیان در نتیجه عملیات نظامی اسرائیل بسیار زیاد است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نخست‌وزیر بلژیک: در حال بررسی اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه اسرائیل هستیم
  • رئیس سیا نگران روابط ایران و روسیه شد/ برنز به ایران اتهام زد
  • شراکت ایران و روسیه در مسیر بسیار خطرناکی پیش می‌رود
  • رئیس سیا: شراکت ایران و روسیه در مسیر بسیار خطرناکی پیش می‌رود
  • ناگفته‌هایی درباره سهم کشورمان از یک میدان گازی در شمال خلیج‌فارس
  • رییس سیا: شراکت ایران و روسیه در مسیر بسیار خطرناکی پیش می‌رود
  • رییس سیا: شراکت ایران و روسیه در مسیر بسیاز خطرناکی پیش می‌رود
  • خودزنی آمریکا با تحریم روسیه / مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!
  • خودزنی آمریکا با تحریم روسیه/ مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!
  • حوضه خلیج فارس یکی از آلوده‌ترین پهنه‌های آبی در جهان است/ اولویت دیپلماسی زیست‌محیطی خلیج فارس