Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

معاون ساخت و توسعه راه آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از امضای قرارداد خرید ۱۳ هزار و ۵۰۰ تن ریل ملی با تولیدکننده داخلی برای احداث راه آهن میانه-اردبیل خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از مهر، عباس خطیبی درباره خرید ریل از تولیدکننده داخل اظهار داشت: اخیراً تفاهم نامه‌ای با ذوب آهن به امضا رسانده‌ایم که در آن خرید ۱۳ هزار و ۵۰۰ تن ریل از سوی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور برای استفاده در پروژه‌های زیرساختی ریلی مورد تأکید قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این تفاهمنامه به زودی به قرارداد تبدیل شده و مراحل اداری و حقوقی آن تقریباً به انتها رسیده است. این ۱۳ هزار و ۵۰۰ تن ریل برای پروژه راه آهن میانه - اردبیل مورد استفاده شرکت ساخت و توسعه خواهد بود. ضمن اینکه فعلاً بخشی از ریل را به صورت امانی از شرکت تولیدکننده دریافت کرده ایم.

معاون ساخت و توسعه راه آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور یادآور شد: این قرارداد در راستای تأکید دولت و نظام مبنی بر استفاده از توان تولید داخل به جای خرید حارجی است. از همین رو بر تولیدات ریل ذوب آهن متمرکز شده ایم که اتفاقاً نتایج بهتری هم دریافت کرده ایم و در چند پروژه از محصولات ریل ملی بهره برده ایم.

خرید یکجای ۵۰ هزار تن ریل از تولیدکننده داخلی برای چند پروژه ریلی

خطیبی با اشاره به تولید ریل با کیفیت مناسب UIC۶۰ استاندارد ۶۰E۱ در ذوب آهن گفت: قرار است در سبد بزرگ‌تری حتی در حد ۵۰ هزار تن به صورت ترک تشریفات برای چند طرح ریلی، از محصولات ریل تولید داخل استفاده کنیم که دیگر نیازی به امضای قراردادهای جداگانه برای هر پروژه نباشد؛ این اتفاق در وزارت راه و شهرسازی نهایی شد و برای اخذ مجوزهای لازم، آن را به سازمان برنامه و بودجه ارسال کرده ایم. پیگیریم تا با اخذ مصوبات، قرارداد خرید ۵۰ هزار تن ریل با ذوب آهن را به امضا برسانیم که معادل مصرف حدود یک سال و نیم از فعالیت‌های زیرساخت ریلی شرکت ساخت و توسعه است.

خط آهن چابهار-زاهدان / ‬خرید ریل پروژه از تولیدکننده داخلی

وی درباره راه آهن چابهار - زاهدان تصریح کرد: در حال حاضر پیشرفت فیزیکی پروژه ۴۲ درصد بوده و قرار است مابقی ریل مورد نیاز را از ذوب آهن تأمین کنیم؛ مذاکرات را انجام داده‌ایم.

معاون شرکت ساخت ادامه داد: ظرف چند روز آینده بخشی از نقدینگی به قرارگاه خاتم تحویل می‌شود که از محل صندوق توسعه ملی است در حال حاضر قسط اول از مبلغ ۳۰۰ میلیون دلاری که با مجوز رهبر معظم انقلاب از محل صندوق توسعه به پروژه چابهار - زاهدان تخصیص یافت، به وزارت راه و شهرسازی پرداخت شده است. قرارداد خرید ریل را هم به زودی از همین محل با ذوب آهن به امضا می‌رسانیم.

آخرین وضعیت قطار سریع السیر تهران-اصفهان / ‬چین قسط دوم فاینانس را فعال کرد

وی درباره قطار سریع السیر تهران - قم - اصفهان گفت: این پروژه متوقف نیست وضعیت آن از قبل خیلی بهتر است ولی ازآنجایی که این پروژه یک مگاپروژه بوده و با سایر طرح‌های ریلی دیگر متفاوت است، روند رو به رشد آن کمی کندتر است. اما قول می‌دهم روز به روز فعالیت این پروژه افزایش یابد.

خطیبی تأکید کرد: چینی‌ها نه تنها قسط اول ال سی (گشایش اعتبارات اسنادی) را برگشت نزده اند، بلکه در حال رایزنی هستیم تا قسط دوم را هم به مبلغ ۹.۶ میلیارد یوآن فعال کنیم. برخی هزینه‌های اقدامات اداری و حقوقی مانند هزینه سایناشور و فاینانس آن باقی مانده که باید تأمین کنیم از همین رو گره‌هایی باقی مانده که باید مشکلات تحریم‌ها را نیز به آن اضافه کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: ریل پروژه میانه اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۲۸۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از قطار اردبیل- میانه در نیمه اول سال جاری

ایسنا/اردبیل استاندار اردبیل با اذعان بر اینکه معلمی شغل انبیاست و قداست و شرافت آن ارزشمند است، گفت: امیدواریم نمره قبولی را از معلمان خود گرفته باشیم.

سیدحامد عاملی ۱۲ اردیبهشت در دومین گردهمایی جمعی از بازنشستگان و پیشکسوتان آموزش و پرورش استان اردبیل ضمن تبریک روز معلم این شغل را بافضیلت توصیف کرد و افزود: معلمی قداست و شرافت دارد و در جامعه ارزشمند است.

وی ادامه داد: معلمان به نوعی ایثار می کنند و زندگی و عمر خود را در مسیر انسان سازی و آینده انسان های شایسته صرف می نمایند.

استاندار اردبیل با عنوان اینکه فضیلت کار معلمی را با هیچ چیز نمیتواند عوض کرد، گفت: مشکلات اقتصادی و معیشتی در جامعه وجود دارد و برخی مسائل را برای معلمان استان ایجاد کرده است، اما از قداست و شرافت شغل معلمی کم نمی کند.

عاملی اضافه کرد: قدردان زحمات و تلاش های معلمان بااخلاص هستیم و امیدواریم وظیفه شاگردی را بجا آورده باشیم و نمره قبولی را از معلمان خود گرفته باشیم.

استاندار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه استان اردبیل دارای ظرفیت‌های متعدد کشاورزی و صنعتی و گردشگری و منابع انسانی است، اظهار کرد: رتبه این استان در سطح کشور از لحاظ شاخص های توسعه ای مناسب نیست و اقداماتی را برای برطرف کردن مشکلات استان و تأمین زیرساختهای لازم انجام داده ایم.

وی تصریح کرد: در نیمه اول سال جاری قطار اردبیل به میانه به بهره برداری خواهد رسید و پیگیر اتصال آن به پارس آباد تا روسیه و هلسینکی خواهیم بود.

عاملی از کنسلی ۱۷ پرواز در سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: با استقرار تجهیزات در فرودگاه کنسلی ها کاهش خواهد یافت.

وی به تولید یک میلیون تن محصولات کشاورزی اشاره کرد و افزود: ۱۷ هزار میلیارد تومان به درآمد بخش کشاورزی استان اردبیل اضافه خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مذاکرات شهرداری قم با چینی‌ها برای خرید ۳ رام واگن مترو 
  • بهره برداری از قطار اردبیل- میانه در نیمه اول سال جاری
  • تکمیل ۴۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در یزد/ خرید و فروش امتیاز مسکن ملی ممنوع
  • کلنگ احداث هتل و تله‌کابین خوشاکو ارومیه به زمین زده شد
  • احداث ۲۷ شهر جدید در نقاط ساحلی
  • بندر چابهار در آینده نزدیک یک بندر ریل پایه خواهد شد
  • کار وزارت نیرو برای فرهنگ‌سازی مصرف برق به جایزه‌دادن کشید!
  • تداوم ساخت پارکینگ در محلات کم برخوردار و دارای معابر باریک و فشرده
  • مذاکره برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی
  • مذاکره برای تأمین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی