Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-07@15:57:30 GMT

کمربندسبز مانع از گسترش افقی مشهد می شود

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۲۸۷۲۲

کمربندسبز مانع از گسترش افقی مشهد می شود

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت:یکی از اهداف ایجاد کمربندسبز، جلوگیری از تصرفات اراضی و ممانعت از گسترش افقی شهر مشهد است.

به گزارش قدس آنلاین، مهدی یعقوبی گفت: کاشت درختان در کمربندسبز، طبق دستورالعمل های تهیه شده و پس از تایید در کارگروه و کمیته فنی شناسایی گیاهان به تایید متخصصان و اساتید مطرح کشور می رسد و کاشت گونه های مهاجم یا غیر بومی در دستور کار نیست و هیچ گونه درخت مهاجم یا غیر بومی کاشته نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
وی با تاکید بر اینکه اکثر گونه های کاشته شده در کمربندسبز بومی و کم نهاده هستند، افزود: با مطالعات انجام شده و تجربیات کارشناسان و متخصصان، کاشت گونه های مثمر را به صورت تفکیک شده آغاز کرده ایم‌. معاون خدمات شهری شهرداری مشهد  ادامه داد: گونه های مثمر شامل، سنجد، عناب، زرشک،سماق، توت ، انگور دیم و بنه است که می توان از میوه های این درختان استفاده کرد. یعقوبی با بیان اینکه تاکنون حدود یک میلیون اصله درخت کاشت شده که بیش از ۵۰ درصد آن  گونه های بومی و کم آب طلب است، یادآور شد: یکی از اهداف ما در ایجاد کمربندسبز، جلوگیری از تصرفات اراضی و ممانعت از گسترش افقی شهر مشهد است که با توسعه کمربندسبز، از ساخت و ساز بی رویه جلوگیری شده است.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: کمربند سبز مشهد کاشت درخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۲۸۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام نخستین عمل جراحی نخاع در خرمشهر

نخستین عمل جراحی برای کاشت پمپ نخاعی بر روی یک بیمار در مرکز جراحی فخر النساء شهرستان خرمشهر انجام شد.

مرادی فوق تخصص کنترل درد گفت: پمپ نخاعی برای بیمارانی که مبتلا به بیماری ام اس یا بر اثر تصادف دچار ضایعه‌های نخاعی شده اند جهت کنترل درد، نصب می‌شود.

به گفته او  پیش از آن بیماران برای انجام کاشت پمپ نخاعی راهی تهران یا استان‌های دیگر میشدند. علت آن نیاز مراکز جراحی به تجهیزات پیشرفته پزشکی بود.

مرکز جراحی فخر النساء ۵ سالی است که تحت اشراف دفتر آیت الله العظمی سیستانی فعالیت درمانی خود را در خرمشهر آغاز کرد و توانسته با تجهیزات به روز و جذب پزشکان متخصص و فوق تخصص از سراسر کشورر عمل‌های جراحی گوناگونی را در این مرکز جراحی انجام دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • از سوء استفاده صهیونیست‌ها و عناصر ضدانقلاب از اقلیم کردستان علیه ایران جلوگیری کنید
  • کاشت بیش از ۶۵۰ اصله نهال در ورودی شهر بوشهر
  • نخستین چراگاه دست‌کاشت در کشور راه‌اندازی شد
  • پلیس مانع گسترش آتش کامیون شد
  • انجام نخستین عمل جراحی نخاع در خرمشهر
  • سبزتر شدن فضای سبز حاشیه بزرگراه آزادگان تهران
  • فیلم| رئیسی: فعال شدن اقتصاد در روستاها مانع مهاجرت جوانان به حاشیۀ شهرها می‌شود
  • آیا وضو یا تیمم با وجود آرایش و لاک ناخن صحیح است؟
  • حماس: پیشنهاد جدید در مذاکرات قاهره بهتر از قبل است/ نتانیاهو مانع توافق می‌شود
  • ببینید | ناخن طلا برای کاشت برای خانم‌های پولدار!