Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-02@09:57:43 GMT

جنجال بر سر خشونت‌هاي پليسي در فرانسه

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۲۸۷۴۵

جنجال بر سر خشونت‌هاي پليسي در فرانسه

خبرگزاری آریا- اشاره امانوئل مکرون نخست وزیر فرانسه به خشونت معترضان در اعتصاب‌ها بدون توجه به خشونت نیرو‌های پلیس چالش برانگیز شد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس 24، همزمان با چهل و دومین روز اعتصاب در فرانسه مسئله خشونت‌های پلیس در این کشور جنجال برانگیز شد.
از زمان آغاز اعتصاب و اعتراض‌ها در فرانسه در اکثر موارد به خشونت‌های پلیسی به ویژه با انتشار تصاویری در شبکه‌های اجتماعی اشاره می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امانوئل مکرون روز سه شنبه از کریستوف کاستانر وزیر کشور فرانسه خواست پیشنهاداتی برای بهبود اخلاق حرفه‌ای و کنترل نیرو‌های پلیس ارائه دهد. چنین دستوری از جانب رئیس جمهور بی سابقه بود. رئیس جمهور فرانسه پس از اعتراض به خشونت‌های صورت گرفته توسط معترضان به خشونت‌های نیرو‌های پلیس و ژاندارم‌ها هم اشاره کرد. مکرون گفت: واضح است که تصاویری وجود دارد که در آن‌ها رفتار‌های غیرقابل قبولی دیده می‌شود. من نمی‌خواهم این را به اکثریت افراد تعمیم دهم. من نمی‌خواهم این رویداد‌ها به اعتبار نیرو‌های ما برای حفظ امنیت داخلی خدشه‌ای وارد کند. اما برای کسانی که چنین کاری کرده اند هیچ گونه بخششی وجود ندارد.
این پاسخ مستقیم رئیس جمهور به ویدئو‌هایی است که در زمان برگزاری تظاهرات فیلمبرداری شده اند. در یکی از این تصاویر پلیس از فاصله بسیار نزدیک با سلاح دفاعی خود به سوی یک معترض شلیک می‌کند. این حادثه پنج شنبه گذشته در پاریس رخ داد. روز شنبه هم در لیون یک نارنجک اشک آور به فردی در طبقه چهارم یک ساختمان اصابت کرد. تحقیقات در این زمینه توسط نهاد‌های مربوطه آغاز شده است.
امانوئل مکرون از وزیر کشور خواست پیشنهاداتی را برای اخلاق گرایی حرفه‌ای ارائه دهد. اما در پارلمان، نمایندگان نظراتی کاملا مخالف دارند.
ژان لوک ملانشون رئیس حزب «فرانسه تسلیم ناپذیر» می‌گوید این بدان معناست که ما چشمان خود را ببندیم تا بسیاری افراد به خشونت تشویق شوند.
رایک سیوتی نماینده پارلمان می‌گوید این نیرو‌های پلیس هستند که هدف خشونت قرار می‌گیرند و آن‌ها عاملین خشونت نیستند.
این اقدام مکرون نیرو‌های پلیس را هم خشمگین کرده است. آن‌ها خشونت‌هایی را یادآوری می‌کنند که تنها در جریان تظاهرات‌ها قربانی آن نبودند. آخر این هفته در حوالی لیون یکی از این نیرو‌های پلیس توسط یکی از هواداران فوتبال کشته شد.
دبیرکل اتحادیه پلیس فرانسه می‌گوید مکرون نباید اختلاف ایجاد کند بلکه باید مردم را متحد کند. اما امروز با چنین اظهاراتی علیه نیرو‌های پلیس ملی عمل کرده است و این برای ما خوشایند نیست.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: جنجال خشونت پلیسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۲۸۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش در سازمان ملل به خشونت علیه دانشجویان آمریکا

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری آناتولی، فرانچسکا آلبانزه، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور فلسطین امروز چهارشنبه در سخنانی گفت که در خصوص مداخله شدید پلیس به اعتراضات حمایت از فلسطین در دانشگاه‌ های آمریکا وحشت‌ زده شده است.

آلبانزه در حساب خود در رسانه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) با بازنشر تصاویر مربوط به برخورد شدید پلیس با دانشجویان حامی فلسطین، با اشاره به اینکه مقابله پلیس با اعتراضات در دانشگاه‌ های آمریکا که علیه یک نسل‌کشی صورت می‌گیرد، بسیار وحشت‌زده شده است، تاکید کرد که این وضعیت یک واقعیت بد است.

این گزارشگر با اشاره به اینکه دانشجویان و دانشگاهیان باید در امان باشند، گفت: اجازه دهید نسل‌ کشی (در غزه) پایان یابد. عدالت و عقل حاکم شود.

سی ان ان امروز گزارش داد که طی روزهای اخیر دستکم یک هزار دانشجوی آمریکایی معترض علیه جنگ غزه از سوی پلیس آمریکا بازداشت شده اند.

بنابراین گزارش، این دانشجویان در ۲۵ دانشگاه مختلف در ۲۱ ایالت آمریکا بازداشت شده و روانه مراکز امنیتی شده اند.

در روزهای اخیر دانشگاه های مختلف آمریکا صحنه اعتراض جدی دانشجویان علیه جنگ غزه ، تداوم جنایات رژیم صهیونیستی و همچنین حمایت های مداوم واشنگتن از تل آویو بوده است.

دیگر خبرها

  • دستگیری ۲ شرور که در محله فلاح تهران قدرت‌نمایی کردند
  • دستگیری ۲ شرور که در محله فلاح تهران قدرتنمایی کردند
  • انهدام ۲ باند سارقان و کشف ۶۱ فقره سرقت منزل در زنجان
  • واکنش در سازمان ملل به خشونت علیه دانشجویان آمریکا
  • خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان؛ پرتاب معترضان از روی پله! + فیلم
  • کاریکاتور/ خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان معترض؛ وقتی آزادی بیان می‌میرد
  • بازداشت ژرار دوپاردیو به اتهام تجاوز جنسی/حمایت مکرون فایده‌ای نداشت
  • تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل
  • خشونت پلیس فرانسه علیه دانشجویان حامی فلسطین
  • برخورد خشونت‌بار پلیس فرانسه با دانشجویان حامی فلسطین در «سوربون»