Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، رضا صالحی‌امیری رئیس کمیته ملی المپیک اظهار کرد: باور داریم رکن چهارم ورزش قهرمانی در ایران رسانه است. بدون رسانه نمی‌توانیم صدای خود را به جامعه منتقل کنیم. ما به جمع بندی رسیدیم تا به همراه وزیر ورزش دیداری با مقامات بلند پایه داشته باشیم به همین دلیل پنجشنبه هفته گذشته راهی سوئیس شدیم و در افتتاحیه المپیک زمستانی شرکت کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز جمعه و شنبه با مقامات بین المللی مذاکراتی داشتیم.

او با اشاره به دیپلماسی ورزش تاکید کرد: ما در مجموع نیازمند دیپلماسی ورزش هستیم. عده‌ای تلاش دارند فضا را آلوده کنند. ما باید فضا را حفظ کنیم. اگر حاشیه وارد فضای ورزش قهرمانی نشود، در المپیک درخشش خوبی خواهیم داشت. نکته مهم این است که با حضور وزیر صدای واحد را از ایران منتقل کردیم. هدف ما اعلام تک صدایی از ایران بود مبنی بر اینکه ساختار‌های مختلف باعث اختلاف نخواهد شد. ما از کمیته بین المللی المپیک تقاضای کمک مالی و تجهیزات داشتیم. ما سهم ناچیزی از کمک‌های ۵۰۰ میلیون دلاری IOC داریم. همه باید به بهبود دیپلماسی ورزش کمک کنند که هدف آگاه، شفاف و اقناع سازی است.

او افزود: بحث ما بازی‌های ۲۰۲۰ بود. موانع و مشکلاتی که داریم از جمله انتقال پول مطرح شد. در مقابل موضع مجموعه کمیته بین المللی المپیک حمایتی بود. توماس باخ در حمایت از ورزش قهرمانی ما تعبیر زیبایی داشت مبنی بر اینکه انتظار دارد با قدرت در المپیک ۲۰۲۰ بدرخشیم. نکته بعدی بحث گسترش همکاری در خصوص موزه و تاریخ شفاهی بود.

رئیس کمیته ملی المپیک با اشاره به پدیده مهاجرت ورزشکاران اظهار داشت: در خصوص مهاجرت ورزشکاران صحبت‌هایی شد. ما نباید مانع مهاجرت شویم بلکه باید شرایطی را فراهم کنیم ورزشکار در داخل و خارج از کشور احساس آرامش کند. وزیر هم گفت هیچ یک از ورزشکاران مهاجرت کرده محدودیتی برای ورود به ایران ندارند. ما ورزشکار ممنوع الخروج و ورود نداریم. اعتقاد داریم زمان همه چیز را مشخص می‌کند. مهاجرت را پدیده منفی نمی‌دانم، اما باید عوامل کششی را افزایش دهیم.

او افزود: انسان‌های زیادی از ایران مهاجرت می‌کنند و نباید با بزرگ نمایی رویکرد منفی، تخریبی و سیاسی داشته باشیم. معتقدیم هیچ کدام از ورزشکاران با رویکرد سیاسی نرفتند. باید شرایط را برای حضور مجدد فراهم کنیم.

صالحی امیری در ادامه درباره ماجرا‌های تعلیق جودو گفت: صحبت کردیم و گفتیم سناریو از پیش تعیین شده بوده است. گفتیم اسناد و دلایل محکمی برای این موضوع داریم. مدارک را برای CAS ارسال کردیم و در آینده نزدیک پرونده دوجانبه‌ای در دادگاه عالی ورزش رسیدگی می‌شود. مواضع خود را کامل در مورد جودو به باخ اعلام کردیم و گفتیم این تعلیق غیراخلاقی، غیرحقوقی و فاقد وجاهت حقوقی است. باخ هم گفت منتظر نتیجه CAS می‌ماند و براساس آن اعلام موضع می‌کند.

رئیس کمیته ملی المپیک درباره دیگر دیدار‌های صورت گرفته در لوزان نیز اظهار داشت: با رئیس فدراسیون جهانی تکواندو جلسه‌ای برگزار کردیم. او قول سفر به ایران و برگزاری چند رویداد را به ایران داد. بحث روادید ورزشکاران هم مطرح شد. با لالوویچ صحبت کردیم و او حمایت همه جانبه خود را از کشتی اعلام کرد. ما گزارشی از شرایط ایران ارائه کردیم. کشتی از امید‌های ما در ۲۰۲۰ است. با رئیس فدراسیون جهانی شمشیربازی صحبت کردیم. با رئیس هاکی هم دیداری داشتیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کمیته ملی المپیک وزارت ورزش و جوانان اخبار ورزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۲۸۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

IOC به ورزشکاران فلسطینی سهمیه المپیک داد

توماس باخ با اعلام اینکه ورزشکاران فلسطینی در المپیک حاضر خواهند شد اعلام کرد حتی اگر ورزشکاری از فلسطین سهمیه نگیرد هم کمیته بین المللی المپیک به ورزشکاران این کشور مجوز حضور خواهد داد.

به گزارش ایسنا، توماس باخ و کمیته بین‌المللی المپیک به ورزشکاران فلسطینی اجازه شرکت در بازیهای المپیک ۲۰۲۴ پاریس را خواهند داد. علاوه بر این، ورزشکاران فلسطینی حتی اگر سهمیه هم کسب نکنند، به المپیک خواهند رفت و دعوتنامه های فردی به آنها داده می شود.

توماس باخ درباره این موضوع گفت: ما کاملا تعهد داده‌ایم که حتی اگر هیچ ورزشکار فلسطینی نتواند سهمیه کسب کند، کمیته ملی المپیک فلسطین از دعوت‌نامه‌های ما برای حضور در المپیک بهره خواهد برد. شش تا هشت ورزشکار بر این اساس از فلسطین می‌توانند در المپیک حاضر باشند.

به گزارش ایسنا،  ورزشکاران روسیه و بلاروس در وضعیت بی طرف در بازیهای المپیک شرکت خواهند کرد و فقط می‌توانند در مسابقات انفرادی بدون پرچم و نشان کشورشان حضور داشته باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رئیس جمهور: این درخشش نشانه‌ای دیگر بر شایستگی‌های جوانان پویای این مرز و بوم است
  • واکنش رئیس کمیته بین المللی المپیک به دوپینگ ورزشکاران چین
  • واکنش رئیس کمیته بین‌المللی المپیک به دوپینگ ورزشکاران چین
  • IOC به ورزشکاران فلسطینی سهمیه المپیک داد
  • (ویدیو) اظهار ندامت و پشیمانی اشکان خطیبی از مهاجرت
  • تبعات کاهش تعداد ورزشکاران ایران در المپیک
  • تبعات کاهش تعداد ورزشکاران ایران در المپیک/ کادر سرپرستی کوچک شد!
  • جوانان ایران لایق رتبه‌های بالا در مسابقات بین‌المللی هستند
  • پیش‌بینی آقای ورزش ایران از رقابت با پرافتخارترین کشتی‌گیر تاریخ المپیک / فیلم
  • لازمه ورود به عرصه ورزش، ورزیدگی اخلاقی است