Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا، سردار حسین رحیمی در مراسم تکریم و معارفه روسای قدیم و جدید مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ که ظهر امروز در مقر پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ برگزار شد گفت: در ابتدای سخنانم لازم می‌دانم که شهادت قاسم سلیمانی و همرزمانش را تسلیت بگویم. فردی که یک عمر جهاد کرد و با تروریست‌ها و کودک‌کشان و جانیان مبارزه کرد و در نهایت نیز به دست تروریستی چون ترامپ به شهادت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی کشته شدن شماری از شهروندانمان در مراسم تشییع پیکر شهید سلیمانی را نیز تسلیت گفت و با اشاره به حادثه سقوط هواپیمای اکراینی اظهار کرد: این حادثه تلخی بود که داغ سنگینی بر دل و جانمان گذاشت و همه ما داغدار شدیم. این عزیزان از دست ما رفتند و ما عزادار اینها هستیم. از خداوند می خواهم که همه این افراد را رحمت کند.

وی با اشاره به فعالیتها و اقدامات سرهنگ بخشنده رئیس قبلی پلیس نیز گفت‌: ایشان بیش از ۳۱ سال خدمت کردند و امروز که به بازنشستگی رسیدند خدمات زیادی را در نیروی انتظامی انجام دادند. آن زمانی که در اداره اطلاعات بودم سرهنگ بخشنده نیز جوانی با درجه ستوان یکی بود که به بخش اطلاعات آمد. ایشان از سال ی۹۰ وارد پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ شد و از سال ۹۲ نیز به ریاست این پلیس رسید. در دوره سرهنگ بخشنده تغییر نگرش انجام شد و به لحاظ زیر ساختی، برخورد با قاچاقچیان، جمع آوری معتادان متجاهر و ... اقدامات بسیاری انجام شد.

وی با اشاره به راه‌اندازی مرکز  نگهداری از معتادان متجاهر مهرسروش خاطر نشان کرد:  با پیگیری‌های سرهنگ بخشنده واقدامات انجام شده طی کمتر از یک ماه یکی از پیشرفته‌ترین مراکز بازپروری و نگهداری معتادان با روش علمی که همین مرکز مهر سروش بود، افتتاح شد به طوری که خود معتادانی که در این محل بودند اذعان داشتند که این برای اولین بار است که به یک مرکز بازپروری آورده شدند اما مواد به دستشان نرسیده است.

وی ادامه داد:‌ در این مرکز افرادی بودند که خانواده‌هایشان آنان را رها کرده و طرد شده بودند. بیش از ۱۵۰ نفر از این افراد با پیگیری‌های پلیس به خانواده‌هایشان بازگردانده شدند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان این که مبارزه با موادمخدر از اولویت‌های اصلی ناجا است گفت: طبیعتا در مرکز کشور این موضوع از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چرا که تهران به منزله یک الگو بوده و در منظر و معرض دید افراد است.

رحیمی با بیان این که شهادت می‌دهم در یکی دو سال گذشته کارهای بزرگی در اراه مبارزه با مواد مخدر انجام شده است بیان کرد: محله شوش، مولوی و هرندی بیش از ۵  دهه بود که این وضعیت را داشت اما حالا ما توانستیم بین ۹۰ تا ۹۵ درصد این محله را پاکسازی کنیم چرا که به مردم قول داده بودیم.

 

انتقاد رحیمی از بی توجهی یک وزارتخانه به وظایفش در برخورد با معتادان متجاهر

 

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به فرایند جمع آوری معتادان متجاهر اظهار کرد: متاسفانه همچنان بسیاری از دستگاه‌ها هستند که به ما همکاری نمی‌کنند . ما چند سال است فریاد می‌زنیم معتادان متجاهری که دارای بیماری‌های واگیردار، کبرسن  و .... هستند را ساماندهی کنند. در این زمینه دستگاه مشخصی متولی کار است و من نمی‌دانم بالاخره در آن وزارتخانه با آن همه عظمت نمی‌توانند ۲ تا ۳ هزار ظرفیت برای این کار ایجاد کنند؟.

رحیمی ادامه داد: این در حالی است که ناجا بسیاری از اقدامات را حتی بیشتر از وظایفی که طبق قانون بر عهده دارد انجام می‌دهد. ما در برابر جمع آوری معتادان و ایجاد محلی برای نگهداری آنان مشغولیتی نداریم اما این اقدامات را انجام می‌دهیم چرا که احساس مسئولیت می‌کنیم و این موارد برای ما مهم است.

رحیمی به پاکسازی دره فرحزاد نیز اشاره کرد و گفت‌: امروز در جلسه پاکسازی دره فرحزاد بودیم و من نمی‌دانم چرا برای چنین مساله‌ای سازمان مسئول باید رده هشتادم مقام مسئولش را بفرستد؟. در این دره اراذل و اوباش مستقر بودند و خرده فروشان و عمده فروشان مواد مخدر تجمع داشتند  و من اخیرا متوجه شدم که ماموران پلیس یک دختر ۱۷ ساله مظلوم که گرفتار ۱۵ تا ۲۰ معتاد متجاهر شده بود را نجات دادند. اینها فرزندان ما هستند و ما وظیفه داریم در قبالشان احساس مسئولیت کنیم.

وی با بیان این که پاکسازی محله‌های شوش و هرندی با اقدامات پلیس مبارزه با مواد مخدر و پلیس پیبشگیری رقم خورده و در تاریخ ماند، ادامه داد: امروز هم دره فرحزاد را ول نخواهیم کرد و اجازه نمی‌دهیم که این منطقه به اتراق‌گاه مجرمان بدل شود که در واقع هیچ نقطه‌ای از تهران را رها نخواهیم کرد. ما دانه به دانه به سراغ نقاط آلوده و محل‌هایی که به محلی برای حضور مجرمان تبدیل شده است، خواهیم رفت.

رحیمی ادامه داد: کما این که همین چند روز پیش ۹۲ خانه را که همچون خانه‌های محله‌ی شوش و هرندی بودند در میدان امام حسین (ع) شناسایی و پاکسازی کردیم و اصطلاحا درش را گل گرفتیم. قبل از آن هم ۳۷ خانه را پلمپ کرده بودیم که البته در این بین مسائل پس از سهمیه بندی بنزین و وقایع دیگر انرژی ما را گرفت اما ما خسته نشده‌ایم و شب و روز در خدمت تامین آسایش مردم هستیم و به این ویژگی نیز افتخار می‌کنیم. تمام خستگی در بدن ما است اما شاداب و با نشاط هستیم و از هیچ فعالیتی برای تامین امنیت آنان فروگذار نخواهیم کرد.

رحیمی با اشاره به میزان کشفیات مواد مخدر در پایتخت گفت: امسال میزان کشفیات مواد مخدر در مشابه سال قبل ۴۵ درصد افزایش داشت. همچنین ما توانستیم از ابتدای امسال تاکنون ۶۵ باند مواد مخدر را منهدم کرده و ۴۳۰ قاچاقچی را دستگیر کنیم که اینها نیز ۱۰ درصد در مقایسه با سال قبل افزایش داشت.

رحیمی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه معتاد متجاهر از نظر ما مجرم است اظهار کرد: در قانون آمده که معتاد مجرم نیست اما کدام معتاد مجرم نیست؟ معتادی که خودش برای ترک به کمپ برود اما کسی که چندین  و چندین بار جمع آوری شده برایش هزینه شده به کمپ رفته اما دوباره به مقصد مواد مخدر روی آورده و حاضر به ترک نیست، مجرم است.

رحیمی با اشاره به پاکسازی دره فرحزاد گفت: در حال حاضر ۳۰ تا ۴۰ درصد دره فرحزاد پاکسازی شده و مابقی به زودی پاکسازی می‌شود. انشاء‌الله جناب سروان حسن‌وند این روند را ادامه خواهد داد و من می دانم که ایشان فردی لایق است و ایده‌ها و طرح‌های بسیاری هم دارند و امیدوارم در مسیر خدمت به مردم موفق باشند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۲۸۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از کشف کود شیمیایی قاچاق در عجب‌شیر تا کشف تخم مرغ‌های فاقد مجوز در هشترود

ایسنا/آذربایجان شرقی فرمانده انتظامی شهرستان عجبشیراز کشف بیش از ۲ تن کود شیمیایی قاچاق به ارزش ۵۲۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ سهراب شفقی در تشریح این خبر گفت‌: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران یگان امداد حین کنترل خودروهای عبوری، به یک دستگاه نیسان وانت مشکوک و آن را جهت بررسی متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از نیسان وانت توقیف شده، تعداد ۶۶ کیسه ۵۰ کیلوگرمی که جمعا ۲۷۵۰ کیلوگرم کود شیمیایی قاچاق که فاقد هرگونه مجوز قانونی برای حمل بود، کشف شد.

سرهنگ شفقی خاطرنشان کرد: برابر نظریه کارشناسان امر، ارزش ریالی کالاهای مکشوفه ۵۲۰ میلیون ریال برآورد شد.

فرمانده انتظامی شهرستان عجب شیر با اشاره به اینکه برخورد با سودجویان و مقابله با قاچاقچیان به صورت مستمر در دستور کار پلیس این شهرستان قرار دارد، از شهروندان درخواست کرد درصورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را سریعا با شماره تلفن و سامانه پیامکی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف نزدیک یک کیلوگرم مواد مخدر در بناب

فرمانده انتظامی شهرستان بناب نیز از کشف ۸۶۸ گرم مواد مخدر از نوع تریاک و دستگیری یک نفر توزیع کننده مواد مخدر خبر داد.

سرهنگ رحمان عبدی در تشریح این خبر گفت: در راستای تداوم اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و پاکسازی نقاط آلوده شهری و روستایی و در پی دریافت گزارشی از امت حزب الله و شهید پرور بناب مبنی بر اینکه فردی در زمینه تهیه و توزیع مواد مخدر فعالیت می‌کند، شناسایی و دستگیری وی در دستور کار ماموران مبارزه با مواد مخدر شهرستان قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: ماموران پس از انجام اقدامات تخصصی و هوشمندانه یک نفر توزیع کننده مواد را شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه وی را دستگیر و در بازرسی از مخفیگاهش مقدار ۸۶۸ گرم مواد مخدر از نوع تریاک و یک دستگاه ترازوی توزین کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان بناب در پایان با بیان اینکه متهم دستگیر شده پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد، از شهروندان درخواست کرد: در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس حاصل نمایند.

نوشیدنی‌های قاچاق به مقصد نرسید

فرمانده انتظامی هشترود هم از کشف بیش از ۲ هزار قوطی انواع نوشیدنی انرژی‌زا قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ کلام الله ابراهیمی، پدیده قاچاق و هرگونه فعالیت‌ اقتصادی غیرقانونی را موجب اخلال در نظام اقتصادی کشور عنوان کرد و گفت: فعالیت‌های اقتصادی غیرقانونی باعث اخلال در عرضه تولیدات داخلی و نابسامانی در بازار می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه ماموران پلیس آگاهی، یگان امداد و کلانتری ۱۱ حین گشت‌زنی در محورهای مواصلاتی و سطح شهر به حرکات راننده یک دستگاه خودرو روا و یک دستگاه وانت مشکوک شده و برای بررسی آنها را متوقف کردند، افزود: در بازرسی از این خودروها، ۲ هزار و ۹۷ قوطی انواع نوشیدنی انرژی‌زا قاچاق کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان هشترود از توقیف خودروهای مورد نظر و معرفی رانندگان برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی خبر داد و بیان کرد: کارشناسان ارزش تقریبی این کشفیات را ۹۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

وی در پایان با اشاره به اینکه استفاده از مواد غذایی خارجی قاچاق به دلیل عدم احراز فاکتورهای سلامت برای مصرف کننده آسیب‌زا است، از شهروندان خواست در صورت برخورد با موارد مشابه یا شناسایی عاملان عرضه کالاهای قاچاق، مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

کشف تخم مرغ‌های فاقد مجوز در هشترود

فرمانده انتظامی هشترود از توقیف بیش از ۷ تن تخم مرغ فاقد مجوز خبر داد.

سرهنگ کلام الله ابراهیمی با اعلام این خبر گفت: به منظور ارتقاء امنیت اجتماعی و اقتصادی و جلوگیری از ورود و خروج کالای فاقد مجوز و قاچاق، ماموران پلیس آگاهی و یگان امداد شهرشتان هشترود در محورهای مواصلاتی حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون به ظن حمل کالای قاچاق مشکوک شدند.

وی افزود: پس از دستور ایست پلیس و توقف خودرو، در بررسی بار آن مشخص شد حامل ۷۰۰ کارتن تخم مرغ فاقد مجوز بهداشتی و سایر مدارک قانونی است.

فرمانده انتظامی هشترود اضافه کرد: کامیون حامل ۷ تن و ۹۴۵ کیلوگرم تخم مرغ به ارزش ۴ میلیارد ریال بود که پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی همراه راننده به مراجع قضایی معرفی شد.

به گزارش ایسنا، به نفر از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، وی تصریح کرد: پلیس با کسانی که بهداشت و سلامت عمومی جامعه را با رفتارهای نادرست به منظور کسب منفعت شخصی به مخاطره بیندازند، برخورد محکم و قانونی خواهد کرد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • جمع آوری ۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد
  • جمع آوری و دستگیری ۲۸۶ معتاد و خرده فروش در مشهد
  • کشف بیش از ۸ کیلوگرم تریاک در خلیل آباد
  • جمع‌آوری و دستگیری ۵۲۸ معتاد و سوداگر مرگ طی ۲ روز در گیلان
  • دستگیری هجده خرده فروش مواد مخدر در کیش
  • ۲۹ خرده فروش مواد مخدر و معتاد متجاهر در گلبهار دستگیر شد
  • از کشف کود شیمیایی قاچاق در عجب‌شیر تا کشف تخم مرغ‌های فاقد مجوز در هشترود
  • کشف ۱۱۰ کیلوگرم مواد مخدر در اسدآباد
  • ۶۶ کیلوگرم مواد مخدر در اندیمشک کشف شد
  • جمع‌آوری و دستگیری ۲۸ معتاد و خرده‌فروش موادمخدر در صومعه‌سرا