Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

علی گورانی در نشست بررسی وضعیت دکل های مخابراتی در سطح شهر تهران و ابهامات پیش رو که صبح امروز برگزار شد با اشاره به آمارهای سازمان جهانی بهداشت گفت: میزان انرژی که از آنتن های موبایل و در محدوده این آنتن ها ساطع می شود در کشور ما به نصف استانداردهای جهانی نیز نمی رسد و مشکلی که مردم در این پدیده با آن رو به رو هستند بیشتر جنبه های روانی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش مهر وی با بیان اینکه مردم نمی دانند محل زندگی شان به دلیل حجم آلاینده ها از انواع وای فای و بیسیم آلوده ترین بخش از زندگی شان است، گفت: با وجود اینکه به دلیل داشتن موبایل و دستگاه های وای فای در معرض این آلاینده ها هستیم اما بیشتر تمرکز و حساسیت بر روی دکل های موبایل است که انرژی آنها به نصفی از حد استاندارد هم نمی رسد.

گورانی با بیان اینکه در زمینه مضرات دکل های موبایل بیشتر از واقعیت های فیزیکی به آن پرداخته می شود، گفت: بسیاری از مردم سقط جنین را به مجاورت با دکل های موبایل ربط می دهند که بر مبنای آمارهای سازمان بهداشت جهانی این موضوع هیچ ربطی به هم ندارد. بیشتر مشکل در ارتباطات الکترونیکی، بحث فوبیا از استفاده در این تجهیزات است و با اینکه به سمت هوشمندی می رویم نمی توان از این ابزارها استفاده نکرد.

وی با بیان اینکه پدیده های روانی این موضوع بیشتر از آسیب هایی است که از تکنولوژی می گیریم گفت: باید به سمتی برویم که فضای روانی جامعه از این موضوع آسیب نبیند.

مسئول بهداشت پرتوهای وزارت بهداشت با بیان اینکه وزارت بهداشت مسئول سلامت مردم و مهار استقرار و کاربری آنتن های موبایل درسطح شهرها است گفت: هم اکنون شاهد به هم ریختگی گسترده در استقرار دکل های مخابراتی و نیازمند ساماندهی این بخش هستیم اگر زیرساخت های کابل نوری در سطح شهر فراهم بود شاهد این حجم به هم ریختگی دکل ها در سطح شهر نبودیم.

گورانی تاکید کرد: یکی از نخستین اقدامات سنجش سلامت دکل های مخابراتی، سنجش میزان انرژی آنهاست که از سوی وزارت بهداشت به صورت مستمر انجام می شود و بر اساس سنجش انجام شده تمام انرژی هایی که از این دکل ها ساطع می شود در مناطق مختلف تهران زیر حد استاندارد بوده و به بیان دیگر انرژی که به صورت غیر یون ساز از دکل های مخابراتی ساطع می شود قدرت سقط جنین را نخواهد داشت.

وی تاکید کرد: حدود استفاده از ابزارهای الکترونیکی بر اساس مبانی علمی تعریف شده اما بهتر آن است که تا جایی که امکان دارد در زمینه استفاده از این ابزارها رعایت فاصله را به کار گیریم. شاید استفاده از فیبر نوری منجر به کاهش نصب و استقرار دکل ها شود اما با توجه به هوشمندسازی محیط نمی توان به کاهش استفاده از تکنولوژی و ارتباطات امیدوار بود.

گورانی گفت: این سوال مطرح می شود که آیا آنتن های مخابراتی سلامتی افراد را تهدید می کند باید بگوییم مقدار انرژی ای که این آنتن ها ساطع می کند کمتر از استاندارد است اما سازمان بهداشت جهانی این موضوع را تأیید کرده که شاید برخی از افراد به دلیل داشتن آلرژی حساسیت بیشتری از حد امواج داشته باشند و این موضوع طبیعی است.

وی همچنین در زمینه موضوع پارازیت نیز گفت: اما بر اساس سنجش هایی که انجام داده ایم تجمیع انرژی های دریافتی از باندهای فرکانسی در سطح جامعه بسیار کمتر از حد استاندارد است و آنچه که امروز نگرانی هایی را در سطح جامعه ایجاد کرده است بیشتر جنبه روانی دارد و از این جهت ما مخالف آن هستیم.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: وزارت بهداشت سقط جنین دکل موبایل صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۲۹۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حدود ۱۹ هزار بیمار تالاسمی در کشور وجود دارد

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، دکتر امیرحسام علیرضایی به بهانه روز بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج و همچنین روز جهانی تالاسمی، با بیان اینکه ۱۸ اردیبهشت ماه به عنوان روز بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج نامگذاری شده درباره وضعیت بیماری‌هایی از این دست اظهار کرد: ام‌اس، تالاسمی، هموفیلی جزو موارد پرتکرار بیماری‌های خاص به حساب می‌آیند. بررسی‌ها بیانگر این است حدود ۱۰۰ هزار نفر در کشور به بیماری ام‌اس مبتلا هستند. همچنین میزان ابتلا به بیماری‌های تالاسمی و هموفیلی به ترتیب  ۱۸ هزار و ۸۰۰ نفر و ۱۴ هزار نفر است. سرطان جزو بیماری‌های صعب‌العلاج به حساب می‌آید و برآوردها حاکی از آن است حدود ۴۰۰ هزار نفر در کشور با این بیماری دست‌وپنجه نرم می‌کنند. 

وی ادامه داد: در حال حاضر، ۳۸ هزار و ۹۵۱ بیمار دیالیزی در ۶۸۲ بخش دیالیز تحت درمان قرار دارند. همچنین تعداد تخت و دستگاه‌های دیالیزی موجود در کشور معادل ۹ هزار و ۱۹۹ مورد است. ۵ قلم از لوازم مصرفی دیالیز، تولید داخلی است و ۲نوع دستگاه دیالیز در کشور تولید می‌شود. 

رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌ها وزارت بهداشت درباره وضعیت دارویی بیماران دیالیزی گفت: داروهای اساسی بیماران دیالیزی به صورت رایگان در اختیار آنها قرار می‌گیرد. 

بیمه رایگان برای تمام بیماران خاص

علیرضایی با اشاره به وضعیت پوشش بیمه‌ای بیماران خاص و صعب‌العلاج اظهار کرد: تمام بیماران خاص از پوشش بیمه‌ای رایگان برخوردار هستند. اعتبار ۷ هزار میلیارد تومانی برای صندوق بیماری‌های خاص‌ و صعب‌العلاج در سال ۱۴۰۲ درنظر گرفته شده بود اما با توجه به افزایش تعداد بسته‌های خدمتی، این مبلغ به افزایش بیشتر در سال ۱۴۰۳ نیاز دارد. 

وی درباره اقدامات وزارت بهداشت در ارتباط با بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج توضیح داد: «تدوین بسته‌های جامع تشخیص و درمان بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج  با پوشش حمایتی از محل بیمه‌های پایه و صندوق بیماران صعب العلاج»، «افزایش تعداد بیماری‌های تحت پوشش»، «افزایش خدمات در هر بسته حمایتی» و «تشکیل کمیته های مشورتی علمی مرتبط در معاونت درمان» جزو اقدامات وزارت بهداشت در زمینه بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج به حساب می‌آید. 

برنامه وزارت بهداشت برای افزایش حمایت‌ها از بیماران خاص و صعب‌العلاج

رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت درباره اقدامات وزارت بهداشت در خصوص بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج در سال جاری گفت:  «افزایش حفاظت مالی»، «کمک به تامین هزینه‌ها از محل اعتبارات بیمه پایه و صندوق بیماران خاص» و «افزایش بیماری‌های تحت پوشش» از برنامه‌های وزارت بهداشت در سال جاری به حساب می‌آید. 

وضعیت ابتلا به  تالاسمی در کشور

وی با بیان اینکه ۱۸ اردیبهشت، روز جهانی تالاسمی است، اظهار کرد: در حال حاضر، حدود ۱۹ هزار بیمار در سامانه تالاسمی کشور ثبت‌شده‌اند که ۱۵هزار و ۵۰۰ نفر از این تعداد جزو «تالاسمی ماژور» هستند. همچنین ۲ هزار و ۸۰۰ نفر جزو بیماران «اینترمدیا» و یک هزار بیمار نیز جزو «سیکل‌سل» و سایر اختلالات هموگلوبینوپاتی هستند. 

علیرضایی درباره مراکز خدمات تخصصی تزریق خون در کشور برای بیماران تالاسمی نیز گفت: ۲۴۰ بخش مرکز خدمات تخصصی تزریق خون در بیمارستان‌های دولتی به بیماران خدمات مورد نیاز را ارائه می‌دهند. خدمات مراکز تخصصی تزریق خون شامل تزریق خون ،  تزریق داروهای ویژه آهن‌زدا و  سایرخدمات روتین می‌شود. همچنین آزمایش‌های تخصصی مانند فریتین، MRI.T۲، توانبخشی و دندانپزشکی در ۳۰ قطب دانشگاهی انجام می‌شود. 

رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌ها وزارت بهداشت درباره جامعه آماری مبتلایان به بیماری تالاسمی گفت: ۵ استان سیستان‌وبلوچستان، هرمزگان، خوزستان، گیلان و مازندران نسبت به سایر استان‌ها با بیماری تالاسمی بیشتر مواجه هستند. 

چگونگی دسترسی و پوشش بیمه‌ای داروهای تالاسمی

وی درباره دسترسی به داروهای مورد نیاز بیماران تالاسمی گفت: داروهای آهن‌زدای تولید داخل شامل داروهای خوراکی و تزریقی به میزان کافی موجود است. همچنین داروهای برند خارجی بر اساس  مقررات در دسترس بیمارانی که به این داروها نیاز دارند، قرار می‌گیرد و به میزان ۹۷ درصد تحت پوشش بیمه‌ای قرار دارند.  

علیرضایی درباره کیفیت داروهای داخلی در مقایسه با داروهای خارجی گفت: بررسی و تایید کیفیت داروهای تولید داخل توسط ادارات ذی‌ربط در سازمان غذا و دارو انجام می‌شود.

اهمیت غربالگری بیماری تالاسمی در زوج‌ها

رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌ها وزارت بهداشت درباره غربالگری بیماری تالاسمی در کشور گفت: پیش از ازدواج، غربالگری زوج‌ها انجام می‌شود و در صورت ناقل بودن زوج و تمایل به ازدواج، آزمایش ژنتیک والدین و جنین در مراکز دولتی با پوشش کامل بیمه‌ای انجام می‌شود. 

دیگر خبرها

  • حدود ۱۹ هزار بیمار تالاسمی در کشور وجود دارد
  • امسال رویکرد متفاوتی به اندیشه ورزان جوانی جمعیت داریم
  • این غذا‌ها انرژی‌تان را بیشتر می‌کند
  • همکاری ژاپن در بخش انرژی و آب افغانستان
  • آیا قانون افزایش ظرفیت پزشکی متوقف می‌شود؟
  • شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۶۵۴ نفر افزایش یافت
  • اعلام آمار جدید قربانیان جنگ غزه
  • وزارت نیرو: امسال خاموشی نداریم
  • آمار جدید قربانیان جنگ غزه
  • افزایش شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۶۲۲ نفر