Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- نشست خبری بررسی عملکرد شرکت ارتباط مشترک شهر و تشریح چگونگی فعالیت‌های جاری در خصوص ساماندهی دکل‌های مخابراتی و ارائه چشم انداز مخابراتی شهر تهران برگزار شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری آریا، مهندس فرهود کاظمی مدیرعامل شرکت ارتباط مشترک شهر در نشست خبری بررسی عملکرد شرکت ارتباط مشترک شهر و تشریح چگونگی فعالیت‌های جاری در خصوص ساماندهی دکل‌های مخابراتی و ارائه چشم انداز مخابراتی شهر تهران که در محل سالن همایش برج میلاد با حضور علی گورانی، مسئول پرتو وزارت بهداشت، سید موسوی، متخصص حوزه الکترومغناطیس، نفیسی، معاون فنی شرکت ارتباط مشترک شهر خوش مکانی، نماینده سازمان انرژی اتمی برگزار شد اظهار داشت: آمارهای جهانی نشان می‌دهد تعداد سایت‌های مخابراتی پایتخت کمتر از حد استاندارد جهانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به آمارهای اتحادیه بین المللی مخابرات(ITU) تعداد دکل‌های مخابراتی در حوزه ارتباطات سیار و سایت های رادیویی برای هر 1000نفر بالاتر از یک است و این آمار در شهر تهران عددی در حدود 52 صدم است که نشان می‌دهد برای شهر تهران تعداد کل سایت تلفن همراه 4 هزار و 500 عدد است.
کاظمی افزود: ارتباط ثابت پهن باند نیز در هر یکصد نفر نزدیک به 12 درصد جمعیت است و این دسترسی به فیبر نوری، مایکر، ویو، بی سیم و TDLT، تقسیم می‌شوند.  خیابان کامل تاب آور خیابانی است که تردد کامل و ایمن در آن وجود دارد و در شرایط کنونی زیرساخت‌های ارتباطاتی لازم در خیابان‌ها وجود ندارد و اگر بخواهیم خیابان کامل را نیز به همین شکل احداث کنیم در بازه زمانی متفاوت دوباره باید حفاری‌هایی در آن انجام شود و شهر تهران فاقد داکت‌های الکترونیکی است.
مدیرعامل شرکت ارتباط مشترک شهر در تشریح نهادهای ذی مدخل برای ساماندهی دکل‌ها و آنتن‌ها و ایستگاه‌های ارتباط رادیویی گفت: نماینده شورای شهر تهران، ‌نماینده معاونت معماری و شهرسازی، نماینده معاونت خدمات شهری، نماینده معاونت برنامه ریزی از جمله افرادی هستند که در ساماندهی دکل‌ها، آنتن‌ها و ایستگاه‌ها ارتباطات رادیویی حضور دارند.
وی در تشریح نهادهای نظارتی خارج از شهرداری تهران افزود: سازمان حفاظت محیط زیست، وزارت بهداشت، سازمان مقررات رادیویی و سازمان انرژی اتمی از جمله نهادهایی است که کار نظارت و عملکرد رادیویی شهر را به عهده دارند.
مدیرعامل شرکت ارتباط مشترک شهر ادامه داد: در حوزه مخابرات بنگاه‌های فراوانی وجود دارد که این بنگاه‌ها به تعدادی از افراد خدماتی را ارائه می‌کنند اما همواره هستند کسانی که خدماتی را دریافت نمی‌کنند و در معرض خطر قرار دارند و فعالیت گروه‌ها برای آنها تبعاتی را به دنبال دارد. فعالیت این گروه‌ها می‌تواند در حوزه سلامت شهروندان تأثیر داشته باشد. شهرداری تهران با توجه به نقش ذاتی خود و به عنوان یک نهاد بی طرف که با رأی مردم روی کار است باید به عنوان یک نهاد مردمی کلیه منافع ذی نفعان را در نظر بگیرد تا حقوق افراد ضایع نشود و ما شرکت ارتباط مشترک شهر تلاش کردیم به این مهم دست یابیم.



جذب 60 درصد تشعشع خارج شونده از موبایل در بدن کاربر
در ادامه این نشست سیدحسن سیدموسوی استاد دانشگاه و متخصص سازگاری الکترومغناطیستی حضور داشت که درباره تأثیر امواج مغناطیستی اظهار داشت: بر اساس برخی از تحقیقات 60 درصد تشعشع خارج شونده از موبایل در بدن کاربر جذب می‌شود همچنین مردم بهتر است از هندفری‌های بلوتوثی استفاده نکنند چرا که این مسأله تأثیرات امواج را بر بدن آنها بیشتر می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: به لحاظ علمی دو نوع پرتوگیری RF و DLF که نوع اول قدرت کمتری دارد  و زمانی که از هندفری بلوتوثی استفاده می‌کنیم این پرتوی کم قدرت را به نوع پرقدرت تبدیل می‌کنیم که بر سلامت بدن عوارض دارد.

استقرار دکل ها دچار بهم ریختگی است
 علی گورانی مسئول بهداشت پرتوهای وزارت بهداشت اظهار داشت: بر اساس مستندات سازمان جهانی بهداشت در حال حاضر آلوده‌ترین محل زندگی برای انسان‌ها خانه‌های آنها است چرا که ارتباطات الکترونیک سبب بروز این آلودگی شده است.
وی با بیان اینکه بر اساس اعلام وزارت بهداشت نیز سقط جنین با نصب دکل‌های مخابراتی ارتباطی ندارد، گفت: در حال حاضر چالش هیجانی در مورد رادیو فوبیا است چرا که ترس ناشی از نصب دکل‌ آسیب‌های جدی به سلامت افراد وارد می‌کند و خطرات آن بیش از واقعیت فیزیکی امواج است.
مسؤول بهداشت پرتوهای وزارت بهداشت گفت: متأسفانه مردم ما در کشور با موجی از خبرهای افراطی و تفریطی در زمینه سلامت مواجه شده‌اند در حالی که انرژی فیزیکی شبکه‌های ارتباطی در کشور از میانگین استانداردهای جهانی بیشتر نیست.
گورانی با بیان اینکه به هم‌ریختگی در استقرار دکل‌ها داریم و نبود زیرساخت‌های مناسب سبب بروز این مشکل شده است گفت:‌باید فکر جدی کرد تا مردم دچار آسیب نشوند. چند سال پیش بادی به صورت طوفان وزید و چند مورد از این دکل‌ها سقوط کرد در چنین شرایطی وزارت بهداشت مسؤول است در حوزه تأثیر این اتفاق بر سلامت مردم پاسخگو باشد.
وی در تجمیع و استتار آنتن‌ها تأکید کرد و گفت: آمار دقیقی در زمینه تأثیر امواج بر سلامت مردم در جهان وجود ندارد ولی برخی از مردم در جهان حساسیت بیش از حد به امواج داشته و از خود آلرژی نشان می‌دهند به طوری که سازمان جهانی بهداشت می‌گوید برخی با در معرض قرار گرفتن امواج دچار مشکلاتی مانند کهیر، آبریزش بینی و یا سردرد می‌شوند.
مسؤول بهداشت پرتوهای وزارت بهداشت گفت: گاهی برخی از اعضای شورای شهر در تهران سخنانی در زمینه خطرات دکل‌ها مطرح می‌کنند که مستند نیست و به نظر ما آثار روانی این مشکل بسیار بیشتر از ابعاد فیزیکی آن است.


سنجش معیار نصب دکل‌ها از بُعد منظر و رعایت فاصله‌ قانونی
ناهید خداکرمی عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در  این نشست با بیان اینکه در حوزه دکل‌ها نیز وضعیتی که در خصوص نصب آن‌ها وجود داشت ، اظهار داشت:به لحاظ ساختاری در ابتدای دوره پنجم شورا وضعیت مناسبی نبود به شکلی که تعداد زیادی از این دکل‌ها بدون مجوز توسط اپراتورها نصب شده بود، لذا تلاش در این مسیر بود که استانداردهای جهانی در ابعاد مختلف از جمله زیبایی و سلامت در نصب این دکل‌ها رعایت شود.شورای شهر به عنوان نمایندگان مردم در هر قوه‌ای که با سلامت شهروندان مرتبط باشد سعی کرده است نظارت دقیقی را اعمال کند. همچنین لوایح و طرح‌هایی که مغفول مانده بود را مطرح کردیم و هر کجا که نیاز به قانون بوده گام‌های موثری برداریم.
این عضو شورای اسلامی شهر تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود به کارگروه نظارت و پایش دکل‌ها و مرجع صدور مجوز برای این دکل‌ها اشاره کرد و افزود: این کارگروه تلاش می‌کند که در شرکت ارتباط مشترک شهر معیارهای تعیین شده را به درستی اعمال کند. بسیاری از اپراتورها بدون اطلاع دادن، دکل‌هایی را در سطح شهر نصب می‌کنند؛ لذا در این کارگروه از منظر سلامتی پایش‌های دقیق انجام می‌شود و آنچه که به طور کلی در دست شورای شهر تهران است سنجش معیارهای نصب این دکل‌ها از بُعد منظر و همچنین رعایت فاصله‌های قانونی آن‌ها است.
وی گفت: باید به سمتی حرکت کنیم که اپراتورها بر اساس استاندارد نصب دکل‌ها را انجام دهند. هنوز هیچ مقاله‌ای که به صورت مستند اعلام کند که این آنتن‌ها و دکل‌ها به صورت مستقیم به تغییر DNA سلولی موثر باشند منتشر نشده است. در حقیقت مقاله‌ای در خصوص سقط جنین، تولد کم وزن و انواع سرطان‌ها و ارتباط آن‌ها با این دکل‌ها منتشر نشده و یا اگر مقاله‌ای هم وجود دارد مورد تأیید سازمان جهانی بهداشت نیست.
این عضو شوری شهر تهران تصریح کرد: مطالعه‌ای بر روی زنان باردار ایرانی در نقاط مختلف انجام شده اما اطلاعاتی که نشان دهد این دکل‌ها بر زایمان‌های زودرس و یا مرگ داخل رحمی تأثیر دارد، به دست نیامده است. به طور کلی یک در هزار بارداری ممکن است مرگ داخل رحمی ناگهانی ایجاد شود و هیچ دلیلی نیز نمی‌توان برای آن عنوان کرد. براساس تمامی آمارها و رفرنس‌های موجود وقتی آمارهای این موضوع در داخل کشور مورد بررسی قرار می‌گیرند مشاهده می‌کنیم از یک ده هزار مورد کمتر در کشور مرگ داخل رحمی داریم.

 


وجود بیش از 6 هزار دکل دکل‌های مخابراتی در تهران
اما در جمع بندی این نشست نفیسی معاون فنی شرکت ارتباط مشترک شهر با بیان اینکه بیش از 6 هزار انواع دکل‌های مخابراتی در تهران وجود دارد اعلام کرد: یک دکل مساوی یک ایستگاه نیست و و ما در تهران اگر چالشی هم داریم درباره شکل دکل است  و اثرات الکترومغناطیسی با گوشی تلفن همراه را نیز باید تفکیک کرد.
به گفته وی اظهار نظرها در این زمینه باید با ذکر مرجع مربوطه صورت پذیرد.
نفیسی افزود: اثرات بر روی پرتو نگاران و شهروندان در این رابطه باید جداگانه بررسی و عنوان شود .


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: شرکت ارتباط شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۲۹۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پراکنده شده ۳۲ کاندیدای تهران در پنج لیست انتخاباتی /۸ کاندیدای مورد حمایت شانا و اُمنا چه کسانی هستند؟ +جدول

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۱۱ اسفندماه سال ۱۴۰۲ برگزار و تکلیف ۲۴۵ کرسی مجلس آینده مشخص شد، اما سرنوشت انتخابات در ۲۱ حوزه به مرحله دوم موکول شده است

بر همین اساس نیز در ۲۱ اردیبهشت ماه، ۹۰ کاندیدای انتخابات مجلس برای تصاحب ۴۵ کرسی باقیمانده مجلس دوازدهم به رقابت خواهند پرداخت. ۴۵ کرسی ای که ۱۶ صندلی از آن حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر است و ۲۹ کرسی باقیمانده برای ۲۰ حوزه دیگر خواهد بود.

احمد نادری، ابراهیم عزیزی، پیمان فلسفی، سمیه رفیعی، ابوالفضل ظهره‌وند، حسین نجابت، عبدالحسین روح‌الامینی، محمد سراج، ابوالقاسم جراره، زهره سادات لاجوردی، زینب قیصری، علیرضا سلیمی، زهره طبیب‌زاده، ریحانه اخلاقی، صالح اسکندری، محمدحسین حسین‌زاده بحرینی، سید مرتضی محمودی، حسن خجسته باقرزاده، مهدی عسگری، مجتبی زارعی، بیژن نوباوه، سمیه گلپور، علی اصغر پورمحمدی، علی طهرانی مقدم، سید نظام الدین موسوی، فاطمه قاسم‌پور، حسین صمصامی، مجتبی رحماندوست، عطا بهرامی، مهدی شریفیان، سعید آجرلو و غلامحسین رضوانی، ۳۲ کاندیدایی هستند که برای نشستن بر ۱۶ صندلی باقیمانده تهران در پارلمان وارد گود رقابت خواهند شد.

رونمایی از ۵ لیست انتخاباتی تهران

روز گذشته؛ پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳، تبلیغات مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی آغاز شد و همزمان با شروع تبلیغات، فهرست مشترک جبهه پایداری و شورای ائتلاف نیروهای انقلاب (شانا) و همچنین لیست اُمنا در تهران هم منتشر شد.

در حالیکه، ۳ حزب جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی ، جامعه اسلامی مهندسین و جبهه مستقلین و اعتدالگرایان ایران نیز در روزهای گذشته کاندیداهای مورد حمایت خود را اعلام کرده بودند.

بررسی فهرست های منتشر شده از سوی ۵ حزب یاد شده، نشان می دهد که در هیچ یک از ۳۲ داوطلب تهران اشتراک صددرصد ندارند. برهمین اساس نیز پیش بینی می شود این دور از انتخابات نیز به مثابه دور اول لیست های انتخاباتی یکدست رأی نیاورند و افرادی از لیست های مختلف وارد پارلمان دوازدهم شوند.

کاندیداهای مشترک در ۶ لیست انتخاباتی

۶ کاندیدا به نام های حسین نجابت، عبدالحسین روح الامینی، زهره سادات لاجوردی، علیرضا سلیمی، محمدحسین حسین‌زاده بحرینی و علی اصغر پورمحمدی در لیست مشترک شانا-پایداری، حزب جمعیت و فاداران انقلاب اسلامی، جامعه اسلامی مهندسین و جبهه مستقلین و اعتدالگرایان ایران مشترک هستند.

از سوی دیگر، احزاب جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی، جامعه اسلامی مهندسین و جبهه مستقلین و اعتدالگرایان ایران و لیست اُمنا بین ۴ نامزد تهران با یکدیگر اشتراک نظر دارند که عبارتند از؛ احمد نادری، سمیه رفیعی،سید نظام الدین موسوی و مجتبی رحمان دوست.

ابراهیم عزیزی، ابوالفضل ظهره‌وند و زینب قیصری، ۳ کاندیدای دیگری هستند که در لیست احزاب جمعیت و فاداران انقلاب اسلامی، جبهه مستقلین و اعتدالگرایان ایران و اُمنا مشترک هستند.

نام محمد سراج و حسین صمصامی تنها در لیست مشترک شانا-پایداری و حزب اُمنا به چشم می خورد و ابوالقاسم جراره و صالح اسکندری کاندیداهای مشترک دو حزب جامعه اسلامی مهندسین و اُمنا هستند.

حمایت شانا و اُمنا از ۸ کاندیدای تهران

در این میان، باید از ۴ کاندیدایی نام برد که فقط مورد حمایت حزب اُمنا قرار گرفته اند. این ۴ نامزد شامل پیمان فلسفی، ریحانه احلاقی، سید مرتضی محمودی و بیژن نوباوه هستند.

محمد سراج، فاطمه قاسم‌پور، زهره طبیب‌زاده و سعید آجرلو ۴ داوطلب دیگری هستند که نامشان تنها در فهرست مشترک شانا - پایداری قرار گرفته است.

* در جدول زیر افتراقات و اشتراکات ۵ لیست انتخاباتی آمده است؛

ردیف

اسامی نامزدهای انتخابات

گرایش سیاسی

آراء در مرحله اول

لیست های انتخاباتی

جمعیت وفاداران

جامعه اسلامی مهندسین

مستقلین واعتدالگرایان

شانا -پایداری

اُمنا

۱

احمد نادری

امنا

۳۰۲.۵۹۰

**

**

**

**

۲

ابراهیم عزیزی

امنا

۲۸۷.۴۲۴

**

**

**

۳

پیمان فلسفی

امنا

۲۷۶.۰۴۱

**

۴

سمیه رفیعی

امنا

۲۷۰.۷۴۶

**

**

**

**

۵

ابوالفضل ظهره‌وند

امنا

۲۶۹.۲۵۷

**

**

**

۶

حسین نجابت

شورای ائتلاف

۲۶۷.۸۹۵

**

**

**

**

۷

عبدالحسین روح‌الامینی

امنا

۲۶۵.۴۸۲

**

**

**

**

۸

محمد سراج

امنا

۲۶۳.۱۷۰

**

**

۹

ابوالقاسم جراره

شریان- امنا

۲۶۲.۹۲۵

**

**

۱۰

زهره سادات لاجوردی

شورای ائتلاف

۲۵۵.۶۲۶

**

**

**

**

۱۱

زینب قیصری

امنا

۲۵۱.۶۷۵

**

**

**

۱۲

علیرضا سلیمی

شورای ائتلاف

۲۴۴.۷۸۸

**

**

**

**

۱۳

زهره طبیب‌زاده

شورای ائتلاف

۲۴۲.۰۶۷

**

۱۴

ریحانه اخلاقی

امنا

۲۴۰.۹۲۷

**

۱۵

صالح اسکندری

امنا

۲۲۷.۲۲۳

**

**

۱۶

محمدحسین حسین‌زاده بحرینی

شورای ائتلاف

۲۲۶.۶۷۹

**

**

**

**

۱۷

سید مرتضی محمودی

شورای وحدت

۲۲.۱۳۳

**

۱۸

حسن خجسته باقرزاده

شورای ائتلاف

۲۱۶.۱۵۱

**

**

**

۱۹

مهدی عسگری

شورای وحدت

۲۰۵.۴۱۴

**

**

**

۲۰

مجتبی زارعی

شورای ائتلاف

۲۰۲.۶۵۵

**

**

**

۲۱

بیژن نوباوه

امنا

۱۹۷.۳۲۶

**

۲۲

سمیه گلپور

شورای وحدت

۱۹۳.۰۱۶

**

۲۳

علی اصغر پورمحمدی

شورای ائتلاف

۱۹۱.۵۹۰

**

**

**

**

۲۴

علی طهرانی مقدم

شورای وحدت

۱۸۷.۹۵۴

**

۲۵

سید نظام الدین موسوی

امنا

۱۸۴.۴۷۶

**

**

**

**

۲۶

فاطمه قاسم‌پور

شورای ائتلاف

۱۷۶.۱۵۹

**

۲۷

حسین صمصامی

امنا

۱۷۵.۳۷۳

**

**

۲۸

مجتبی رحماندوست

امنا

۱۷۴.۷۳۴

**

**

**

**

۲۹

عطا بهرامی

شورای وحدت

۱۷۳.۹۲۵

۳۰

مهدی شریفیان

امنا

۱۷۲.۳۵۱

**

**

**

۳۱

سعید آجرلو

شورای ائتلاف

۱۶۷.۱۱۴

**

۳۲

غلامحسین رضوانی

شورای ائتلاف

۱۵۸.۲۱۶

**

**

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902153

دیگر خبرها

  • اختلال‌های ارتباط مخابراتی در کهگیلویه و بویراحمد برطرف شد
  • تخلف زیر گوش وزارت بهداشت / داروخانه‌ها دیگر کاره‌ای نیستند+فیلم
  • تخلف زیر گوش وزارت بهداشت/داروخانه‌ها دیگر کاره‌ای نیستند+فیلم
  • همایش مشترک رادیو تهران برای پیدا کردن افراد مستعد در کرمانشاه
  • همایش مشترک رادیو تهران برای پیدا کردن  افراد مستعد در کرمانشاه
  • کاهش ۹۳.۵ میلیمتری بارش‌ها در تهران
  • فهرست مشترک جبهه پایداری و شانا برای دور دوم انتخابات تهران
  • پراکنده شده ۳۲ کاندیدای تهران در پنج لیست انتخاباتی /کاندیدا‌های اشتراکی شانا و اُمنا چه کسانی هستند؟ +جدول
  • پراکنده شده ۳۲ کاندیدای تهران در پنج لیست انتخاباتی /۸ کاندیدای مورد حمایت شانا و اُمنا چه کسانی هستند؟ +جدول
  • آخرین جزئیات پلیس درباره طرح ترافیک امسال تهران