Web Analytics Made Easy - Statcounter

همشهری آنلاین:  اگر از کرمان وارد سیستان و بلوچستان شوید بعد از دیدن جاذبه‌های بزمان، بمپور، ایرانشهر، نیکشهر، کنارک، چابهار، باهوکلات و سراوان می‌توانید در ادامه مسیر از جالق که یکی ‌از شهرهای سراوان است به سمت خاش حرکت کنید تا قبل از ورود به زاهدان، درابتدا کوه تفتان (آتشفشان معروف) را ببینید. این کوه زیبا در ۴۲ کیلومتری شمال شهر خاش بین شهر میرجاوه و شهرستان خاش واقع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 سپس به سمت میرجاوه در نزدیکی زاهدان حرکت کنید.

چله‌خانه تمین

چله‌خانه تمین از آثار تاریخی روستای تمین، در ۶۵ کیلومتری میرجاوه است. در گذشته مردم برای نیایش و عبادت کوه را می‌کندند و در دستکندهای خود به مدت چهل شبانه‌روز به دعا و عبادت می‌پرداختند.  

قبرستان هفتادملا

قبرستان هفتاد ملا نیز در بخش میرجاوه و دهستان تمین بسیار دیدنی است. این قبرستان در ۱۵۰ متری جنوب روستای روپس واقع شده است. قبرستان هفتادملا در دل کوهی کم ارتفاع قرار دارد و جایگاه آن طوری است که وقتی باران می‌بارد حتی یک قطره باران به قبرستان راه نمی‌یاید. هفتادملا جذابیت بسیاری برای بازید دارد و گردشگران زیادی را به سمت خود می‌کشاند.

روستای لادیز

غار طبیعی لادیز در روستایی به همین نام از توابع شهرستان زاهدان و در ۱۰۰ کیلومتری آن قرار دارد. در تمام طول سال از سقف و اطراف این غار، قطرات آب جاری است.  همچنین آبشار لادیز در فاصله نزدیکی از این غار قرار دارد. به‌طوری که می‌توان با پای پیاده این مسافت را پیمود.

چهاراه رسولی

بازار تاریخی زاهدان به چهارراه رسولی معروف است. می‌گویند دراین بازار از شیرمرغ تا جان آدمیزاد پیدا می‌شود. از انواع خوراکی‌ها گرفته تا انواع لباس‌ها و پارچه‌ها. برای همین بازار شلوغی است و گردشگران بسیاری به خرید و گشت و گذار در این بازار علاقه دارند. همچنین انواع میوه‌های گرمسیری و ادویه در این بازار به فروش می‌رسد. اگر به فروشگاه‌های اجناس دست دوم یا همان تاناکورا هم علاقه دارید چهاراه رسولی مقصد مناسبی است.

ساختمان قدیمی گمرک  

ساختمان قدیمی گمرک زاهدان مربوط به اواخر دوره قاجاره است که به ثبت ملی رسیده است. این ساختمان از بناهای اولیه شهر محسوب می شود.

موزه پست زاهدان

ساختمان موزه پست زاهدان به دوران پهلوی برمی‌گردد. این موزه اطلاعاتی از وضعیت پست در زاهدان به گردشگر می‌دهد. در این موزه انواع مهرهای شهرسوخته، ماکت کبوترخانه، مجسمه مرد پستچی، تمبرکهن، تمبرهای قبل و بعد از انقلاب، قسمت معرفی ارتباطات، نمایش گوشی های قدیمی به نمایش گذاشته شده است.

مسجد جامع مکی زاهدان

مسجد جامع مکی زاهدان یکی از بزرگ‌ترین مساجد جهان اسلام و مشهورترین مسجد اهل سنت در شهر زاهدان است.  مولانا عبدالعزیز ملازاده این مسجد را در سال ۱۳۵۳ با زیربنای ۶۰۰ متر مربع  تأسیس کرد.  

سفر به سیستان و بلوچستان کد خبر 478339 برچسب‌ها استان سیستان و بلوچستان مجله سفر به سيستان و بلوچستان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۲۹۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت سفارش میلیاردی صنایع دستی سیستان و بلوچستان در اکسپو

به گزارش خبرگزاری صداسیما، وحیده رخشانی گفت: در نمایشگاه بین المللی تهران بالغ بر پنج نشست با روسای اتاق‌های مشترک بازرگانی ایران و قزاقستان، امارات متحده‌عربی، ترکمنستان، عمان و قطر در حوزه صنایع‌دستی برگزار شد که نتایج بسیار خوبی داشت.   معاون اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان افزود: این سلسله نشست‌ها منجر به ثبت سفارش خرید در حوزه محصولات سوزن‌دوزی استان با صاحبان گالری‌های ایرانی و خارجی از جمله دبی، کانادا، قطر و... به ارزش تقریبی ۱۸۰ میلیارد ریال براساس اظهار نمایندگان بخش خصوصی  است.   او ادامه داد: سفارش تهیه تعداد ۱۶۰۰ محصول صنایع‌دستی در حوزه نقش برجسته تلفیقی با سوزن‌دوزی به ارزش تقریبی ۲۰ میلیارد ریال نیز در این نمایشگاه به ثبت رسید.   به گفته رخشانی، بالغ بر ۱۲۰ سرمایه‌گذار حقیقی و حقوقی داخلی و خارجی,، مقامات مسئول، فعالان حوزه اشتغال زنان و... از غرفه استان بازدید کردند.   سرپرست صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان تصریح کرد:  فرصت‌ها و بسته‌های ارائه شده مربوط به گردشگری تفریحی، اقامتی، تفریحات آبی، سلامت، تاریخی، گردشگری ورزشی و طبیعت گردی و صنایع دستی نیز در این نمایشگاه ارائه شد.

دیگر خبرها

  • ثبت سفارش فروش ۳۸۰ میلیارد صنایع دستی سیستان و بلوچستان
  • آزمون حفظ قرآن در سیستان و بلوچستان برگزار شد
  • کنایه معنادار نماینده زاهدان به مولانا عبدالحمید /مردم نگران هستند/علت حملات تروریستی چندماه اخیر چیست؟
  • ظرفیت علمی و پژوهشی استادان سیستان و بلوچستان باید بالفعل شود
  • رنگارنگ‌ترین محله‌های شهری جهان
  • ثبت سفارش میلیاردی صنایع دستی سیستان و بلوچستان در اکسپو
  • تعطیلی بناهای تاریخی و جاذبه های گردشگری کاشان
  • نشست اقتصادی ایران و افغانستان در زاهدان
  • مهار آتش در آپارتمان چهار طبقه در زاهدان
  • کشف ۱۰۰ میلیارد اخلال در نظام اقتصادی در زاهدان