Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد شریعتمداری در چهل و یکمین گردهمایی کانون‌های بازنشستگی آموزش و پرورش استان‌های کشور که در تهران برگزار شد، اظهار داشت: آزمون وسع در میان چندین روش مطرح، عادلانه ترین روش بوده و براساس آن خانوارهای ضعیف‌تر و در دهک‌های پایین‌تر درآمدی برای بسته حمایت معیشتی مشخص شدند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: با احتساب درصد خطا در آزمون انجام شده، قطعاً ۶۰ میلیون نفری که در این طرح قرار گرفته و مشمول شده‌اند نسبت به سایر افراد جامعه کم برخوردارتر بوده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این به معنی این نیست که سایرین ثروتمند و برخودارند، بلکه نشان دهنده این است که بخش زیادی از جمعیت کشور در سطوح متوسط به پایین درآمدی قراردارند.

وی با تاکید بر اینکه روش کنونی نسبت به سایر روش‌ها به عدالت نزدیک تر است، گفت: این آزمون به صورت مداوم و هر دو ماه یکبار انجام می‌شود و در فرآیند اجرا به طور قطع درصد خطای آن کاهش می‌یابد. بر همین اساس هم اگر در ماه‌های آتی افرادی شامل طرح شوند، مجدداً برای آنها بسته حمایتی فعال خواهد شد.

شریعتمداری تصریح کرد: در حال حاضر، ۱۱ میلیون و ۹۰۰ هزار خانوار ایرانی فاقد خودرو هستند و بخش اعظمی از جمعیت کشورمان مالک هیچ خانه و زمینی نیستند؛ بنابراین اگر خانواری به هر شکل دارای خانه و ماشین شخصی است و درآمد او از موارد اعلام شده بالاتر است، پس نسبت به بخش اعظم جامعه، برخوردار است، هرچند وضعیت بسیار خوبی هم نداشته باشند.

ارائه پیشنهاد ۶ هزار میلیارد تومانی برای همسان سازی حقوق بازنشستگان به مجلس

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه بازنشستگی یکی از مسائل مهم و اساسی کشور است، گفت: تبیین مسائل و مشکلات پیشکسوتان جامعه یکی از اصول اساسی دولت است و قطعاً اگر در این زمینه بی توجهی صورت گیرد قابل قبول نیست و به ناامیدی در میان این قشر دامن می‌زند.

وی در ادامه تاکید کرد: شاغلین امروز، آینده خود را در بازنشستگان جامعه می‌بینند و خود این مساله جدی کشور است. برونداد مطالعات و بررسی‌های علمی و پژوهشی نشان می‌دهد که مشکلات استخراج شده با فاصله خیلی کم، مطابق با دغدغه‌های امروزی بازنشستگان است.

شریعتمداری، اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان را یکی از دغدغه‌های مهم جامعه عنوان کرد و گفت: در اولین بودجه پیشنهادی دولت به مجلس، عدد بودجه کل چیزی حدود ۴۷۰ هزار میلیارد تومان بود که تصور می‌شد با توجه به شرایط اقتصادی کشور، بودجه خوبی تدوین شده است اما وقتی شرایط تحریم و مشکلات فروش نفت پیش آمد، این عدد در گام اول به ۴۰۱ هزار، در گام دوم به ۳۸۰ هزار و در نهایت به ۳۰۱ هزار میلیارد تومان کاهش یافت و منابع و مصارف کشور را دچار تغییر کرد.

شریعتمداری با بیان اینکه در ابتدا دولت پیشنهاد ۶ هزار میلیارد تومانی را برای همسان سازی حقوق بازنشستگان تقدیم مجلس کرده است، افزود: قطعاً کانون‌های بازنشستگی در تعامل با مجلس و نمایندگان می‌توانند روندی را طی کنند که به بهبود بودجه و اعتبارات این بخش کمک کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: قطعاً بازنشستگان زیر فشار زیادی هستند و این موضوعی است که غیرقابل انکار است. برای همه ما شرایط بازنشسته عزیزی که فرزند دانشگاهی دارد یا حتی عائله مند معلول دارد قابل تصور نیست و همه تلاش ما برطرف شدن مشکلات است که امیدواریم با همدلی و همکاری در جهت کاهش مشکلات گام برداریم.

شریعتمداری ادامه داد: پایین بودن افزایش حقوق و دستمزد نسبت به تورم طی سال‌های مختلف وجود داشته که دولت تلاش کرد در سال‌های اخیر این رویه را تغییر دهد. اما این دوسال با توجه به شرایط اقتصادی و تحریم‌ها، افزایش حقوق بیش از تورم اتفاق نیافتاده و امسال هم این افزایش حقوق شاغلین و بازنشستگان ۱۵ درصد درنظر گرفته شده است.

وی بیمه تکمیلی درمان را دغدغه دوم بازنشستگان و پیشکسوتان جامعه عنوان کرد و با بیان اینکه بازنشستگان آموزش و پرورش ستون فقرات کشور هستند، گفت: در بحث بیمه تکمیلی با توجه به اینکه سهم بازنشستگان ثابت مانده و سهم صندوق بازنشستگی کشوری افزایش یافته، تاحدودی سقف تعهدات بهبود یافته اما این میزان کفاف درمان بازنشستگان را با توجه به هزینه‌های درمان نمی‌دهد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری خواست تا با برگزاری نشست مشترک با نمایندگان کانون‌های بازنشستگی نسبت به ارائه راه حل جامع برای بهبود کیفیت خدمات و افزایش سقف تعهدات بیمه تکمیلی بررسی کنند.

شریعتمداری، تاکید کرد: اعضای هیأت مدیره صندوق بازنشستگی از برجسته‌ترین چهره‌های علمی و اقتصادی هستند و چند سال است که این هیأت مدیره در حال فعالیت است و اگر مدیرعاملی هم انتخاب شود باید زیر نظر این هیأت مدیره کار کند.

وی تصریح کرد: شخص آقای ایزدی سال‌ها رئیس هیأت مدیره صندوق بوده‌اند و همین دوره، برنامه راهبردی صندوق بازنشستگی که مهم‌ترین مسائل این صندوق از اصلاح امور جاری و ساختاری تا بحث‌های اکچوئری بوده بالاخره بعداز شش ماه به نتیجه رسیده و من برای اولین بار در جلسات متعدد چندساعته برای به سرانجام رسیدن این برنامه مهم شرکت داشتم و برنامه خوبی با کمک هیأت مدیره و مدیران صندوق تدوین شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ما با صندوقی مواجه هستیم که ۱۷ درصد آورده آن از محل کسورات بازنشستگی و ۵ درصد از محل سودآوری شرکت‌ها است و مابقی وابسته به بودجه عمومی و دولت است. بنابراین اینکه بیان شود وضعیت بد شرکت‌ها سبب این مشکلات شده، مطلب درستی نیست.

شریعتمداری با تاکید بر اینکه مسیر شفافیت خواسته من از مدیرعامل صندوق بازنشستگی بوده و این مسیر در دوره سرپرست فعلی صندوق نیز با جدیت دنبال شده است، گفت: وقتی حق بیمه یک صندوق از ابتدای تشکیل تاکنون عدد ثابت ۲۲ درصد به جای ۳۰ درصدی که در تأمین اجتماعی و به صورت سه جانبه گرایی دریافت باشد، همین مشکلاتی را ایجاد می‌کند که امروز با آن مواجه هستیم.

شریعتمداری با بیان اینکه عزل و نصب و مدیریت یک بنگاه کار مدیرعامل صندوق نیست و صندوق‌ها باید سهامداری کنند، گفت: در برنامه راهبردی صندوق بازنشستگی این مساله به خوبی تبیین شده و این صندوق نیز به زودی همانند تأمین اجتماعی سیاست مدیریت سهام را به جای بنگاه داری کنونی اجرایی خواهد کرد.

وی یکی از مشکلات بازنشستگان را خستگی در پیگیری امور اداری عنوان کرد و گفت: باید فرآیندی در بخش خدمات و ارتباط با بازنشستگان طراحی شود تا شخص بازنشسته با کمترین مشکل و در کمترین زمان، خدمت مورد نظر خود را دریافت کند.

شریعتمداری همچنین انتخاب نماینده کانون‌های بازنشستگی هر استان را به عنوان مشاور امور بازنشستگی در مدیریت استانی صندوق بازنشستگی کشوری، مدیریت‌های استانی ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی و آموزش و پرورش استان‌ها عاملی برای مشارکت بازنشستگان در امور و استفاده از دانش و تجربه گران قیمت این عزیزان دانست.

وی گفت: اگر این مراحل اجرایی شود، می‌توان در شورای عالی رفاه نیز برای انتخاب مشاور استاندار در امور بازنشستگی به نتیجه رسید و این برنامه را عملیاتی کرد. تهیه دستورالعمل و شیوه نامه استفاده از امکانات در اختیار ادارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان‌ها، حمایت از پایان نامه‌های دانشگاهی مقطع ارشد و دکتری فرزندان بازنشستگان کشوری، استفاده از طرح‌های پژوهشی و کاربردی فارغ التحصیلان مقطع دکتری برای سیاست گذاری در حوزه رفاه، اشتغال و صندوق‌های بازنشستگی و همچنین حمایت از طرح‌های علمی کانون‌های بازنشستگی با محور بیان دغدغه‌ها استانی و منطقه‌ای کانون‌ها و ارائه راه حل مناسب، از جمله بحث‌های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این نشست بود.

کد خبر 4826586

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد شریعتمداری آزمون وسع وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی قاسم سلیمانی شهرداری تهران شورای شهر تهران دستگیری سارق وزارت آموزش و پرورش شهر تهران سقوط هواپیما محسن هاشمی سردار سلیمانی سقوط هواپیمای اوکراینی مترو محسن حاجی میرزایی قوه قضاییه آلودگی هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۲۹۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفاع عجیب عضو حزب موتلفه از عملکرد اقتصادی دولت رئیسی /کسی اعتراضی ندارد

به گزارش خبرگزاری دولت، در هفته‌های اخیر و پس از افزایش قیمت ارز و سکه در بازار، بحث بر سر تغییر یا عدم تغییر تیم اقتصادی دولت در میان موافقان و مخالفان دولت افزایش یافته است. بحثی که دامنه آن حتی به مجلس و نمایندگان حامی ابراهیم رئیسی نیز کشیده است و چه در نطق‌های میان دستور خود و چه در تذکرها از تغییر تیم اقتصادی می‌گویند، گاهی حتی کار به تهدید نیز کشیده و برخی از نمایندگان خواهان اخراج رئیس کل بانک مرکزی و وزیر اقتصاد شدند.

در این میان، حسین انواری، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی، در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین، درباره انتقادات و درخواست‌ها چهره‌های سیاسی برای تغییر تیم اقتصادی گفت: «اینکه دولت تصمیم به تغییر تیم اقتصادی دارد یا خیر، یک بحث جدا است اما باید دید انگیزه افرادی که این مسئله را مطرح می‌کنند چیست؛ آیا به دنبال تضعیف دولت هستند یا به دنبال تقویت آن. گاهی اوقات دلسوزی‌ها به گونه‌ای است که در پشت ماجرا شیطنت‌هایی برای تضعیف و کاسته شدن توامندی‌های دولت وجود دارد.»

پشت زمزمه‌ها برای تغییر تیم اقتصادی یک شیطنتی وجود دارد

وی با بیان اینکه در حال حاضر دولت مشغول به کار است، گفت: «اگر چه دولت با فراز و نشیب‌ها و یک‌سری مشکلاتی دست به گریبان است اما اعضای مدت در طی این مدت گذشته، سوار بر کار شده و تجربیات جدیدی به دست آوردند؛ اینکه الآن می‌گویند باید تیم اقتصادی تغییر کند باید دید انگیزه‌شان چیست؟ باور من این است که پشت این زمزمه‌ها، یک شیطنتی وجود دارد.»

این چهره سیاسی اصولگرا، با اشاره به اظهارات برخی از اعضای دولت درپی گرانی ارز و دلار، خاطر نشان کرد: «دیگر دولت قبل، دولت قبل مطرح نیست؛ دولت می‌گوید در مواردی که نیاز به ارز هست، من با نرخ خودم تامین می‌کنم و هر کسی اگر مسئله‌ای دارد مطرح کند. یک‌سری بحث‌ها مانند قاچاق یا جوسازی روانی نیز مطرح است که ربطی به دولت ندارد.»

کسی اعتراضی ندارد

وی افزود: «در حال حاضر، دولت کار خود را دارد انجام می‌دهد و خزانه ارزی آن بد نیست. آن چیزی هم که به صورت قانونی و رسمی به مردم مربوط می‌شود را تامین کرده و کسی هم اعتراضی ندارد. برخی می‌خواهند خارج از این قواعد عمل کرده و اقداماتی مانند قاچاق و اختلال در نظام اقتصادی کشور به وجود بیاورند. دولت دارد کار خود را انجام می‌دهد و اینکه دولت قوی یا ضعیف است، به شیطنت‌هایی که مبنی بر جو روانی است، باز می‌گردد.»

انواری درباره سکوت دولت سیزدهم درباره پرونده‌های فساد به خصوص چای دبش گفت: «چه کسی گفته است که دولت این پرونده را بایکوت کرده است؟ پرونده در دستگاه قضایی در حال پیگیری است. خیلی مباحث مطرح می‌شود اما باید آگاهانه‌تر برخورد کرد و یک عده که ناآگاه هستند شروع به تکثیر آن کرده و غافل هستند.»

وی گفت: «باید در انگیزه افرادی که این موارد را تولید کرده و به میان افکار عمومی می‌فرستند، تردید کرد. می‌خواهند به هر بهانه‌ای مانند مسکن، ارز یا بنزین امنیت روانی و اجتماعی را بر هم بزنند و زمانی که موضوعی را پیدا نکردند کی‌گویند چرا اسامی مفسدان را اعلام نمی‌کنید. مگر همه کارهایی که دستگاه قضایی انجام می‌دهد باید اعلام کرد؟ وقتی روی آن کار کردند نتایج مشخص می‌شود.»

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896978

دیگر خبرها

  • پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی در سال ۱۴۰۲
  • حجم سرمایه‌گذاری سه هلدینگ‌ وزارت تعاون در چهارمحال و بختیاری ۴۵۰۰ میلیارد تومان است
  • ضرورت ساماندهی شرکت‌های تابعه و مولدسازی اموال صندوق بازنشستگی مس/دغدغه‌های‌ بازنشستگان عزیز باید رفع شود
  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی / همسان‌سازی یا افزایش حقوق کدامیک مهم‌ترند؟
  • بازاندیشی نظری و روشی در شناخت کلان مفهوم عدالت اجتماعی
  • دفاع از عملکرد اقتصادی دولت: کسی اعتراضی ندارد!
  • دفاع عجیب از عملکرد اقتصادی دولت: کسی اعتراضی ندارد!
  • دفاع عجیب عضو حزب موتلفه از عملکرد اقتصادی دولت رئیسی /کسی اعتراضی ندارد
  • ۸ رفتار ناسالم که می‌تواند دوران بازنشستگی شما را به چالش بکشد
  • تمدید نام نویسی بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری