Web Analytics Made Easy - Statcounter

شناسایی ۱۲۴ نفر از قربانیان سقوط هواپیما اوکراینی، استقبال ترامپ از پیشنهاد برجامی جانسون، رهبری: کاری کنید روحیه جهاد و مقاومت راه قطعی نسل‌های پی در پی شود، اقامه نماز جمعه تهران به امامت رهبری بعد از ۸ سال برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، شناسایی  ۱۲۴ نفر از قربانیان سقوط هواپیما اوکراینی، استقبال ترامپ از پیشنهاد برجامی جانسون، رهبری:  کاری کنید روحیه جهاد و مقاومت راه قطعی نسل‌های پی در پی شود، اقامه  نماز جمعه  تهران به امامت رهبری بعد از ۸ سال از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در چهارشنبه ۲۵ دی ماه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیان اصل ماجرای سانحه هواپیمای اوکراینی نیازمند بررسی‌های دقیق و زمان بندی بود/آسمان ایران امن است

سرتیپ پاسدار خلبان علی عبداللهی شب گذشته (سه شنبه 24 دی) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما به بررسی و تحلیل حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی پرداخت و با اشاره به اینکه اطلاع رسانی دلایل کارشناسی و بررسی شده سقوط هواپیمای اوکراینی در بهترین و کوتاه‌ترین زمان ممکن صورت پذیرفت، گفت: بررسی‌ها زمان بر و نیازمند تأمل بود و بیان اصل ماجرای سانحه هواپیمای اوکراینی نیازمند بررسی‌های دقیق و زمان بندی بود و از آنجا که مسئولین هواپیمایی کشور از ما دستور نمی‌گیرند هر آنچه در ساعات اولیه این سانحه هوایی گفته اند یافته‌های ذهنی و مهندسی خودشان بوده است.

 

معاون هماهنگی ستاد کل نیرو‌های مسلح در ادامه توضیحات خود درباره این حادثه با ذکر این نکته که شرایط آماده باش ۱۰۰ درصد با آماده باش درگیری متفاوت است و با اشاره به اینکه بر این اساس نباید انتظار داشت در شرایط آماده باش درگیری و جنگی، شرایط پرواز ممنوع حاکم باشد، گفت: در زمان جنگ تحمیلی هم با وجودی که در شرایط جنگی بودیم بسیاری از پرواز‌ها برقرار بود. برای اعلام وضعیت قرمز ابتدا باید حمله مشاهده گردد و سپس فرمان مقتضی اعلام شود.

 

وی با بیان اینکه پیش از وقوع این حادثه، گزارش از طریق سیستم فرماندهی کنترل مبنی بر شلیک موشک‌های کروز از جنوب کشور به مرکز فرماندهی می‌رسد، ادامه داد: بر این اساس مرکز فرماندهی هم با تشریح وضعیت برای مرکز سامانه‌ها اعلام آماده باش می‌کند. اینکه موشک کروز را از هر نقطه‌ای بتوان کشف، کنترل و ردیابی کرد لزوماً ممکن نیست بنابراین در همه نقاط ممکن دیدبان‌هایی به منظور ردیابی موشک‌ها مستقر هستند.

 

کمک رسانی های مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان با بالگرد انجام می شود

احمدعلی موهبتی شب گذشته (سه شنبه 24 دی) در برنامه پیگیری شبکه خبر سیما درباه اقدامات انجام شده برای مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه بخش عمده ای مشکلات ارتباطی منطقه در حال برطرف شدن است، گفت: با توجه بعد 14 شهرستان درگیر سیل برطرف کردن مشکلات زمانبر است اما با توجه به فروکش کردن آب کار امداد با قایق امکان پذیر نیست و با بالگرد کمک رسانی انجام می شود.

 

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه روستاهای درگیر سیل در مناطق صعب العبور قرار دارند، گفت: از 470 روستایی که دسترسی به سیل نداشتند به زیر 100 روستا رسیده است.

 

وی در ادامه صحبتهای خود در این برنامه خبری درباره مشکلات موجود در مناطق سیل زده نیز اینگونه توضیح داد: با توجه به اینکه در سیستان و بلوچستان 64 درصد دسترسی به آب آشامیدنی دارند، جنوب استان در منطقه چابهار 23 درصد دسترسی به آب آشامیدنی داشت که آبرسانی در مناطق مختلف استان ادامه دارد.

 

۱۲۴ نفر از قربانیان سقوط هواپیمای اوکراینی شناسایی شدند

با تطبیق نمونه های DNA، تعداد پیکرهای شناسایی شده قربانیان سقوط هواپیمای اوکراین به ۱۲۴ نفر رسید.

شناسایی سایر پیکرها نیز در مرکز تشخیصی و آزمایشگاهی پزشکی قانونی استان تهران در حال انجام است و پیش بینی می شود ظرف چند روز آینده تعیین هویت پیکرها پایان یابد.

 

قطری ها سعی می کنند که ثبات در منطقه خلیج فارس دچار مشکل نشود

حشمت الله فلاحت پیشه در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به سفر امیر قطر به ایران گفت: قطر کشوری است که همواره سعی کرده است که نقش میانجی را بازی کند. هر بحرانی که شکل بگیرد، قطری ها از آن آسیب می بینند.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: البته باید توجه داشت که جمهوری اسلامی ایران منطقی ترین موضع را نسبت به قطر در بزرگترین بحران تاریخ این کشور انجام داد. در زمانی که هر لحظه امکان محاصره و شکست دولت قطر وجود داشت، جمهوری اسلامی ایران از این کشور حمایت کرد و به همین دلیل نیز قطری ها سعی می کنند که ثبات در منطقه دچار مشکل نشود به ویژه مشکلی که از ناحیه جریانات بی ثبات ساز علیه کشوری ثبات بخش همانند ایران باشد.

 

نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: البته مسایلی نیز همانند پرواز پهباد از قطر مطرح بود که بعدا گفتند از پایگاه های آمریکایی است به هر حال تصمیمی که ایران مبنی بر وارد کردن ضربه به مهاجم از هر کشوری که باشد، گرفته است، شامل همه کشورها می شود.

 

ترامپ از پیشنهاد برجامی جانسون استقبال کرد

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در واکنش به گفت‌وگوی دیروز بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس که در آن به توافق هسته‌ای اشاره کرده بود، در صفحه توییترش نوشت: بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس اظهار کرد که‌ « ما باید توافق[هسته‌ای]ایران را با توافق ترامپ جایگزین کنیم». من موافقم!

طبق خبر ترجمه ای ایسنا، جانسون، روز گذشته (۲۴ دی) در گفت‌وگو با شبکه بی.بی.سی گفته بود: اگر قرار است ما [برجام] را با چیزی جایگزین کنیم، بیایید آن را با یک «توافق ترامپ» جایگزین کنیم.

او افزود: رئیس جمهور ترامپ یک توافق‌کننده خیلی خوب است. بالاخره یک طوری باید مانع دستیابی ایران به یک سلاح هسته‌ای شویم.

دولت آمریکا در ماه مه سال ۲۰۱۸ با ادعای ناقص بودن این توافق از آن خارج شد. از آن پس، مقامات آمریکایی مطرح کرده‌اند که باید به توافقی جدید با ایران دست یافت که موارد دیگری از فعالیت‌های ایران را از جمله برنامه موشکی آن در بر بگیرد، ایران نیز همواره تاکید کرده که در صورت بازگشت آمریکا به برجام و در چارچوب همان توافق حاضر به مذاکره در این رابطه است.

 

دولت برای کمک به سیل زدگان سیستان و بلوچستان اعتبارات لازم را پیش بینی کند

علی کرد در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به سیل در استان سیستان و بلوچستان گفت: هنوز بسیاری از روستاهای سیستان مخصوصا در بلوچستان جنوبی شامل بخش های دشت یاری، کنارک، زرآباد و بسیاری از مناطق مرزی همانند روتک خاش و جالق، سراوان و بعضی از مناطق مرکزی استان همانند کورین و نصرت آباد، زاهدان و شهرستان های میرجاوه دچار آب گرفتگی شدید هستند.

 

نماینده مردم خاش و میرجاوه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر رییس مجلس و وزیر نیرو به مناطق سیل زده، اظهار داشت: این بحران در استان سیستان و بلوچستان می طلبید که هم رییس مجلس و هم وزرا و هم رییس ستاد بحران و نمایندگانی از هیئت دولت تحت عنوان تیم دولت به استان سفر می کردند و فقط چابهار و زابل و سیستان را نمی دیدند. متاسفانه عادت بدی شده است که همه پروازهای وزرا و مسئولان از تهران به شمال استان سیستان و بلوچستان انجام می شود یا به زابل این پروازها صورت می گیرد یا به چابهار که سواحل دریا و بندر آزاد دارد.

 

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قسمت بلوچستان مرکزی شامل شهرستان های مرزی میرجاوه، خاش، سراوان، مهرستان، سیب سوران، ایرانشهر، دلگان، بخش های کورین، نصرت آباد که بیشترین میزان خسارت را در سیل داشته اند، مورد توجه قرار نگرفته اند. شهرستان سرباز و نیکشهر که سیل تقریبا این شهرستان ها را با مشکل جدی مواجه کرده است، مورد توجه مسئولان قرار نگرفته اند، هیچ بازدیدی از این بخش ها انجام نشده است.

 

رهبری: کاری کنید روحیه جهاد و مقاومت راه قطعی نسل‌های پی در پی شود

بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اعضای ستاد کنگره دو هزار شهید استان بوشهر که در ۲۳ آذر ۹۸ برگزار شده بود، صبح امروز (چهارشنبه) در محل این همایش منتشر شد. حضرت آیت الله خامنه‌ای در این دیدار، استان بوشهر را منطقه‌ای حساس و سرشار از افتخارات نظامی خواندند و افزودند: بوشهر تا سالهای طولانی از حضور استعمارگران در این منطقه، در معرض تهدید دشمنان ایران بود اما با هدایت عالمان دینی و فداکاری شهیدان عالی‌مقامی همچون رئیسعلی دلواری با قدرت در مقابل این تهاجم‌ها ایستاد.

 

رهبر انقلاب اسلامی برخاستن شهیدان نام‌آوری همچون دلواری، مهدوی، عاشوری و گنجی از بوشهر را نشان‌دهنده عمق فهم انقلابی و جهادی از اسلام در این منطقه و تکرار این حقیقت در نسل‌های مختلف دانستند و گفتند: کاری کنید که یاد این شهیدان و شخصیتهای برجسته در ذهن نسلهای جدید ماندگار شود.

 

ایشان با اشاره به دلاوری‌های شخصیت مجاهد و مدافع حریم کشور یعنی رئیسعلی دلواری در مبارزه با انگلیسی‌های متجاوز و همچنین ظرفیت بالای الگوسازی از شخصیتی مانند نادر مهدوی در تراز یک چهره مبارز بین‌المللی، تأکید کردند: متأسفانه بعضاً حتی اسم این شخصیت‌های برجسته برای نسل جدید ناآشنا است در حالی‌که دستگاههای تبلیغاتی باید فکر جهاد را با شاخص کردن چهره‌های بزرگ جهادی گسترش دهند و عمق ببخشند.

 

رایزنی ظریف و لاوروف در هند

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان و سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در حاشیه اجلاس رایسینا در  دهلی نو با یکدیگر دیدار و گفت وگو کردند.

 

 

نماز جمعه این هفته تهران به امامت رهبر معظم انقلاب اقامه می‌شود

نماز جمعه این هفته تهران به امامت ولی امر مسلمین، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در مصلی امام خمینی(ره) تهران اقامه می‌شود.

آخرین خطبه‌های نمازجمعه رهبر معظم انقلاب اسلامی در تهران به بهمن سال ۱۳۹۰ باز می‌گردد؛ دو خطبه‌ای که رهبر انقلاب عمده سخنان خود را در آنها به موضوع بیداری اسلامی و مسائل تونس و مصر اختصاص دادند و خطبه عربی ایشان خطاب به مردم این کشورها در آن سال‌ها، شهرت یافت./

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد شهادت سردار سلیمانی سردار سلیمانی مسجد طرح ملی فهما مسجد فهما رویداد ملی فهما فهما کانون های فرهنگی هنری مساجد اخبار سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۲۹۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان با رهبر انقلاب دیدار کردند

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، همزمان با سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلّم، جمعی از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور، امروز صبح چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

بیشتر بخوانید:
مهمترین دغدغه‌های معلمان نمونه کشور در دیدار با رهبری

این برنامه، از جمله دیدارهای سالانه رهبر معظم انقلاب است که در تکریم مقام معلم به‌طور پیوسته برگزار شده است.

خبرهای تکمیلی متعاقبا منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229103 برچسب‌ها رهبر معظم انقلاب

دیگر خبرها

  • اقامه نماز جمعه ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی
  • اقامه نماز جمعه اصفهان به امامت حجت الاسلام والمسلمین محمودی
  • ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • نماز جمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد اقامه می‌شود
  • دیدار ۳هزار معلم از سراسر ایران با رهبر انقلاب
  • معلمان با رهبر انقلاب دیدار کردند
  • هواشناسی سیستان و بلوچستان همزمان ۲ هشدار زرد صادر کرد
  • هشدار هواشناسی سطح زرد جوی برای سیستان و بلوچستان
  • از ایران تا پاکستان/ شعر شاعر پاکستانی در استقبال از غزل رهبر انقلاب
  • صدور دو هشدار زرد جوی و دریایی در سیستان و بلوچستان