Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به حرکت نظام بانکی و بیمه‌ای به سوی اقتصاد هوشمند، گفت: استفاده از فناوری‌های نوین پنج تا 6درصد و طراحی مدل کسب و کار تا 25درصد از هزینه‌های این شرکت‌ها را کاهش می‌دهد.
به گزارش خبرگزاری آریا، معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزیر اقتصاد در نشست سندیکای بیمه‌گران ایران، افزود: بر اساس برنامه های این وزارتخانه در زمینه تحقق اقتصاد هوشمند، معاونت امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد در حال پیگیری تحقق بانکداری و بیمه دیجیتال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: مهمترین بعد دیجیتالی شدن شرکت‌های بیمه طراحی مدل کسب و کار است و سپس برای اصلاح فرآیندهای کسب و کار از فناوری های نوین استفاده خواهد شد.
معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزیر اقتصاد اضافه کرد: بر اساس تحقیقات بین المللی، استفاده از فناوری‌های نوین پنج تا 6درصد، اصلاح فرآیند های کسب و کار 12تا 15درصد و طراحی مدل کسب و کار توسط شرکت‌های بیمه 20تا 25درصد از هزینه های این شرکت‌ها را کاهش می‌دهد.
معاون وزیر اقتصاد خاطر نشان کرد: بیمه دیجیتال برخلاف نگاه سنتی که از درون صنعت به جامعه است، باید نگاه از جامعه به صنعت بیمه باشد و در واقع آنچه مورد نظر مشتری است، تولید و ارایه شود.
معمارنژاد همچنین یکی از راه های افزایش سرمایه شرکت‌های بیمه در آینده را فروش بیمه‌های عمر و زندگی دانست و برگسترش این محصول در جامعه تاکید کرد.
دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران نیز در این نشست، گفت: 10میلیون موتورسیکلت در کشور فاقد بیمه نامه شخص ثالث هستند.
محمد کریمی افزود: پرداخت نشدن مالیات از بیمه نامه‌ها، باعث ارزان شدن آن می‌شود و عموم موتورسواران که از اقشار کم درآمد محسوب می شوند هم ترغیب خواهند شد تا نسبت به خرید بیمه‌نامه اقدام کنند.
به گفته وی، امروز در بسیاری کشورها، از صنعت بیمه مالیات ارزش افزوده دریافت نمی‌شود و نیز صنعت بیمه تاکنون ریالی از بانک‌ها، وام دریافت نکرده است.
نشست سندیکای بیمه گران با حضور فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی، معاونان وزیر اقتصاد، مدیرعامل صندوق تامین خسارت‌های بدنی و مدیران عامل شرکت‌های بیمه روز گذشته (سه شنبه)برگزار شد.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۲۹۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کار: مانع‌زدایی از تولید اولین گام تحقق شعار سال است

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، همزمان با آغاز هفته گرامیداشت کار و کارگر، مراسم اعطای نشان «اقتصاد مقاومتی» به واحد‌های تولیدی نمونه کشور با حضور سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.

در این مراسم مرتضوی ضمن تبریک هفته کار و کارگر گفت: کار و تولید عزت و اقتدار  مردم است. بیش از ۵ هزار نیرو در یک کارگاه تولیدی فعال هستند که بیش از نیمی از این جمعیت را زنان نخبه، تحصیل کرده و فعال تشکیل داده است.

وزیر کار گفت: از ۱۶ میلیون بیمه شده تامین اجتماعی در بخش کارگری، حدود ۳میلیون و ۷۹۰هزار  زن بیمه تامین اجتماعی هستند.

مرتضوی با توجه به جهش تولید با مشارکت مردم گفت: اساسا در حوزه اقتصاد اسلامی و اصول ۴۳ و ۴۴ قانون اساسی اقتصاد دولتی، خصوصی وتعاونی تقسیم می شود که باید بالغ بر ۸۰درصد کل اقتصاد در دست بخش خصوصی باشد.

وی تصریح کرد: جهش تولید نیاز به تلاش دولت با مشارکت مردم دارد.

وزیر کار گفت: مانع زدایی از تولید و جلوگیری از مداخلات ادارات دولتی  از زنجیره تولید، از اقدامات مهم در راستای تحقق شعار سال است.جهش‌تولید بدون مشارکت مردم اجرایی نخواهد شد.

وی ادامه داد: امروز مردم در عرصه های مختلف اقتصادی خوش درخشیدند و در راستای حفظ و ارتقاء تولیدات داخلی پیشتاز بوده اند.

پیگیری امنیت شغلی زنان هستیم

همچنین در این مراسم نرجس بختیار خلج مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بانوان گفت: در دولت سیزدهم توجه به بانوان بیشتر شده است و به عنوان اولویت کاری وزارت کار قرار گرفته است.

وی گفت:کمیته مشاور زنان و خانواده در دولت سیزدهم تشکیل و امور مرتبط با این کمیته به طور جدی در حال پیگیری است.

خلج ادامه داد: این کمیته امنیت زنان در اشتغال در راستای ازدواج و فرزند آوری را  در حال پیگیری است.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پرداخت ۳۸ میلیارد تومان پاداش به کم مصرف‌ها
  • تحقق ۹۰ درصدی بودجه بیمه معلم در رشته باربری
  • وزیر کار: مانع‌زدایی از تولید اولین گام تحقق شعار سال است
  • پای نفت برای صعود قیمت بسته می‌شود
  • آشنایی با نحوه محاسبه هزینه بیمه شخص ثالث
  • کسب سهم مناسب از بازار با کارِ گروهی در سال ۱۴۰۲/ تحقق شعار "جهش تولید با مشارکت مردم" با طراحی و تولید محصولات جدید
  • مراقب کلاهبردار‌ها باشید؛ بیمه سلامت با مردم تماس نمی‌گیرد
  • کلاهبرداری از مردم با ادعای صدور کارت هوشمند بیمه سلامت
  • تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم با طراحی و تولید محصولات جدید
  • حرکت سازمان اوقاف در مسیر مولدسازی و بهبود اقتصاد کشور با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان + فیلم