Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-29@21:21:40 GMT

درمان بیماری پارکینسون با میکروب روده

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۳۰۰۶۳

درمان بیماری پارکینسون با میکروب روده

دانشمندان موفق به کشف روش جدیدی برای درمان بیماری پارکینسون با استفاده از میکروب‌های روده شدند.

به گزارش خبرنگار حوزه‌ علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از نیوز مدیکال، نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد یکی از ارگانیسم‌های رایج روده که نقش مؤثری در هضم بهتر غذا دارد، می‌تواند ابزار قدرتمندی در جلوگیری یا معکوس کردن نشانه‌های بیماری پارکینسون باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این باکتری‌ها می‌توانند مانع از تجمع پروتئین‌های سمی درگیر در بیماری پارکینسون شود و حتی قادر به از بین بردن کلی سموم است.

دانشمندان پیش از این می‌دانستند که عملکرد مغز با عملکرد باکتری‌های روده ارتباط مستقیم دارد. گروه تحقیقاتی در مطالعه جدید به بررسی نوعی کرم لوله‌ای پرداختند تا دریابند وقتی کرم از مواد پروبیوتیک تغذیه می‌کند، چه بلایی بر سر پروتئینی سمی به نام «الفا سینوسلین» می‌افتد. پروبیوتیک‌ها حاوی باکتری‌ها مفید هستند که از طریق افزایش جمعیت یا محصولات متابولیسم ناشی از آن به بهبود سلامت بدن کمک می‌کنند.

دانشمندان به این نتیجه رسیدند که مواد پروبیوتیک می‌توانند مانع از تشکیل توده‌های سمی الفا سینوسلین بشوند. این توده‌ها از تشکیل ساختارهای دوپامین جلوگیری می‌کند. دوپامین یک ماده شیمیایی بسیار مهم است که نقش مهمی در دستیابی به حرکت عضلانی روان در بدن کمک می‌کند. براساس یافته‌های اخیر، مواد پروبیوتیک و دیگر مواد مغذی می‌توانند تأثیرگذاری عمیقی بر توسعه و پیشروی پارکینسون داشته باشد. مقادیر زیادی از الفا سینوسلین در مغز افراد مبتلا به پارکینسون دیده می‌شود.

انتهای پیام/4021/

منبع: آنا

کلیدواژه: پارکینسون درمان میکروب روده تصویربرداری مغز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۳۰۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشگیری از بیماری‌های احتمالی بعد از سیل چابهار

به گزارش  ­خبرگزاری صدا و سیما؛ ­ضاربان افزود: آب لوله کشی‌ها سالم است اگر بعضی جاها­ نشتی داشته باشد کلر توزیع می‌کنیم.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   وی گفت:­ برای­ ­کنترل مالاریا، هم بیماریابی داشتیم هم برای این که این آب‌ها باید خشکانده شود و از تکثیر پشه آنوفل جلوگیری شود و در کنار آن بحث مراقبت از خود بیماری است که لام می‌گیریم یعنی کسی که مشکوک به بیماری باشد لام گرفته می‌شود و درمان می‌شود که احیانا اگر درمان نشود مورد گزش قرار می‌گیرد و دچار آسیب می‌شود. ­ضاربان ادامه داد:­بحث دوم توزیع کلر یک درصد­­است که توصیه کردیم در وهله اول­ ­آب معدنی توزیع­ شود و در کنار آن کلر یک درصد توزیع­ شود تا آب آلوده منجر به ابتلای افراد به بیماری وبا نشوند. وی گفت:­ سمپاشی هم انجام می‌شود تا پشه تکثیر نشود و محلول ریخته می‌شود. ضاربان اظهار کرد­مراقبت از مادران باردار هم از مهمترین ماموریت‌های ما است. وی افزود:­برای خشکاندن آب­ ­از همه نهاد‌ها و ارگان‌های ذی ربط و تاثیرگذار­ از جمله آتش نشانی، اداره آب و فاضلاب، فرمانداری و بخشداری و حتی نیرو‌های مردمی کمک خواهیم گرفت.

دیگر خبرها

  • راهکارهای خانگی برای درمان معده‌دردهای خفیف
  • کمبود این ویتامین باعث سرطان پروستات و سرطان سینه می‌شود
  • این دو عامل احتمال پارکینسون را افزایش می دهد
  • تاثیر آفت‌کش‌ها بر افزایش احتمال پارکینسون
  • 17 درمان سریع خانگی التهاب معده
  • ژنتیک و قرارگیری در معرض آفت کش ها خطر پارکینسون را افزایش می دهد
  • پیشگیری از بیماری‌های احتمالی بعد از سیل چابهار
  • چرا شروع فصل بهار برای افراد آلرژی ایجاد می‌کند؟
  • درمان‌های طبیعی و خانگی که به کاهش معده‌ درد کمک می‌کند
  • مکمل‌های پروبیوتیک شدت صرع را در کودکان کاهش می‌دهد