Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@11:34:38 GMT

مستند «آواره» پنجشنبه روی آنتن شبکه یک می‌رود

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۳۰۱۸۵

مستند «آواره» پنجشنبه روی آنتن شبکه یک می‌رود

مستند «آواره» کاری از گروه مستند روایت فتح به کارگردانی مصطفی حریری، روایتی از کردهای شیعه عراق که در جنگ با داعش مسلح شده اند و در قالب حشدالشعبی با داعش می جنگند.

به گزارش خبرگزاری فارس،‌ حریری کارگردان این اثر با اشاره به اینکه این فیلم جنگی نیست ولی درباره جنگ است، گفت: کابوس‌ها از جایی که انتظارش را نداری شروع می‌شود و طوری فراگیر می‌شود که گویی از ابتدا چیزی جز کابوس وجود نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: من تلاش کردم بحران‌های انسانی در تمامی ابعاد را مورد بررسی قرار دهم. به عبارتی دیگر برای من بحران‌ها مهم هستند و بیشتر بحران‌ها را سوژه خود قرار می‌دهم.

در زمان عملیات فلوجه برای پیگیری سوژه دیگری به عراق رفتم، پیگیری آن سوژه با وقفه روبرو شد و در این وقفه، من روایت‌هایی درباره کردهای فیلی شیعه شنیدم. طایفه‌ای از کردها که هم در ایران و هم در عراق حضور دارند و در زمان صدام حسین، بسیاری از آنها قتل عام شدند و بسیاری دیگر به ایران فرار کردند.

حریری گفت: طایفه کردهای فیلی یگانی نظامی در حشدالشعبی تشکیل داده بودند و با داعش می‌جنگیدند؛ داستان فیلم درباره این قوم، جنگشان با داعش و آوارگی آنهاست؛ که حول محور زندگی ابوجمال الفیلی یکی از فرماندهان می‌چرخد.

علاقمندان می‌توانند این مستند را از شبکه یک سیما پنجشنبه 25 دی ماه بعد از اذان مغرب به تماشا بنشینید.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: جشنواره فیلم فجر هنرمندان سینما ابراهیم داروغه زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۳۰۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«هفت» از فردا به آنتن بازمی‌گردد

برنامه سینمایی «هفت» با اجرای بهروز افخمی از فردا پخش خود را در شبکه نمایش از سر می‌گیرد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سری جدید برنامه سینمایی «هفت» به تهیه‌کنندگی محمد تنکابنی و با اجرای بهروز افخمی که در ایام چهل و دومین جشنواره فجر روی آنتن رفته بود، با وقفه‌ای کوتاه از فردا شب جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه ساعت 23 روی آنتن شبکه نمایش ‌می‌رود.

سریال‌های جدید تلویزیون/ از بدل و آقای قاضی تا هشت‌پا و رویان

در این دوره برنامه، میز «پرونده ویژه» با حضور بهروز افخمی و مهمان، میز «نقدسینمای ایران» با حضور امیر قادری و رضا صدیق و میز «نقدسینمای جهان» با حضور سید حمید قادری و آرش خوشخو و همچنین با پخش میان‌برنامه‌های متنوع روی آنتن می‌رود.

همچنین سری جدید برنامه «هفت» با دکوری متفاوت در فضایی نوستالژیک از سینمای قدیم ایران روی آنتن خواهد رفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ویژه برنامه‌های تلویزیون در روز معلم
  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است
  • «در پا به ماه» نسخه نپیچیدیم بچه‌دار شوید/ تولد ۲۰ نوزاد را دیدیم
  • پخش مستند‌هایی با موضوعات اجتماعی، فرهنگی و تاریخی از شبکه افق
  • «بازی اختاپوس» در شبکه افق
  • حواشی جدید و پرحاشیه سریال پایتخت
  • پخش «بازی اختاپوس» از شبکه افق
  • «بازی اختاپوس» از شبکه افق پخش می‌شود
  • برنامه سینمایی «هفت» از شبکه نمایش
  • «هفت» از فردا به آنتن بازمی‌گردد