Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید فکوری گفت: طی روزهای گذشته حدود ۳۰۰ خودروی گرفتار برف و کولاک در محور های مواصلاتی منطقه تربت حیدریه رهاسازی و بیش از 5 هزار نفر نیز اسکان اضطراری یافتند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سعید فکوری، رئیس جمعیت هلال احمر تربت حیدریه در گفت و گو با خبرنگار صبح توس بیان داشت: تیم های عملیاتی هلال احمر از همان ساعات اولیه شروع بارش ها در سه بخش مرکزی، جلگه رخ و بایگ تربت حیدریه مستقر شدند و کار امداد رسانی به صورت شبانه روزی همچنان در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطر نشان کرد: طی روزهای گذشته حجم عملیات های جمعیت هلال احمر بسیار بالا بوده و با توجه به امکانات موجود در شهرستان، خوشبختانه توانستیم به تمامی تماس های مربوطه از جمله تماس های مرکز ارتباطی استانی پاسخ دهیم.

فکوری گفت: حدود ۴۰۰ بسته جیره ۷۲ ساعته برای در راه ماندگان تهیه و توزیع شد که شامل برنج طبخ شده و انواع کنسرو جات و وسایل مورد نیاز اضطراری بود.

رئیس جمعیت هلال احمر تربت حیدریه اظهار کرد: ۲۷۰۰ تخته پتو در شهر دپو شده بود که در ۴۸ ساعت گذشته در مراکز اسکان توزیع شد.

وی گفت: پس از بسته شدن جاده محور تربت حیدریه به مشهد حجم زیادی از مسافران در شهر باید اسکان می یافتند و این مسئله حوزه کاری را سنگین می کرد، زیرا ورودی تمام خودروها از سمت جنوب کشور شهر صورت می گرفت اما اجازه تردد در شهر داده نمی شد.

فکوری بیان داشت: ما با ۹ دستگاه عملیاتی و ۳ تیم عملیاتی از استان که به شعبه ما اضافه شد کار امدادرسانی را به مسافران ارائه کردیم.

نجات دو مادر باردار، یک پسر آپاندیسی و دو نفر گرفتار در برف

رئیس جمعیت هلال احمر تربت حیدریه از اتفاقات خاصی که در 72 ساعت گذشته رخ داده، گفت: نجات دو مادر باردار که روز گذشته از روستای نسر بخش رخ توسط آمبولانس های هلال احمر که به بیمارستان منتقل شدند تا انتقال یک پسر خردسال به بیمارستانی در تربت حیدریه به دلیل ابتلا به آپاندیس، بخشی از فعالیت خاص هلال احمر به شمار می رود.

وی افزود: امدادگران توانستند دو نفر گرفتار در داخل خودرو زیر برف را در بخش کدکن که در نیمه های شب شناسایی شدند نجات داده و آنها را به فضایی امن منتقل کنند.

نجات خانواده ای که ۱۲ ساعت گرفتار برف و کولاک بودند

فکوری می افزاید: در دو شب گذشته حدود ۳۰۰ مورد رهاسازی خودروهای گرفتار در برف و بوران را داشته ایم و روز گذشته هم در بخش بایگ، تیم های عملیاتی جهت نجات جان خانواده گرفتار در برف که چیزی حدود ۱۲ ساعت در برف و کولاک مانده بودند وارد عمل شده و با فعالیت یک تیم عملیات، دو تیم کوهستان و یک تیم پیشرو به این منطقه آنها را نجات دادند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۳۰۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه‌های آموزشی نیمه تمام تا مهرماه در تربت حیدریه تکمیل می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت صالحی، عصر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل سالن جلسات اداره اموزش وپرورش برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به مطالبه جدی مقام معظم رهبری مبنی بر توجه ویژه بر مدارس دولتی، برهمین اساس تمام برنامه ها و فعالیت های خود را معطوف به مدارس دولتی کردیم.

رییس آموزش و پرورش تربت حیدریه اولویت نظام تعلیم و تربیت در این خطه را حمایت و تقویت مدارس دولتی با رویکرد محرومیت زدایی به خصوص در مناطق کم برخوردار عنوان کرد.

وی از برقراری عدالت آموزشی شامل؛ تجهیز هوشمند کلاس‌های درسی، استفاده مناسب از دبیران و فرهنگیان در مدارس دولتی، احداث فضاهای آموزشی و ورزشی را بخشی از اقدامات انجام شده در سال جاری عنوان کرد.

صالحی افزود: رتبه بندی معلمان بعد از یک دهه که طرح موضوع شده بود در این دولت اجرایی و پرداختی‌ها و معوقات نیز برای فرهنگیان واریز شد.

رییس آموزش و پرورش تربت حیدریه بیان کرد: در حوزه ساخت و سازها تمام پروژه‌های نیمه تمام مهرماه امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی به اقدامات دولت سیزدهم برای فرهنگیان اشاره کرد و گفت: موضوع مهم عدالت آموزشی است که سعی شده در اولویت قرار داده شود، لذا به مدارس دولتی به خصوص در حاشیه شهر و مناطق کم برخوردار توجه ویژه ای کرده ایم.

صالحی تصریح کرد: نیروهای جدید جذب شده با مساعدت اداره کل در مقطع متوسطه و ابتدایی برای شهرستان به کارگیری شدند و این در حالی بود که قبلاً به مناطق مختلف اعزام می‌شدند، در عین حال ۱۲۰ نفر در مقطع ابتدایی و ۵۵ نفر در مقطع متوسطه برای سال جدید جذب شدند.

رییس آموزش و پرورش تربت حیدریه گفت: همچنین با برگزاری آزمون های امسال در دو مقطع ابتدایی و متوسطه و سیر مراحل گزینشی به نیروی انسانی مورد نیاز در این خطه افزوده خواهد شد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۱۰ مدرسه در دستور تخریب است اما هنوز در حال استفاده است.

کسب رتبه‌های برتر توسط آموزش و پرورش تربت‌حیدریه

صالحی به کسب رتبه‌های برتر اشاره کرد و افزود: در مقطع متوسطه در المپیادهای کشوری مقام‌های برتر توسط دانش آموزان این خطه کسب شده که می‌توان به مدال طلا در رشته مدیریت اقتصاد و نانو و همچنین مدال برنز در المپیاد جغرافیا اشاره‌کرد.

رییس آموزش و پرورش تربت حیدریه گفت: در کنکور سراسری سال ۱۴۰۲ با ۷۰ رتبه زیر هزار رتبه سوم استان و در مجموع در شاخص‌های مختلف آموزشی، آموزش متوسطه این خطه بین ۴۷ اداره استان بعد از ناحیه ۷ مشهد رتبه دوم را کسب کردیم.

وی بیان کرد: پارسال در مقطع متوسطه اول ۷ رتبه کشوری در جشنواره نوجوان خوارزمی و ۵۰ رتبه استانی کسب کردیم.

کد خبر 6093666

دیگر خبرها

  • ادامه جست‎‎وجوهای هلال احمر در چهارمین روز مفقودی «یسنا»
  • بحرانی بودن کسری مخازن آبهای زیرزمینی تربت‌حیدریه
  • رهاسازی مصدومان دو حادثه سقوط خودرو به دره در باغملک و دزفول
  • پروژه‌های آموزشی نیمه تمام تا مهرماه در تربت حیدریه تکمیل می‌شود
  • واژگونی یک دستگاه خودروی پرشیا در محور خوی_چایپاره با ۴حادثه دیده و یک مصدوم
  • افزایش تعداد رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه
  • یک کشته در حادثه برخورد چند دستگاه خودرو در استان قزوین 
  • (ویدئو) نجات دراماتیک سرنشینان خودروی گرفتار در سیل با لودر
  • شهر کَدکَن قابلیت تبدیل به قطب گردشگری ادبی شهرستان تربت‌حیدریه را دارد
  • چند خبر کوتاه از شهرستان های تربت حیدریه و نیشابور