Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-30@17:35:21 GMT

اعتراض «الحریری» به درگیری‌های شبانه بیروت

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۵۳۰۳۶۰

اعتراض «الحریری» به درگیری‌های شبانه بیروت

نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان در واکنش به درگیری‌های شدید دیشب در برابر بانک مرکزی بیروت اعلام کرد، شاهد دورغین بر مأموریت‌های مشکوکی که لبنان را به سمت ویرانی می‌برند، نمی‌شود.

به گزارش مشرق، مدیریت کل نیروهای امنیت داخلی لبنان امروز (چهارشنبه) اعلام کرد، در درگیری‌های دیشب بیروت در خیابان «الحمرا» بیش از چهل نیروی امنیتی زخمی و حدود شصت آشوبگر بازداشت شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزارش وبگاه «النشره»، «سعد الحریری» نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان در واکنش به اتفاقات دیشب اعلام کرد: هجمه‌ای که دیشب در خیابان الحمرا دیده شد، تحت هیچ عنوانی قابل قبول نیست. نمی‌خواهیم این هجمه را به انقلاب مردم و خشم آنها از بانک‌ها تحمیل کنم اما این موضوع لکه سیاهی بر پیشانی کسانی خواهد بود که سعی در توجیه و پوشش این هجمه دارند.

بیشتر بخوانید:

حزب‌الله در بیانیه‌ای اتهامات رسانه‌ای علیه این جنبش را تکذیب کرد آیا «دیاب» تنها شده است؟

الحریری ادامه داد، این هجمه مرتبط با حمله‌ای است که بیروت و نقش آن به عنوان پایتخت و یک مرکز اقتصادی مربوط به رزق لبنانی‌ها را هدف گرفته است.

نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور سپس گفت: اگر قرار به شکستن بازارها و محله‌ها مانند اتفاقات خیابان الحمرا یا مرکز بیروت است من در جایگاه سیاسی، دولتی و پارلمانی نخواهم پذیرفت که شاهد دروغین بر مأموریت‌های مشکوک باشم،مأموریت‌هایی که تمام کشور را به سمت ویرانی بکشد.

سعد الحریری در ادامه تأکید کرد، دولت پیشبرد امور به هیچ وجه پوششی برای اقدامات مردود ایجاد نخواهد کرد، دستگاه قضا باید با عاملان این موضوعات برخورد کند همانطور که ارتش نیز باید به مسؤولیت‌های خود در قبال قانون‌شکنان عمل نماید.

 دیشب (سه شنبه شب) تعدادی از معترضان لبنانی در برابر بانک مرکزی این کشور دست به تظاهرات زدند و شیشه‌ای آن را شکستند.

در همین راستا، برخی رسانه‌های لبنانی از جمله شبکه «ام تی وی» مدعی شدند، معترضان در برابر بانک مرکزی وابسته به دو گانه شیعی «حزب‌الله و امل» بوده‌اند.

پس از این موضوع، دفاتر رسانه‌ای امل و حزب‌الله در دو بیانیه جداگانه این اتهامات را رد کردند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: انتقام سخت هواپیمای اوکراینی سردار سلیمانی سردار قاآنی سعد الحریری لبنان بیروت دستگاه قضا بانک مرکزی حزب الله لبنان دولت اعتراض درگیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۳۰۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ چفیه بر دوش مجسمه جرج واشنگتن در دانشگاه آمریکایی بیروت

دانشجویان دانشگاه آمریکایی بیروت بر دوش مجسمه "جرج واشنگتن" چفیه انداختند.

دریافت 848 KB

دیگر خبرها

  • جنبش دانشجویی، سازمان استکباری آمریکایی-صهیونیستی را به هم ریخت
  • فیلم/ چفیه بر دوش مجسمه جرج واشنگتن در دانشگاه آمریکایی بیروت
  • دانشجویان لبنانی هم به جنبش بزرگ حمایت از غزه پیوستند
  • آغاز تحصن دانشجویان لبنانی در حمایت از غزه
  • واکنش علی ربیعی به هجمه سنگین دولت به مرکز پژوهش های مجلس: با بستن در هر اندیشکده و مرکز تحقیقات، دری به سوی انواع بحران‌ها گشوده می‌شود
  • شوراها به بالندگی شهر و روستا کمک می‌کنند
  • هرج و مرج در شمال اراضی اشغالی و هجمه تند ضد مقامات صهیونیست
  • استفاده از نیروهای مردمی فرصتی طلایی/ باید از مسوولان مطالبه کنیم
  • اعتراض علیه سیاست‌های ضد اسلامی دولت آلمان در هامبورگ
  • نتایج دیروز و دیشب فوتبال باشگاهی اروپا