Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست سه‌جانبه ترکیه، سوریه و روسیه، که روز دوشنبه در مسکو برگزار شد، به ایجاد روزنه‌هایی در مساله عادی‌‌سازی روابط میان دمشق و آنکارا مطابق با توافقنامه «آدانا» پرداخت. ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۴ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روسیا الیوم، اطلاعات حاکی‌ست که نشست سه‌جانبه ترکیه، سوریه و روسیه، که دو روز پیش در مسکو پشت درهای بسته برگزار شد، در آن «علی مملوک» مدیر دفتر امنیت ملی سوریه، «حاکان فیدان» رئیس سازمان اطلاعات ترکیه و برخی مقام‌های روسی حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«نشستی نادر» بین بلندپایه ترین مقامات امنیتی ترکیه و سوریه

در این نشست برخی از مسائل مهم، در وهله نخست اوضاع در منطقه «کاهش تنش» ادلب، پایبندی به توافق سوچی و نظام آتش‌بس در مرزها با هدف ایجاد راه‌حل‌هایی خلاقانه جهت سرکوب تروریست‌های بین‌المللی مستقر در سوریه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

حاضران در این نشست همچنین درباره مساله شرق فرات صحبت شد؛ جایی‌که روسیه و ترکیه مهندسان طرح محدود کردن فعالیت‌های نظامی در منطقه حائل در شمال شرقی سوریه محسوب می‌شوند، ولی با وجود این، حضور شمار زیادی از عناصر مسلح همپیمان با ترکیه در این منطقه باعث وقوع درگیری‌ها و حملات موشکی در امتداد آن شده است که در نتیجه آن تاکنون شماری نظامی و غیرنظامی کشته شده‌اند.

به همین دلیل، این مذاکرات با هدف حل و فصل مسائل عملی برای کاهش هر چه بیشتر تنش در طول این منطقه و نیز پرداختن به مساله اسرای دو طرف انجام شد.

طبق اطلاعات موجود، طرف ترکی به تعهدش به اصول احترام به حاکمیت دولت سوریه و استقلال و وحدت آن تأکید کرده است.

در این نشست همچنین به ارزیابی‌های اولیه درباره ایجاد راه‌حل‌هایی برای عادی‌سازی روابط دوجانبه میان سوریه و ترکیه، از جمله بر اساس توافقنامه آدانا منعقد شده در سال 1998، اشاره کرده است ولی با توجه به تشدید مستمر تنش میان دو کشور از آغاز بحران، در نشست هیچ راه‌حل دقیقی در این خصوص ارائه نشده است.

انتهای پیام/

R1016196/P/S8,89,90/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۵۳۰۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، درگیری‌ها و حملات بین گروه‌های مخالف و نیروهای نظام سوریه ادامه دارد و فضای پرتنشی در شمال غرب سوریه حاکم است. ارتش ترکیه پس از اینکه هیئت «تحریر الشام» از پاسخگویی به درخواست این کشور برای ایجاد نقاط مرزی خودداری کرد، نیروهای کمکی به منطقه اعزام کرد.

منابع سوری گفتند: ارتش ترکیه نیروهای کمکی را به گذرگاه «الغزاویه» اعزام کرد که این گذرگاه، مناطق تحت کنترل هیئت «تحریر الشام» در ادلب را از حومه غربی آن جدا می‌کند. هم‌زمان یک کاروان نظامی متعلق به هیئت تحریرالشام شامل ده‌ها نیروی مسلح با سلاح‌های سنگین از حومه ادلب به سمت گذرگاه مذکور حرکت کرد.

این منابع سوری توضیح دادند که تقویت‌های متقابل پس از آن صورت گرفت که تحریر الشام درخواست طرف ترکیه را رد کرد؛ این درخواست به ایجاد نقاط مرزی تحت نظارت نیروهای «گارد مرزی» ارتش ملی تحت حمایت ترکیه در کنار نیروهای خود ترکیه با هدف محدود کردن عملیات قاچاق انسان به خاک این کشور ارتباط می‌یافت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه
  • زلزله در میان مقامات اسراییلی
  • آمریکا: پوتین دستور مرگ الکسی ناوالنی را صادر نکرده
  • اعتراف آمریکا به دست نداشتن پوتین در مرگ ناوالنی
  • وال استریت ژورنال: سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا پوتین را در مرگ ناوالنی دخیل ندانستند
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • انتشار جزئیاتی بیشتر از هوش‌مصنوعی آیفون/ پای غول‌های فناوری در میان می‌آید!
  • آمریکا هیچ مدرکی دال بر دخالت مسکو در مرگ ناوالنی پیدا نکرد